Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Heb genoten van je mooie film en materiaal. :thumbup:
Die dubbeldekkers met bijpassende loc mogen hier ook wel rijden hoor fraaie set. :) :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Michel,

dank voor je complimenten, ;)
de langere modellen van de rijtuigen ( kan je terug zien in het filmpje , de lange sleep heeft 2 verschillende rijtuigen) deze had ik al eerder gekocht, maar nu met de bijhorende lok, werd het tijd om deze eens op de baan te zetten
en als je weet dat ik nog een set van deze rijtuigen heb staan, daar kan ik nog mooie en langere slepen mee maken deze zullen binnenkort ook op de baan staan, moet ze eerst nog van andere wielen ( wisselstroom) voorzien

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Mooi om te zien hoe doe loc en zijn wagons mooi over je baan rijden, erg mooi die set wil ik ook nog wel eens kopen.
Maar wat doe ik dan met de rails en de rest toch eens gaan sparen denk ik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooi filmpje Freddy, die kadootjes zijn zeker een meerwaarde op je baan! Mooi station heb je trouwens staan leuk hoe je dat vorm gegeven hebt :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooi filmpje, schrok al een beetje.
Dacht die heeft de hele boel in iTrain gezet, lijkt zeker net of alles door iTrain wordt aangestuurd.
Moet toch wel inspannend zijn want de focus moet natuurlijk op alle treinen liggen en vanzelf sprekend op de wissels want als dat niet goed gaat dan heb je een reuze probleem met zo'n grote baan.
Gelukkig gaan de dagen weer lengen en blijft het steeds langer licht .......... ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Mooie aanwinsten ... geniet ervan . :thumbup:

Mvg Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peterke,

Dankjewel,

met die gedachten zat ik eerst ook, wat ga ik met de rest doen.... en zeker nu ik zo 2 sets heb gekregen
de rails gaan sowieso van pas komen, ik heb mijn baan helemaal aangepast, en dacht dat ik nu klaar was met de aanpassingen, maar neen hoor, er komt nog een tweede schaduwstation bij, dus de rails hebben al weer een bestemming. :) en de MS2, is ook een leuk hebbeding, moet alleen nog eens kijken hoe ik die op langere afstand van de CS3 kan gebruiken, nu zit er maar een kabel van 1.5m aan is ideaal om te rangeren

Koen,

dank voor de waardering, het zijn zeker mooie aanwinsten die 2 sets, het station "Bonn" heb ik altijd een mooi station gevonden, alhoewel er daar normaal geen NMBS treinen stoppen staat het toch mooi op mijn baan, heb het een beetje met tijdelijke scenery aangekleed voor op de foto of film, en het geeft toch ook al een beetje sfeer op de baan

Tom,

ik moest direct aan jou denken bij het maken van dit filmpje, ik dacht zo van als Tom dit ziet ,die denkt meteen dat ik de baan al volledig in iTrain heb gezet, maar neen hoor, het is een beetje aan de knoppen zitten achter de schermen, alhoewel, met 4 treinen was het toch een beetje vlieg en kunstwerk om het allemaal in goeden banen (rails) te leiden. ( je moest eens weten hoe dikwijls ik de noodstop heb moeten gebruiken)  8o :important:

Fredje,

het zijn zeker mooie aanwinsten, en genieten doe ik er iedere dag van, alhoewel ik weer zal moeten gaan afkicken, want morgen is mijn laatste dag van het Kerst-verlof, maandag weer terug aan het werk, en zal er weer minder tijd zijn voor de hobby

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Een mooie impressie.

