Nieuws: Wil je ook een 3railforum Polo of sweater o.i.d.? Informatie over ons 3railforum textiel vindt je hier -klik hier-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Pagina's: 1 ... 21 22 [23]   Omlaag

Auteur Topic: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"  (gelezen 49598 keer)

iTom

• Vaste Inboedel
  • iTrainist
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
« Reactie #1100 Gepost op: zondag 10 juni 2018, 15:44:22 »

Plaats het eens op het iTrain forum, wellicht dat daar iemand raad weet.
Tip die ik altijd vertel tijdens de workshop, bij massadetectie altijd alle rails knippen, ook die nog in de voorraadf liggen of net gekocht, gelijk knippen. Dan meten is weten, met een multimeter, een simpele met een geluidje, weet je gelijk of het goed is gegaan. Dan zal je minder last hebben van storingen zoals valse meldingen.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

iVanDL

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1101 Gepost op: zondag 10 juni 2018, 22:44:51 »

Hey Freddy,

Ik heb jou nog een mail gestuurd met wat info.
is het gelukt met de uitmeting van de contacten?
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1102 Gepost op: maandag 11 juni 2018, 21:36:44 »

Heldere uitleg Freddy.

Dan de nieuwe uitdaging, ik dacht dat je in je centrale aan moest geven hoeveel bezetmelders ( printjes ) er aan een bus hangen, misschien klopt dat aantal niet en telt hij anders.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Kelderspoorder

• Vaste Gast
« Reactie #1103 Gepost op: maandag 11 juni 2018, 22:09:59 »

Henk,

@citaat ik geloof het graag,

aan allen,

maar nu weer een ander groot probleem,
nl: ik krijg een bezetmelding van een blok uit de BUS 2 als er in een blok uit BUS 1 bezet is
maw: ik sta met een locomotief op de inrijmelderi n blok 86
deze is aangesloten op  BUS 1 module 1 en poort 14
maar krijg in iTrain een bezetmelding op de inrijmelder in blok 42
en deze is aangesloten op BUS 2 module 1 en poort 14
een gelijkenis alleen op een andere BUS

en deze krijg ik op meerdere blokken telkens dezelfde module en kanaal in rij maar dan van BUS 2  ipv BUS 1
en ook krijg ik nu geen enkele terugmeldingen van de poorten op de S88Link

wie heeft dit ook meegemaakt of weet er raad

grts Freddy

@citaat @citaat
het probleem heeft zich vanzelf opgelost, er doen zich geen spookmeldingen meer voor, althans voorlopig toch
alleen de S88Link is weeral naar de haaien,
vorige week nog de voeding van de S88Link vervangen en nu de S88 zelf weer defect
ik krijg dus geen bezetmelding  terug van de poorten op de S88Link zelf, wel van de rosoftmodules die via de BUS 1 en 2 zijn aangesloten
deze is pas vervangen medio Januari 2018 !nieuw)
ik heb het er zowat mee gehad
zit er hard over te denken om over te schakelen op een HSI-88-USB  module van LDT

ik ga maar eens ff surfen op de site

Peter,
klopt, in de centrale moet je via de S88Link het aantal modules per BUS opgeven
die telling gaat correct, per BUS appart
maar dat probleem heeft zich dus vanzelf opgelost

grts Freddy
« Laatst bewerkt op: maandag 11 juni 2018, 22:13:54 door Kelderspoorder »
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1104 Gepost op: dinsdag 12 juni 2018, 09:26:01 »

@citaat Het is stekkertje erin, draadje aansluiten, klaar. Velen hebben een S88N systeem wat klip en klaar is. Of terugmelding over LocoNet wat nog simpeler en betrouwbaarder is.

Ik zou zeggen: neem je verlies, doe die Marklin spullen van de hand. Check eens bij Peter de Geluidsman.

lucdiels

• Toffe Gast
« Reactie #1105 Gepost op: donderdag 14 juni 2018, 04:34:35 »

Hallo

Ik heb L88 link en 20 S88 van Märklin en zonder enig probleem in bedrijf. Klassespullen van Märklin, zou niets anders willen, wat anderen ook beweren.

Als ze stuk gaan is dat omdat ze verkeerd gebruikt worden, maar ja dan gaat alle electronica eraan.

groetjes

Luc

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1106 Gepost op: donderdag 14 juni 2018, 05:52:36 »

@citaat Da's mooi Luc. :D

Maar dit topic gaat over de situatie bij Freddy. Hij heeft problemen en overweegt een nieuw kunstje om de boel aan de praat te krijgen. En dat nieuwe kunstje gaat weer andere problemen geven.
Wat blijft is een hele dure centrale die alleen maar als black box gebruikt wordt en waarbij de terugmelding ook nog eens via een bypass gaat.

Gr, Ben.

Kelderspoorder

• Vaste Gast
« Reactie #1107 Gepost op: donderdag 14 juni 2018, 19:46:45 »

Luc,

Ik ben nochtans ook voorstander van Märklin, maar 2x een S88Link naar de haaien op een halfjaar tijd ,
vind ik toch wel wat te veel van het goede.
en meer dan een paar draadjes aansluiten is het toch niet, verder kan je er niets mee doen, om te zeggen verkeerd gebruik... of zie ik het verkeerd :help:
verder is het aan de PC en de CS3 qua gebruik
maar ik sta open voor commentaar en of ideeën... mocht ik het verkeerd voor hebben.

Ben,

nu doe je me wel weer twijfelen,  wat de CS3 betreft, het is idd een duur toestel voor hetgeen er straks gebruik van gemaakt zal worden, en zal weeral minder worden als ik de S88Link zou vervangen door een HSI-88-USB

grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #1108 Gepost op: donderdag 14 juni 2018, 21:33:55 »

Als het een schakelende voeding is die kapot is gegaan kun je er op wachten dat de apparaten die erdoor gevoed werden ook naar de haaien gaan.
Mvg Mark

iVanDL

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1109 Gepost op: donderdag 14 juni 2018, 23:42:30 »

Dag Freddy,

Je weet, ikzelf heb er nog naar geïnformeerd in Dortmund, maar dezelfde fabrikant van de HSI-88-USD heeft ook een DICoStation.  Als ik geen Apple computer had, had ik die al lag in mijn bezit en mijn CS ingeruild voor rollend materieel.
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

zendesigner

• Vaste Gast
« Reactie #1110 Gepost op: woensdag 20 juni 2018, 22:58:52 »

Hoy Freddy,

Waarom wil je perse je terugmelders via je CS3 aansturen als je toch met Itrain gaat rijden ?

Het maakt dan toch niet zoveel uit of je terugmelders via een HSI met usb uit de itrain computer worden gebruikt, of via de cs3 dan naar de melders gaat.

Ikzelf heb hier de Itrain, HSI, CS2 combinatie. maar buiten een leuk schermpje, en aansturing voor een paar magneetwissel wordt de cs2 voor niet zoveel gebruikt.

Bart

Kelderspoorder

• Vaste Gast
« Reactie #1111 Gepost op: donderdag 21 juni 2018, 19:24:20 »

hey Bart,

voor mij moet de bezetmeldingen niet via de CS3 gebeuren,  maar aangezien ik in eerste instantie mijn verbinding
moest kunnen maken tussen de PC met iTrain had ik daarvoor de S88Link (om maar bij M*klin te blijven) nodig, maar na al de miserie met deze S88 wil ik deze op korte termijn definitief vervangen door een HSI met USB

De CS zal idd weinig gebruikt worden als eenmaal alles met iTrain wordt aangestuurd, maar dat is nog wel even toekomstmuziek

grts Freddy

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte