Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

ik heb eens zitten rekenen,
heb op mijn ruïne gemeten en kom op een trede hoogte van: 3.4 mm
als ik dit dan omreken dan zouden de treden vroeger een hoogte hebben gehad van 30 cm,
dat lijkt mij zeer aannemelijk
en dan is mijn schaal model van de ruïne geprint op de 80%

hierbij ook nog een foto van een print van de ruïne met een laaghoogte 0.1mm


hierop zijn dus geen printlagen meer zichtbaar, dus het kan wel strak geprint worden, zoals Bart en Tom het graag gezien hebben ;)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ziet er wel goed uit zo fijne print Freddy  :thumbup: En treden van 30cm, wetende dat mensen vroeger kleiner waren, lijkt mij toch wel hoog hoor  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citeerhierop zijn dus geen printlagen meer zichtbaar, dus het kan wel strak geprint worden, zoals Bart en Tom het graag gezien hebben ;)

We blijven je mentoren he freddy ;-) 

Het kan altijd beter.  ik heb de indruk dat je nog veel draadjes trekt in je print. klopt dat ? Die kleine lichtgrijze puntjes op de stenen?
Zou ook het model kunnen zijn natuurlijk.

Indien ja moet je je retract settings (mm van de draad terug te trekken als je grote bewegingen maakt)  wat groter zetten.

en ge moet vooral doen wat ge zelf graag ziet he  :D

Have fun :-)

Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Mooi zo.

En of de treden nu op maat of niet  zijn van een echte trap in de middeleeuwen, wanneer je de hoogte deelt door 87 dan zie je een kleine trede of een iets kleinere trede.  Ik zou daar niet over vallen :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
dank voor jullie reacties,

Johan, Ivan,

Het is zoals Ivan zegt,
het verschil als of het nu een kleine trede is of een nog iets kleinere trede,  geen mens ziet dat verschil, ik moet het al met een digitale schuifmaat meten om het verschil te kunnen weten, dus dat komt wel goed denk ik,

Bart,

ik ben er helemaal blij mee dat jullie mij zo goed mentoren, ben nog niet te oud om iets te leren van de kenners in het vak of hobby  :-)
de kleine grijze puntjes, ik denk dat dat te maken heeft met de belichting, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het met het printen zelf heeft te maken,
met het blote oog zie je geen grijze puntjes,
maar ik wil wel eens kijken in de settings of ik daar iets in kan aanpassen wat dit zou kunnen verminderen

al bij al ik ben toch zeker tevreden met de resultaten, als ik zie wat ik nu op enkele weken tijd heb bereikt met mijn printer, dat  :O mij al enorm,want in den beginne had ik het printen al snel opzij gezet, toen wilde het helemaal niet lukken,
ook het op een glasplaat printen heeft toch zo zijn voordeel, een betere hechting, en het gemakkelijke van het printbed afhalen,
en dit is ook allemaal te danken aan de tips die jullie mij hier geven :thumbup: :thumbup:

veel plezier beleef ik hier zeker aan,zijt maar gerust :-) :thumbup:

grts
Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Als je een reactie vraagt, neem het dan iemand niet kwalijk dat die persoon zijn mening geeft Freddy ! Anders moet je het toch niet vragen  ;) En tuurlijk gaat die millimeter niet het verschil maken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
De ruïne ziet er nu goed uit, wat een verschil met de eerste print.
Trede uit vroegere tijden zijn niet altijd zuiver meetbaar, vergis je niet in de slijtage die de treden door de eeuwen moesten doorstaan.
En in de vroegere jaren waren er ook geen liften en roltrappen dus iedereen was op de trap aangewezen en daardoor was de belasting en aanverwante slijtage heviger in die tijd.
Je hebt nu je eigen ruïne op je baan, een model waar je niet gauw een tweede van tegen zal komen.
Nu de boel nog mooi bewerken met verf en pigment, houten vervallen deurtje en stukje vloer mag er zeker niet in ontbreken, zo wordt het dan toch nog een stukje modelbouw met een 3D geprint model. :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
hoy fred,

ik heb nog een heatbed verwarmer liggen op 12 volt die je mag hebben, dan plakt het nog een stuk beter aan je glasplaat. En als je echt het beste wilt moet je eens naar de EZ stick kijken van geckotec.
https://www.geckotek.co/

Als het niet zichtbaar is met het blote oog en als ge geen draadjes trekt dan zal het wel de foto zijn. is ook niet erg..

