Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 24 maart 2018, 17:47:24

.....heb ik tussen wissel 9 en wissel 10 en wissel 6 een kruising liggen, de stukken rail ertussen zijn te kort voor een blok, hoe kan ik hier toch een terugmelding op maken voor het geval als er een wagon of een locomotief hier blijft stil staan


Waarom wil je een losse wagon detecteren voor dat stukje spoor? Een losse wagon op een wissel ziet je besturingsprogramma het ook niet.

Alles wat te kort is voor een blok is onderdeel van de wisselstraat.

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 24 maart 2018, 18:22:05
de kruising hoort deze dan ook bij wissel 10 of wissel 9 of wordt deze aanzien als ook een wissel

Freddy,

Als de kruising direct aan een wissel ligt hoort hij bij een wissel.
Ik heb zo even niet je baanplan helder maar ik ga ervan uit dat de kruising ingesloten ligt tussen wissel 9 en wissel 10.
Je kunt dan besluiten om de kruising aan wissel 9 of wissel 10 te koppelen; het maakt niet zoveel uit welke je dan kiest.

Een kruising kun je mijn inziens niet als een wissel zien; je kunt alleen maar rechtdoor en niet links- of rechtsaf.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Een kruising wordt in iTrain als een wissel gezien omdat het in het schakelbord twee verschillende richtingen kan hebben, daarom krijgt een kruising altijd een naam maar heeft geen adres. Zie handleiding blz 92 en 93.

Een verloren wagon los je niet op met bezetmelder aan het wissel, je moet de oorzaak aanpakken.
Dat kan o.a. zijn een slechte koppeling of een niet goed vlak liggend stuk rail of wisselstraat.
Bezetmelders aan wissels lossen dan niets op kosten alleen maar extra aansluitingen en nog meer draad.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Heel erg basaal allemaal, hoe moet dat verder als dit soort zaken al niet goed begrepen worden?  :(
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

We hebben het hier al een paar keer over gehad in jou kelder.  En mijn vermoeden wordt door Tom nogmaals bevestigd, nl dat je geen losse wagon kan detecteren op een wisselstraat.  Maar hoe groot is de kas dat er een wagon losraakt?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 25 maart 2018, 13:43:24
Heel erg basaal allemaal, hoe moet dat verder als dit soort zaken al niet goed begrepen worden?  :(

als iedereen alles kende , was het niet nodig om vragen te stellen,
en negatieve commentaar is toch o zo gemakkelijk te geven he :thumbdown: :thumbdown:


aan de andere dank voor jullie bijdrage,

Henk, Tom en Ivan,
de kruising ligt tussen de wissels met rondom nog een aantal stukken rail, mijn vraag was misschien niet helemaal duidelijk,
maar eigenlijk wilde ik weten of van dit stuk traject inclusief de kruising een blok kon gemaakt worden waarin er dan detectie mogelijk is
aangezien op de kruising enkel rechtdoor kan gereden worden was ik toch verondersteld dat dit in een blok kon
nu dat er voor een kruising hetzelfde geldt als een wissel ( niet in een blok) ja dan is het voor mij wel duidelijk

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Hoezo negatief? Verdiep je in de basis beginselen: een stukje spoor waar geen trein in past is geen blok......
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat lees je wel wat ik heb geschreven in mijn reactie 1005
het stuk rail tussen de kruising en wissel 6 zou lang genoeg kunnen zijn voor een korte trein,
en van wissel 10 naar wissel 8 zou dit stukje inclusief de kruising ook voldoende lang zijn voor een korte trein, als de kruising in een blok zou kunnen horen

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Ik lees wat je schrijft. :) Als een korte trein in het blok past maak je er een blok van. Een langere trein zal ook het vorig blok bezet houden. Heb je ieder geval daar detectie voor losse karren.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
vandaag nog een pakje binnengekomen,

de laatste serie bezetmelders, dus ik weet weer wat te doen de komende dagen, weken...






en dat gaan nog heeeel veeeel draadjes zijn die aangesloten moeten worden


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Succes ermee  ...