Ik heb de Roco Wielen terug gevonden.  Ik zal doe binnenkort eens binnenbrengen, dan kan ik de laatste wijzigingen aan je baan ook nog eens life bekijken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Net met veel plezier je filmpje bekeken  :thumbup: :thumbup:
Ik zag dat je ook met kurk aan de slag was gegaan, voor het monteren hiervan gebruik ik op aanraden van de kurk leverancier Bison waterkit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

dank je,
fijn dat je de Rocco wielen gevonden hebt, we spreken wel iets af, dan kan je de baan met eigen ogen aanschouwen

Peter,

dank voor de duimpjes,
het lijmen van de kurk doe ik met een acryl, blijft elastisch en de kurk behoud zijn isolatiewaarde

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Wat je zegt over mooi station kan ik je alleen gelijk geven, ik heb hem ook staan echt een mooi stuk voor op de baan.
En met de juiste aankleding kan het gewoon door voor een Belgisch station net wat je erzelf van maakt :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Koen,

het is zoals je zegt, met de juiste aankleding kan je al heel ver komen, en op mijn baan rijd toch zowat alles door elkaar, ik heb niet echt een bepaald thema of regio of zelfs tijdperk, alhoewel ik meer oog heb voor tijdperk IV-V -VI maar dat neemt niet weg dat er geen stomers op de baan zullen rijden

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Jørg op dinsdag 02 januari 2018, 09:13:16
-Freddy:
Ik gebruik met grote tevredenheid de 3mm dikke dubbel klevende tape van ER DECOR, heeft een drievoudige werking, legt de rails vast, heeft een zeer goede geluidsdemping en je kan er nog ballast op vast kleven.
Wijkt dat veel af van radiator tape of  willekeurig welk ander tape

En plak je dat dan op kurk, op blauwe platen of direct op het hout?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 07 januari 2018, 10:07:20
alhoewel ik meer oog heb voor tijdperk IV-V -VI maar dat neemt niet weg dat er geen stomers op de baan zullen rijden

Dat heb ik dus ook, maar op een dag ga ik zeker 1 mooie stomer met een sleepje kopen die als toeristische attractie over de baan mag gaan.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Jan22 op woensdag 10 januari 2018, 17:17:53
Wijkt dat veel af van radiator tape of  willekeurig welk ander tape

En plak je dat dan op kurk, op blauwe platen of direct op het hout?

Dag Jan Willem,

Ik denk dat de belangrijkste eigenschap moet zijn dat het tape een verende werking heeft.
Dus kun je het indrukken en herstel het zich daarna weer.

Ik heb als basis multiplex met daarop blauwe ondervloer platen die ik met een beetje houtlijm (een paar slierten onder de plaat) gelijmd heb.
Daardoor hef ik de geluiddempende werking enigzins op.
Op de blauwe platen heb ik neopreenband geplakt.
Dat neopreenband heeft aan een kant een plakstrip.
Daarop komt de K-rails en de ballast die ik moet verlijmen.
Als er nu ballast naast het neopreenband komt ligt het nog op de blauwe platen waardoor er toch geluidsisolatie is.
KLIK: hier voor foto's

Ergens heb ik gelezen dat (verdunde) houtlijm hard wordt waardoor de geluidsisotatie weer deels opgeheven wordt.
Dus daar moet een andere oplossing voor mij komen en ik heb gelezen dat Anita Decor ook een goede oplossing heeft.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Spoorvrienden,

na enkele dagen van noeste arbeid heeft dan de treinkamer weer eens een mooie opfrisbeurt gekregen en is netjes voorzien van een laminaatvloer
ook heeft de werktafel en de bijhorende kast en onderkasten ook weer een nieuw plaatsje en bestemming gekregen




de onderkasten die voorheen onder de treintafel stonden hebben nu een plaats gekregen onder de werktafel





de ruimte die hierdoor vrij is gekomen onder de treintafel bied weer een mogelijkheid om een tweede schaduwstation te bouwen



als alles op de werktafel is opgeruimd, >:-D ga ik een nieuwe testbaan leggen op een stuk van de tafel, hierop ligt momenteel al een kleine ovaal als testbaan, maar ik ga er eenzelfde ovaal van maken maar met een inhaalspoor,



in de grote kast heb ik ruimte vrij gemaakt om mijn 3D printer in op te stellen, zodat ook deze niet op de werktafel moet blijven staan als er geprint wordt, + het heeft het voordeel dat de temperatuur voor de printer stabiel blijft

