Ivan,je weet me te vinden, dus als je wil komen kijken je bent hier altijd welkom, inmiddels rijden hier ook al een aantal treinen
in automatisch bedrijf, en dit in aansturing met i-Train en de HSI88 USB.
helaas zijn er gisteren 2 wisselaandrijvingen nog de ingebouwde versies van M* die er de brui aan hebben gegeven, ze schakelen nog maar in 1 richting, als ik de wissel handmatig terug zet dan kan ik ze wel weer in i-Train laten schakelen maar telkens maar 1 omzetting van de wissel, dus deze zal ik moeten vervangen, en dat gaat dan door servo's gebeuren,en dat wordt weer een nieuwe uitdaging, want die heb ik nog nooit gemonteerd gehad
ook zijn er de afgelopen dagen grote werken gebeurt aan de baan, nl er is een volledig nieuwe ringleiding geplaatst onder de baan, voorheen had ik de aansluiting tussen de ringleiding en de baan voorzien om dit met kroonsteentjes te doen
maar dat vond ik toch niet zo praktisch, aangezien deze aansluitingen op ongeveer 1.5m uit elkaar zaten en dat nu alle blokken van een eigen voeding aansluitpunt zijn voorzien werd het moeilijk om meerdere draadjes in de kroonsteentjes vast te zetten en ook dat de verdeling voor met boosters te gaan werken was niet optimaal dus heb ik besloten om de ringleiding aan te passen, deze is nu geheel in ellectrabuis gelegd waarbij er al rekening is gehouden met verschillende kringen die telkens op een aparte booster kunnen gezet worden de aansluiting van de blokken gebeurt nu met wago steekklemmen iets waar je met verschillende draaddikte toch een goede verbinding kunt maken
over het aansluitpunt komt er later nog een kleine afneembare kap, zodat er geen losse kabels meer te zien zijn en zodat alles netjes is weggewerkt, hiervan komt later nog een foto van
tot zover weer deze update
grts Freddy