Groetjes
Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat ziet er heel mooi uit hoor,  :thumbup: :thumbup:

Best even oefenen met de airbrush, op je vorige modellen en dan komt dit heel mooi.  :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

ik weet dat niet iedereen dezelfde mening of gedachte heeft maar ik apprecieer zeker jou reactie, maar het zal allemaal wel weer goed komen,

Tom,

dankjewel,
het is zeker een heel verschil met de vorige versie, en over de tredehoogte kunnen we veel discussiëren, maar dat zal weinig opleveren,
ik heb nog ergens wat balsahout liggen, zal eens moeten kijken welke dikte het is dan kan ik daar nog wel een mooi vervallen deurtje van maken
het komt allemaal weer goed, en we zullen waarschijnlijk er geen tweede ruïne van tegenkomen  ;)

Bart,

Dank voor het aanbod, mocht ik hem nodig hebben, dan zullen wel eens iets afspreken voor de heatbed verwarmer,
zal de komende dagen nog wat testen doen.

Peterke,

dankjewel,
het oefenen met de airbrush dat ga ik zeker doen, ik heb wel enkele stukken waarop ik kan testen, dus dat komt zeker in orde


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
ook vandaag niet stilgezeten,

heb nog eens iets uitgeprobeerd,
een gipsmuurtje met daarin een raam en deur dewelke ik ook heb geprint met de 3D printer

het idee kwam van de week toen ik zat te denken of het mogelijk was om in een gipsmuurtje een raam en deur te plaatsen alvorens het muurtje gegoten was
hierbij het resultaat:



en deze dan bewerkt met wat pigmentkleuren van Anita-decor en nog een beetje groen erbij

zie hier het resultaat

gtrs Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat weet ik makker  ;)

Goe bezig in ieder geval  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Das ook weer een prachtige creatie, een gipsmuurtje met er geprinte ramen en deur er in,  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Ik had je foto al gezien, maar op pc is het nog mooier.
Jij kan weer verder zo te zien  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Inventief bedacht Freddy :idea: Met een wel heel erg goed resultaat,
wat vervolgens sfeervol is beschilderd en van wat groen voorzien. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

merciekes,


Jørg,

soms heb ik zo'n ideeën, en dan wil ik dat eens uitproberen, en ook dit is er weer zo eentje, en is al bij al toch goed gelukt,


Peterke,

dank voor de  :thumbup: :thumbup:,
enne euh, ja je hebt me weer een goed idee aangebracht met wat ik er verder mee kan doen.... :help:, dus dat ga ik deze week weer proberen verder uit te werken

Erik,

ja soms heb ik zo'n ideeën, maar het wil daarom niet altijd lukken,
maar deze is mij wel goed gelukt, en de kleur, is met pigmentpoeder gedaan, had die vorige week in Houten op Rail gekocht, had er voorheen nooit mee gewerkt, wist eigenlijk niet hoe ik het moest doen eigenlijk,en wist ook niet of en hoe het op gips zou reageren,  maar heb de stoute schoenen aangetrokken en dit is het resultaat
ik ben best tevreden over het resultaat,
en als ik de reacties hier zo lees, denk ik wel dat ik goe bezig ben >:-D

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Dat is een mooi "probeersel" om het wat oneerbiedig te zeggen.  :thumbup:
Zo verken je elke dag meer en meer de grenzen van wat je allemaal kan met je 3D printer.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Ivan,

Merciekes, en ik schreef zelf dat ik iets heb geprobeerd, dus zo oneerbiedig is het niet hoor,

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik hoor er sommige al denken de verhoudingen van het muurtje ten opzichte van de  deur en raam kloppen niet, dat is ook zo,
maar ik wil er een gebouw van maken, welk blijft nog ff een raadsel maar ik zit nu met een vraag
Wat gebruiken jullie om een gat te maken in het gips ik wil vierkante gaten maken van ongeveer 5mm groot
Graag wat tips

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Hey naamgenoot ,

Misschien een tip : zet er gewoon een Preiser bij en zie naar de verhouding ...

Groeten Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 06 maart 2018, 06:51:13
Wat gebruiken jullie om een gat te maken in het gips ik wil vierkante gaten maken van ongeveer 5mm groot

Boorhamer? Sloopbeitel?

Goed nu even serieus:
Het ligt er een beetje aan hoe dik het gips is.
Je kunt het met een mesje proberen uit te krabben als het gips niet te dik is.
Anders zou ik eerst met een steenboor van 3 of 4 mm (als die er zijn) een klein gat maken en vervolgens met een goedkope houtbeitel het gat voorzichtig op de juiste grootte te maken.

Maak eerst een vergelijkbaar proefstukje waar zonder problemen op kunt oefenen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Je kan het heel simpel oplossen, je neemt een klein vierkant blokje de grote die je wil.
Dat lijm je met Hen en weer kleber van NOCH op je mal, even laten drogen je gips er in dat ook laten drogen.
Dan knip je af waar je aankan, dan voorzichtig met een mes doe je het vierkantje er uit.