en als laatste heb ik dan ook maar een kleine legplank gemonteerd zodat de diorama die gebruikt wordt voor de nieuwigheden te fotograferen ook een mooi plaatsje heeft, ipv onder de tafel weg te steken




tot de volgende update,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Wat een metamorfose is heel erg mooi geworden, nu is het een pak rustiger in je treinzolderkamer  :D  :thumbup: :thumbup:
loc 8051 nmbs
Lid sinds: 2016

offline
loc 8051 nmbs
Mooie locomotief. ik mis de hekken aan de zijkant van de locomotief. Zitten die in de doos? Bij het exemplaar dat ik gekocht had ontbraken deze. (loc teruggestuurd)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

dankjewel,
het is zeker een stuk aangenamer om nu in de treinkamer( in kelder maar niet op zolder) te vertoeven

ns1200

heb je goed opgemerkt, de hekjes voor op de locomotief zitten nog in de doos,ik moet deze er nog op zetten

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Das een hele mooie update,  :thumbup:
Je hebt een zee aan opbergruimte gemaakt.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

aan ruimte heb ik hier geen gebrek,

voor mijn gips, en schilderwerken( airbrush) heb ik nog een aparte werkplek,
met de nodige kastruimte










dus ik kan er tegenaan gaan, al is er meer gebrek aan tijd vrees ik

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooie vloer Freddy, daar knapt de gehele kamer gelijk van op en dit komt ten goede aan je treinbaan.
Alles netjes strak, helemaal  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

kamerbreed tapijt, is leuk maar heeft een stoffig nadeel, vandaar dat ik besloten had om er een laminaatvloer in te leggen,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Man, man, wat een ruimte heb je daar.
Netjes alles op zijn plaats, alles mooi strak, daar hou ik wel van.
Is ook allemaal makkelijk in onderhoud.
En dan ben ik al blij met een werkplankje van 80x50cm  8o
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Alles ziet er prachtig uit de vloer de vele opbergkasten de tafel met het spoor erop en de diorama aan de muur schitterend. :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy.

Je hebt daar een fijne werkplek voor jezelf gecreëerd! :thumbup: :thumbup:
En ordentelijke opbergruimte kan men voor de hobby nooit genoeg hebben!

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dat noem ik nu eens netjes opgeruimd sé  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ferm Dinges Fred,  netjes nu.  Vergeet niet een brandalarm in je printer kast te hangen als je die onbewaakt laat printen.  :?

Groetjes
Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Ik herken je treinkamer nauwelijks.  :thumbup: :thumbup:
Wat een metamorfose.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Tom,

dank voor de complimentjes, ;)
ik heb natuurlijk het geluk dat ik een grote ruimte ter beschikking heb, en nu met de laminaatvloer is het wel gemakkelijker in onderhoud, dan wel een kamerbreed tapijt

Michel,

een laminaatvloer geeft toch dadelijk een mooier zicht en is natuurlijk ook veel praktischer in het onderhoud, de opbergkasten zijn een overblijfsel van mijn echtgenote haar hobby, zij heeft daarvoor sinds enkele jaren een nieuwe ruimte ter beschikking gekregen en waren de kasten als rommelopslag bestempeld, deze heb ik dus nu  mooi voor mijn hobby in beslag genomen, ja en de treintafel begint nu ook al wat meer vorm te krijgen nu alles een vaste plaats heeft, en zo kwam er dan ook een plaatsje aan de muur vrij voor het diorama, zou staat alles netjes op orde hé

Erik,

orde en netheid is een mooie deugd, dat is een feit, en ruimte heb je nooit te veel, meestal is het andersom maar gelukkig heb ik een grote ruimte ter beschikking, waar ik dan ook te volle gebruik van maak

Johan,

zo hoort het te zijn hé,
het volgend weekend kan je dit weer allemaal bewonderen, en kan je de nieuwe aanwinsten ook zien rijden op de baan