Groeten Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Zo jij weet wat te doen vervelen zal er niet bij zijn denk ik
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Van draadjes aansluiten en solderen daar weet ik alles van, suc6 met die van u,  :-)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter, Jørg,

het is een hele karwei, dat kan ik jullie zeggen,
maar het gaat vlot,

hierbij laat ik nog eens zien hoe ik mijn isolatieschoentjes maak voor de rails te isoleren tussen de blokken:
ik gebruik hiervoor simpel krimpkousjes,



deze knip ik in stukjes van ongeveer 1 cm lengte



om ze in een mooie vorm te krijgen zodat ze passen over de railaansluiting heb ik een oude zeskant sleutel bewerkt tot een vierkante sleutel





dan schuif ik het krimpkousje over  de vierkantsleutel, en houd deze even voor de verfstripper (of een föhn)



alvorens de krimpkous afgekoeld is knijp ik de voorkant dicht met een tangetje






en als laatst knip ik het isolatieschoentje nog een beet je bij,
en dan krijg je volgende resultaat,



kostprijs, 0.0002 euries
en je maakt eer zo een vijftigtal op 15 min
zo voor wie er nog nodig heeft, is dit een interessante tip zou ik zeggen

grts Freddy


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Die rode isolatieschoentjes zijn in verhouding tot een Locomotief ook niet zo duur hoor en je steekt ze ook makkelijk over de pennetjes van de C-rails. :) ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Mooi opgelost,  :thumbup: en voor bijna niets per stuk.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Je hebt een mooi stapeltje bezetmelders binnen gekregen, nog even een paar draden eraan monteren en klaar is Fredy.

Voor de isolatie gebruik ik de rode Marklin isolatoren die kosten ook niet zo veel.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
De echte modelbouwer probeert natuurlijk alles zelf te maken tenzij......
- het erg veel tijd kost en deze niet beschikbaar is
- het de kennis en kunde van de modelbouwer te boven gaat ( in mijn geval elektro-techniek)
- het bij de Chinees goedkoper is.

Een kennis van mij gebruikt rietjes om isolatiestukjes van te maken.
Zelf heb ik voor de rode isolatieschoentjes van Marklin gekozen omdat daar een klein lipje aan zit wat van Marklin naar beneden moet wijzen.
Maar ik heb dat op mijn eigenwijze wijze naar boven gezet waardoor er (iets) meer ruimte tussen de spoorstaven komt en ik zodoende van spookmeldingen verstoken blijf.

Maar Freddy,

Toch een mooie oplossing
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat
met deze redenen heb ik het dus ook gedaan,

aangezien ik mijn baan heb ingedeeld in zowat 130 blokken, waar er telkens 3 isolatiestukken in zitten, reken dan maar uit...
al kosten de originele van M* dan niet zo veel, dan heb ik toch al bij al een redelijk bedrag uitgespaard
en daar kan ik dan weer iets leuks van kopen he

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
130 blokken is wel veel ... ik heb er maar 104 ....

Te veel blokken maken kan een nadeel zijn ... maar ik ken natuurlijk uw baanplan niet écht ...

Groeten Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Freddy,

Jij hebt blijkbaar niet stil gezeten de afgelopen week (ik daarentegen heb een weekje gaan Chianti drinken in Toscane  :-)).
Moi gemaakt die isolatieschoentjes.  Ik bel je één van deze nog ivm Dortmund.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat
Fredje,

ik ben de baan volledig opnieuw aan het intekenen op wintrack , aangezien het oude plan dusdanig gewijzigd is,
dat ik zelf geen volledig plan meer heb van de huidige baan,dit alles gaat samen met het aansluiten van de blokken gebeuren, zo moet ik toch alle railzen loshalen en kan ik alles weer netjes invoeren in wintrack + er is nog een tweede schaduwstation dat ik ga bijbouwen onder het doorgangsstation vandaar dat er ook zoveel blokken in zitten, met het extra schaduwstation komt er maar liefst 49 m aan rails erbij
dus als alles weer is ingevoerd dan zal ik het hier wel eens posten

Ivan,

ik kijk er al naar uit om naar Dortmund te gaan

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Teveel blokken zijn zeker geen nadeel, eerder een voordeel.
Op grote banen worden vaak te lange blokken gebruikt.
Bij te lange blokken duurt het langer voor dat een vorig blok wordt vrij gegeven en blijven de treinen langer stil staan.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat
Volledig mee eens.
Ik heb in mijn schaduwstation bijvoorbeeld stukken baan van ongeveer 4 meter.
Daar heb ik twee blokken van gemaakt om twee redenen:
- zoals Tom schrijft; bij te lange blokken duurt het langer voor dat een vorig blok wordt vrijgegeven
- op een stuk van 4 meter kan ik dan twee kleinere treinen parkeren.