Op deze manier ga ik mijn gaatjes voorzien van mijn lantaarns maar dan ronde gaten, ik dacht aan een rietje dat is dacht de maat van een Viessmann lantaarn.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Henk,

Gaatje boren 4 mm en met vierkant sleutelvijltje.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Gerrit-1959 op dinsdag 06 maart 2018, 11:34:29
Gaatje boren 4 mm en met vierkant sleutelvijltje.
Ik ben in het groot gasbetonblokken met een houtvijle te lijf gegaan.
Het gevolg was dat ik de vijl naderhand niet meer kon gebruiken.
Het vijlsel leek wel in de vijl ingebrand.

Vandaar mijn advies om een beitel te gebruiken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat: Gasbeton is wel een ander materiaal dan gips. Het wil helpen om de vijl te behandelen met talkpoeder. Is wat vettig, maar droog.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Gaatje boren in gips gaat heel goed met een houtboortje.
Vervolgens met een scalpelmes het gaatje een beetje vierkant of rechthoekig maken.
Lijm schuurpapier 80 op een dun latje en schuur daarmee het gat in de gewenste vorm.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Allen dank voor de nuttige tips, :thumbup: :thumbup:
Hiermee kan ik zeker mee aan de slag

Groetjes Freddy



Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
hierbij een foto van wat ik eigenlijk van plan ben



als eerst een oud boerderijtje,
nadien wil ik op dezelfde wijze een oud stationsgebouwtje maken

ik zal hier een van de dagen stap voor stap een bouwverslag plaatsen van hoe ik het ga aanpakken,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Prachtig gebouwtje heb je gemaakt. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Michel,

dank je,  :thumbup:
maar het is eigenlijk nog geen gebouw, het is enkel een gevel en een dakzijde, het is een voorbeeld van hoe ik het boerderijtje eigenlijk wil gaan maken,
ik zal hier stap voor stap posten hoe ik het ga maken

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Knap huisje,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
de eerste stappen van het oude boerderij-tje zijn gemaakt,

als eerst printen we de ramen en deur die nodig zijn,
mede een gipsmal aangepast op de gewenste maat voor de eerste zijgevel



hiervoor gebruik ik klei van de act**n
de mal is niet volledig opgevuld, zo kan er bij het gieten van de gips eventueel overtollig aangemaakt gips in gegoten voor een extra stukje gipsmuur

deur en ramen in de mal plaatsen met een beetje klei


daarna de gips ingieten


alles kan nu rustig drogen
tot de volgende update
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Je bent weer lekker bezig, dat ziet er veel belovend uit hoor  :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

Ik wil op deze wijze laten zien hoe ik een oude boerderij ga maken, het is allemaal nieuw, ik heb dit voorheen nog niet gedaan, dus het zal mss wel met vallen en opstaan zijn, maar dat is weer het leuke van onze hobby,
en zo kan iedereen er misschien iets van leren

Straks de gevel uit de mal halen en dan een nieuwe gevel weer maken
Ik wil gans de vooruitgang van het bouwen híer laten zien ook als het mis gaat, zal het hier te lezen zijn

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Dat wordt dan een leuke reeks die je ons gaat laten zien.

Weet dat je voor prefab bouwelementen altijd bij Kerkstoel in Grobbendonk terecht kan  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

Dat is toch de bedoeling,
Ik zal straks op de terugweg naar huis eens even binnen springen bij kerkstoel, kom daar toch langs,
zij kunnen misshien aan betere prijzen leveren als dat ik ze kan gieten >:-D

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy'
Prachtige manier van modelbouw 3D printen combineren met gipsgietwerk,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

dank je wel,
het is weer eens iets anders, en voorlopig lukt het allemaal best goed

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
vandaag weer wat verder gewerkt aan de oude boerderij
aangezien het toch niet zo praktisch was om de ramen in de gipsmal vast te zetten met klei, ant de ramen kwamen dan niet mooi te zitten, en moesten er dan terug uitgenomen worden om ze dan langs de buitenzijde te plaatsen, maar daar liep het fout, het gips was niet sterk genoeg .
vandaar maar een andere methode toegepast,
de raamopeningen met een kleine boor uitgeboord, uit een reeds gegoten muurdeel en deze passend gemaakt om de ramen er in te kunnen monteren
en dat ging vele malen beter

hierbij de resultaten van vandaag
















morgen gaan we verder,

nu stilaan klaarmaken om samen met vrouwtje en de dochters naar  het lang geplande concert van "Jan Smit - Jan & Alleman" in Sportpaleis Antwerpen te gaan

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :thumbup: Top Freddy ,

Ik zou de hoeken opvullen met de DAS klei van Act**n ... kan je mooi aanpassen en daarna inkrassen in de vorm van de stenen . Merk je totaal niets van achteraf bij het schilderen .