Bart,

dank voor de tip, de treinkamer is zelf is wel al van rookmelder voorzien, maar in de kast is zeker een goed gedacht, ik heb er nog wel eentje liggen, dus dat gaat zeker goed komen, Ps, ik heb je nog een PBtje gestuurd

Ivan,

het is een hele verandering geworden nu met de nieuwe vloer, de kasten die een nieuwe bestemming en plaats gekregen hebben. een grotere werktafel, je zal het binnenkort wel weer kunnen aanschouwen bij je volgende bezoek

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
gelijk maar in actie gegaan en de tip van Bart opgevolgd



de brandmelder geplaatst in de printerkast zo kunnen we veilig onbewaakt printen
Bart nogmaals dank voor deze waardevolle tip,

grts  Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: zendesigner op zondag 21 januari 2018, 22:26:28
Ferm Dinges Fred,  netjes nu.  Vergeet niet een brandalarm in je printer kast te hangen als je die onbewaakt laat printen.  :?

Groetjes
Bart

Interessante opmerking. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat printers in potentie brandgevaarlijk zijn. Ik wil er dan ook niet graag door ervaring achter komen natuurlijk :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: LibertyCity op woensdag 24 januari 2018, 14:34:16
Interessante opmerking. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat printers in potentie brandgevaarlijk zijn.

Dit is natuurlijk geen laser- of inkjetprinter.
Een 3D-printer verhit/smelt fillament waardoor er hoge temperaturen ontstaan wat tot brand kan leiden.
Daarnaast zit er een een stekker (met een voeding) aan en daar kan kortsluiting en dus brand ontstaan.
En dat geldt voor al je electrische apparatuur.
Wij hebben op de club boosters van een (inmiddels) bekend Nederlands merk en een van de boosters stopte er mee.
Na doormeten bleek het netsnoer defect. Na demontage van de gegoten stekker bleek een van de draden niet in het pootje vast te zetten.
Dus kans op kortsluiting en dus brand.

Niets is onmogeljk en het gaat heel vaak goed en daardoor staan wij er niet meer bij stil denk ik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: LibertyCity op woensdag 24 januari 2018, 14:34:16
Citaat van: zendesigner op zondag 21 januari 2018, 22:26:28
Ferm Dinges Fred,  netjes nu.  Vergeet niet een brandalarm in je printer kast te hangen als je die onbewaakt laat printen.  :?

Groetjes
Bart

Interessante opmerking. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat printers in potentie brandgevaarlijk zijn. Ik wil er dan ook niet graag door ervaring achter komen natuurlijk :)

Hoy Liberty.

De meeste 3d printers zijn met redelijk goedkope componenten gemaakt. En die durven nog wel eens doorbranden of "arken" waardoor de connectors smelten en er kans op vuurtjes zijn. Zal hieronder een fotoke plaatsen van mensen die dat al meegemaakt hebben.

Plus als je een verwarmde bodemplaat hebt dan kan het ook wel zijn dat die constant blijft doorverwarmen en naar hogere temperaturen gaat dan voorzien. Zeker in mijn geval heb ik een 220volt silicone heatbed dat door een solid state relais is aangestuurd en dat verwarmt in 1 minuut van 0 naar 120 graden. Als dit door blijft gaan zonder af te schakelen is dit natuurlijk niet zo gezond. der zijn wel software beveiligingen ingebouwd maar toch..  Bij normaal printen spreken we toch van een 200 tal graden op de spuitkop en tussen 70 en 100 graden op het heatbed. en dat zit je toch qua temperatuur in een risico zone.
Ik probeer ook nooit om de printer onbeheerd achter te laten of te gaan slapen. Soms lukt dit natuurlijk niet anders maar dan is dat alarm echt wel belangrijk.

een voorbeeldje of twee :-)


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Zeer wijze raad,  :thumbup:
Indien de verzekeringsmaatschappij dit weet dat je de printer onbeheerd laat printen dan zou het kunnen dat je zelf voor de kosten opdraait.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
het zekere voor het onzekere,

heb dan toch maar het blusapparaat in de buurt, want als je de foto's bekijkt dewelke Bart heeft gepost, dat wil je zeker niet meemaken,

en.... hoe zegt het spreekwoord... een verwittigd man is er twee waard....