Elk blok heeft drie bezetmelders waarbij de eerste en de laatste bezetmelder bijna overal twee stukken rails lang zijn.
Een enkel blok is kleiner en heeft dan twee bezetmelders maar in die blokken wil ik dan dat er niet gestopt wordt.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat

de blokken op mijn baan zijn gemiddeld zo'n 150 cm waarin er toch al een mooie stam in past
elk blok is voorzien van 2 melders met uitzondering van enkele hele korte blokken aan de lokloods, deze hebben maar 1 melder aangezien deze maar enkele railstukken lang zijn (ong 50 a 60 cm)

verder vandaag nog bezoek gehad van JoBe,  :)
het was weer een leuke dag, hebben samen de testbaan nog eens onderhanden genomen, eigenlijk een nieuwe testbaan gelegd, :thumbup: zo was het voor Johan een interessante les om zelf eens te zien en eigenhandig de rails te knippen en van isolatieschoentjes te voorzien en zo het begrip blokken maken beter te begrijpen  :roll:
en nadien hebben we alles nog eens in iTrain en ook op de CS3 ingevoerd iets wat toch nog een hele klus bleek te zijn
helaas zijn we er niet in geslaagd om de baan in iTrain actief te krijgen aangezien hier de afgelopen week door een onweer de router voor home-netwerk is defect geraakt en er geen verbinding kan gemaakt worden tussen de CS3 en de laptop

hopelijk is dit snel opgelost, aangezien ik ook alles van de modelbaan op een home-server heb staan en deze ook niet bereikbaar is momenteel, is dat wel ff balen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Trainhenk op donderdag 12 april 2018, 20:00:39
@citaat

- op een stuk van 4 meter kan ik dan twee kleinere treinen parkeren.


Henk, daar kan je ook een langere trein plaatsen welke langer is dan de 2 blokken in de 4 meter.
Maak dan een blok ??A en een blok ??B en koppel die aan elkaar door het gebruik van identiek spoornummer.
Zo kan je zowel 2 kleinere treinen plaatsen maar ook eventueel één langere trein.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 14 april 2018, 22:10:38
verder vandaag nog bezoek gehad van JoBe,  :)
het was weer een leuke dag, hebben samen de testbaan nog eens onderhanden genomen, eigenlijk een nieuwe testbaan gelegd, :thumbup: zo was het voor Johan een interessante les om zelf eens te zien en eigenhandig de rails te knippen en van isolatieschoentjes te voorzien en zo het begrip blokken maken beter te begrijpen....

Het was een leuke dag Freddy  :thumbup: heb veel opgestoken en veel geleerd vandaag, nogmaals bedankt aan jou en je familie voor het leuke ontvangst  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: JoBe op zaterdag 14 april 2018, 22:43:23
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 14 april 2018, 22:10:38
verder vandaag nog bezoek gehad van JoBe,  :)
het was weer een leuke dag, hebben samen de testbaan nog eens onderhanden genomen, eigenlijk een nieuwe testbaan gelegd, :thumbup: zo was het voor Johan een interessante les om zelf eens te zien en eigenhandig de rails te knippen en van isolatieschoentjes te voorzien en zo het begrip blokken maken beter te begrijpen....

Het was een leuke dag Freddy  :thumbup: heb veel opgestoken en veel geleerd vandaag, nogmaals bedankt aan jou en je familie voor het leuke ontvangst  :thumbup: :thumbup:

Dat je in de Limburg goed word ontvangen, ja daar ken ik ook alles van  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"

Citaat van: peterke33 op zondag 15 april 2018, 08:38:01
Citaat van: JoBe op zaterdag 14 april 2018, 22:43:23


Het was een leuke dag Freddy  :thumbup: heb veel opgestoken en veel geleerd vandaag, nogmaals bedankt aan jou en je familie voor het leuke ontvangst  :thumbup: :thumbup:


Dat je in de Limburg goed word ontvangen, ja daar ken ik ook alles van  :D

@citaat

dat is typisch voor ons...als Limburgers, onze gasten in de watten leggen, en... jullie zijn hier altijd welkom :roll:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat ..... dan moeten we binnenkort maar eens een afspraak maken  :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat... awel Tom, dat moeten we zeker eens doen, dan mag ook jij van onze Limburgse gastvrijheid proeven  :smile:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat @citaat

Over een afspraak gesproken....
Zodra ik met iTrain wil ik met jou een afspraak maken voor wat nuttige tips adhv mijn baan plan.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Hey Freddy ,

TIP: ik heb een eigen router gezet in mijn treinenlokaal .... eigen netwerk en perfect verbinding met mijn tablet . Mijn kamer is zo sterk geisoleerd dat mijn andere router niets ontvangst geeft .

