Rob,Inmiddels heb ik ook eens gekeken naar het verbruik op de baan,
Ik gebruik als voeding voor de CS3 de M* 60101 deze geeft 5 A, wat idd wel voldoende is voor mijn baan met de tot nu toe aanwezige loks.
als ik het verbruik bekijk zit het telkens rond de 3-3.5 A dus dat is voldoende
Thanks om mij er nog even aan te helpen denken,om het verbruik nog eens te checken.
LibertyCity,ik heb 2 schaduwstations, het kleinere met 8 opstelsporen van lengtes tussen 126 cm en 230 cm ligt op 60 cm vanaf de vloer.De ruimte tussen dit station en het maaiveld is 25 cm maar heeft een tussenruimte van onderkant tafelstructuur tot rails 15 cm. Daar de tafelstructuur zelf 10 cm bedraagt.
Het grotere schaduwstation dat ik nu aan het bouwen ben ligt op 35 cm vanaf de grond en heeft 10 opstelsporen van tussen de 380 cm en 450 cm lengte. Het heeft een tussenruimte van 40 cm tussen onderkant tafelstructuur en de rails.
Wel is het zo dat de op en afrit naar het schaduwstation deze zitten tussen de tafelstructuur van het maaiveld en het schaduwstation daar ik geen spiraal gebruik. en dan is het zo dat de hoogte aan de op en afrit iets beperkter is nl. 10 cm.Maar dit is maar op een lengte van 1 tot 1.5 m en dan id alles eigenlijk goed bereikbaar.
Dit is ook mede dat de op en afrit reeds op een lager niveau is gelegen dan het maaiveld waaronder het schaduwstation zich bevind.
Voor beide schaduwstations maak ik dus geen gebruik van een spiraal, de tafel is voldoende groot genoeg om de daling of stijging op te vangen.
Hopelijk is het je allemaal een beetje duidelijk
FreddyIk ga sowieso boosters plaatsen, nu kan het misschien nog voldoende zijn, maar dat zal straks wel helemaal anders zijn.
Edwin,Dank voor je waardering,
Het is een groots project, met veel opstelruimte, waarin er natuurlijk ook veel rollend materiaal kan gestationeerd worden.
Welke hoeveelheid een centrale aankan betreft het aantal loks, daar heb ik geen idee van, maar waarom gebruikt iedereen dan boosters stel ik mij de vraag, als het aantal aangestuurde treinen beperkt
is in de centrale. De aansturing gaat toch via iTrain, of ben ik daarin mis met mijn redenering?
Peter,Ook ik gebruik voor mijn wissels een aparte voeding, los van de centrale. Dus hier heb ik geen zicht over wat een wissel zoal verbruit in piekmoment
Ivan,Laat dit nu een toeval zijn, maar ik heb dit vanmorgen in reallive meegemaakt, op een wat verdere afgelegen stuk baan van het nieuwe schaduwstation, op de best bereikbare plaats

natuurlijk daar begon de lok wat te stotteren en uiteindelijk stilvallen.
Dus er zal toch wel nood zijn aan extra vermogen
Grts Freddy