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Ik voel me al pakken veiliger als ik langs kom  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Voor bv een electro brand kan je beter een co brandblusser nemen die bevriest, deze poeder blusser is voor hout en papier maar helpt zeker je brand blussen hoor  ;)  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Johan,

....ik weet niet hoe zo'n blusapparaat werkt.. >:-D
voel je je nu nog veilig?

Peter,

ik wist niet dat daar ook al verschil in zit. 
alleszins ik hoop dat ik hem nooit zal moeten gebruiken :important:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Euhm....... neen  >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy.

Lees dit even om erachter te komen dat poederblussers niet de beste blusmiddelen zijn ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Erik,

Dank voor deze link met zeer nuttige info :thumbup:, wat mij zeker aan het denken heeft gezet, dit blustoestel is dus zeker niet de beste oplossing die ik in huis heb,
kan deze best achter in de schuur zetten om als daar ooit een brand is deze dan daar te gebruiken en zeker niet binnenshuis,

ik ga zeker op zoek naar een ander blusapparaat :idea:

zo leren we toch weer iets bij , door een ludieke foto te plaatsen, had dit anders nooit geweten
dank hiervoor :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Er zijn tegenwoordig ook prima schuimblussers verkrijgbaar; in de vorm van een flinke spuitbus. Schijnt ook goed te blussen met veel minder gevolgschade.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
De eerste positieve printresultaten zijn ook behaald

had een aangepast bestandje van Fredje gekregen voor servo's te monteren onder de wissels van de C-rails
Fredje  bedankt hiervoor :thumbup:

de eerste beginselen waren niet om over naar huis te schrijven
de foto's zeggen genoeg, er zit vorm in, maar daar bleef het bij, de prints waren niet van vaste structuur





maar naar mate ik de printer begon te begrijpen en met de juiste software kwam ik al een heel end verder



zie hier een bruikbaar exemplaar



op deze foto's is het verschil tussen de slechte en de goede print duidelijk zichtbaar









dus het printen kan hier vollebak van start

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy, je weet..... de aanhouder wint  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Inderdaad Johan,
opgeven zit er bij mij niet in al kan het soms wel even duren alvorens ik het onder de knie heb

ook nog een woord van dank aan Bart (Zendesigner) want hij heeft mij heel wat nuttige tips gegeven
betreffende de instellingen van de printer
een dikke merci hiervoor Bart :thumbup: :thumbup:

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Dat printwerk is ook weer een mooie leerschool,  :thumbup:
Er zijn zoveel nuttige toepassingen voor de modelbaan, veel suc6 met het printen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 26 januari 2018, 22:11:00
Dank voor deze link met zeer nuttige info
Heel graag gedaan Freddy! :thumbup:

Het zou jammer zijn wanneer je het apparaat zou moeten gebruiken om
een beginnende calamiteit teniet te doen, maar daarmee onwetend een
kans op veel grotere schade aan andere (hobby) elektronica toebrengt!

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Zal toch is moeten langskomen Fred, want dit kan nog een heel stuk beter  :D. Ik zie vooral dat de initiele hoogte ten opzichte van het bed nog niet goed is. en dat de verhouding tussen de extruder stepper en de snelheid nog niet klopt.

zoals gezegd, dit is een volledig aparte hobby om het goed te krijgen  :D

Je zou tot deze kwaliteit moeten kunnen geraken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ja wadde, Bart

daar ben ik precies nog hééééél ver van af
als je in de gelegenheid bent mag je altijd langs komen om mij hiermee te helpen, ik probeer telkens ik iets print de instellingen bij te regelen.
alleen hoop ik soms dat ik niet in de verkeerde richting bij regel
de info in je PB zal ik eens doornemen en kijken als ik hier meer info uit kan halen

je laat maar iets weten mocht je in de gelegenheid zijn om eens langs te komen


grts Freddy