Groeten Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Dan ben ik eens benieuwd hoe Johan het ervan af gebracht heeft.  Dat moet ik eens komen bekijken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Fredje,

@citaat is wel iets om eens over na te denken, zal eens met de zoon ( IT-er) eens moeten bekijken wat er mogelijk is
heb intussen toch alweer toegang tot mijn home-server, dus dat is al weer een goed begin

Ivan,

ja mag altijd wel een controle komen uitvoeren,(haha) maar Johan heeft het geweldig goed gedaan en had het helemaal naar zijn zin

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
@citaat

Hard gezwoegd ja  :P :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
voor de volgers en alle andere,

het is jullie misschien al opgevallen, er zijn heel wat foto's op mijn draadje niet meer zichtbaar
ik heb hier al enkele dagen de achterliggende oorzaak proberen te achterhalen

heb het uiteindelijk gevonden, nl. ze hebben de link adressen veranderd in plaats van .org is deze veranderd naar .cc
nu zal ik alle links dus stuk voor stuk moeten aanpassen
dus dat gaat nog een hele klus zijn, maar het komt allemaal wel weer in orde

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Trainhenk op zondag 05 november 2017, 11:48:37
@citaat
Advies: koop twee van die tangetjes.
Heb ik zelf ook gedaan.
De kans dat er gedurende het knippen een sneuvelt is niet denkbeeldig.
Rails doorknippen gaat niet lukken weet ik uit ervaring.  >:-D

Ja Henk,

ik moet je gelijk geven, het eerste tangetje heeft er de geest aan gegeven  :thumbdown:



iets te enthousiast geweest zeker >:-D

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Het afkeurend duimpje is niet op z'n plaats. Het staat er nota bene op: max 1mm diameter koperdraad. :D :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ben,

het was meer ironisch bedoeld het afkeurende duimpje  ;)
en zeker voor de prijs dewelke ze kosten bij de Chinees dan mag je er ook al niet te veel van verwachten
maar het heeft enkel dienst gedaan voor het bruggetje aan de onderzijde van de rails te knippen, en dit is nou ook weer niet zo
een dik stuk metaal om te zeggen dat je daar een tang op stuk zou knijpen

maar geen nood ik heb nog een reserve, dus ik kan rustig verder met rails knippen en bezetmelders aansluiten

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Allemaal,

inmiddels ben ik bezig met het aansluiten van de bezetmelders, heb tot noch toe de eerste 4 modules aangesloten
nu wil ik een test doen of alles wel goed functioneert
hierbij een foto van de module zoals deze allen zijn aangesloten


de aansluitingen zijn als volgt elk blok heeft 2 melders, de groene melddraad is de inrijmelder en
de paarse melddraad is de afrem/stopmelder
de gele draad gaat naar de massa van de CS3

maar wat doe ik verkeerd?
ik krijg op de CS3 geen melding van een bezet blok als ik met een wagon het blok in rijd bij de melders van de modules rosoft, maar wel op de eerste module nl. de S88 link
wie weet raad?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Lijkt me een typisch gevalletje "lees de gebruiksaanwijzing" en doe wat daar in staat: CS3, S88 link en Rosoft.

Kabels in de juiste bus? Geconfigureerd? GND / BR? Enz., enz....
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Ben,

het mag dan weer zo'n typisch geval zijn,
ik heb alles aangesloten zoals het beschreven staat,
heb alles nog eens doorgelopen en constateer het volgende:
dat de instellingen van de BUS lengte op de CS3 niet worden opgeslagen, maw telkens ik opnieuw de instellingen bekijk staat de BUS lengte telkens terug op 1 en dit zou moeten zijn voor BUS 1  op 6 modules en BUS 2 op 10 modules
dus hier moet het fout gaan
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat

ik heb inmiddels alles eens gevolgd zoals in het draadje van Wilz is uitgelegd,
maar bij mij maakt het geen verschil, krijg geen melding op de terugmelders van rosoft,
in het draadje van Wilz gaat het wel om een tweede S88 of dit wat uitmaakt?
volgens mij speelt het geen rol welk merk van bezetmelder de volgende zijn na de S88 Link

wie weet raad?

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Heb je een PB gestuurd ...

Mvg Naamgenoot
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Heb je op je eerste terugmelddecoder een draadje van de BR en GND naar de massa aansluiting lopen.

De BR-aansluiting zorgt dat de "diode-truuk" goed werkt en de GND zorgt voor de massa aansluiting.

Op je tweede terugmelddecoder en daarop volgende terugmelddecoders is de GND-draad niet meer nodig.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat

Henk, ja deze zijn beide aan de massa van de CS aangesloten
maar krijg nog steeds geen terugmelding

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

@citaat
Zijn de wielen van de wagon goed schoon?
Zet er anders een een (stoom)lokomotief op en laat deze rijden.

Henk