Mvg Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy  :thumbup: :thumbup:

Zeer mooi gedaan, jij bent super bezig.  :)
Gaat erg mooi staan op je baan als dat klaar is  :warning:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy, het idee van werken spreekt me wel aan maar de verhouding van de deur, ramen en muur vind ik niet echt overeen komen.
De muren zijn wel erg grof t.o.v. de deur en ramen
.
Ook mis ik de lateien boven de deur en ramen, die kan je er ook in krassen en dan met klei, hout of styreen opvullen.
Ik snap dat het lastig wordt maar ja dit gaat naar modelbouw waar de lat weer wat hoger van ligt.  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy'
Dat is al een heel behoorlijk resultaat, het is een mooie leerschool om te beginnen, en gaandeweg gaat het wel verbeteren.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ziet er al erg mooi uit, ben benieuwt naar het eind resultaat
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Mooi resultaat, maar ik vrees dat iTom een beetje gelijk heeft.
Immers wanneer je de voorgevel bekijkt, dan kunnen er twee deuren boven elkaar.

Is het niet mogelijk om aan je geprinte ramen en deuren, langs de zijkanten er een klein stukje (een soort pen) op te printen zodat deze pen komt vast te zitten in het gips?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Fredje,

dank je wel,
dat is weer een goede tip, om de hoeken op te vullen mei klei en dan de stenen er terug in te krassen, ga ik zeker doen

Peterke,

dank je wel,
er zijn blijkbaar toch nog wel minpuntjes aan het gebouw die zal ik toch eerst moeten aanpassen en wegwerken, maar dan zal het wel mooi komen staan op de baan

Tom,

nu ik de foto's achteraf bekeken heb, klopt de verhouding niet helemaal, de gevel is te hoog , dat moet ik eerst eens aanpassen
de lateien boven de deur en ramen, ja die mogen eigenlijk niet ontbreken, ik ben er over aan het denken om deze ook langs de zijkanten van de deur en raam te maken, of is dat dan weer te veel bv:



alleen zit ik dan met het probleem dat de ramen en deur aan de bovenzijde lichtjes gebogen zijn, maar daar heeft misschien iemand wel weer een oplossing voor
wat betreft de grove stenen, ik heb momenteel geen andere steenstructuur mal, dus moet het ff hiermee doen, maar dat kan nog wel eens komen, zal op de volgende beurs eens kijken voor een andere mal


Jørg,

het resultaat is al redelijk goed, en we leren nog iedere dag bij, en dit mede door de vele tips die hier worden gegeven ( zie nu maar naar de tips van Fredje en Tom bv.) daar leer ik al heel veel door

Ed,

dank je, ik sta zelf ook al een beetje versteld van het resultaat, zal eerst nog de nodige aanpassingen moeten doen en dan kan er weer verder gegaan worden met kleur en groenigheid

Ivan,

wat de hoogte van de gevel betreft, daar heb je een punt in, zoals ik reeds bij het antwoord aan Tom schreef ik ga de gevel hoogte toch eerst maar eens wat aanpassen,
de pennetjes aan de ramen , is eigenlijk niet nodig, nu ik de ramen achteraf in het gips plaats, wat gemakkelijker is, ook voor de aanpassing nu zoals de lateien rond of boven de ramen

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy, kijk eens voor bij SPÖRLE voor de mooiste gietmallen. Gebruik ze al jaren en de mooiste (persoonlijk) vind ik nummer 6008, mooie structuur van de stenen, zeker geschikt voor de boerderij.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Tom,

dit is een van de mallen die ik nog op mijn lijstje had staan, samen met de 6012 en nog enkele andere
zal nog eens een bestelling moeten plaatsen bij Spörle

het zijn inderdaad zeer mooie mallen , ik heb er inmiddels al verschillende van :thumbup:

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
gisteren toch nog wat aan het boerderijtje gewerkt,

als eerst de gevels wat aangepast qua hoogte, en de hoeken wat bijgewerkt met klei,
is niet helemaal goed gelukt, maar ben tevreden om het als een proefstuk te kunnen laten doorgaan



gekeken of de ramen en deur allemaal pasten, heb geen lateien voorzien, ten eerste dat eigenlijk de ramen van een kozijn zijn voorzien dewelk gelijk komt te zitten met de voorkant gevel, en ook de steenstructuur is eigenlijk te grof hiervoor, maar ik ga nog een andere mal bestellen bij Spörle,een die wat fijner van structuur is en dan maken we weer een nieuwe boerderij



dan alles van een kleur voorzien, de ramen en deur heb ik middengrijs gemaakt





de muren zijn met een roodbruine verf bewerkt,


na het drogen heb ik een beetje met sterk verdunde zwarte verf de muren bewerkt, zal nog een tweede keer moeten gebeuren


en voor de winter is er nog een beetje brandhout voorzien




grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Leuke aanvulling van de houtopslag,  :thumbup: