Vandaag bezoek ( helpende hand ) gehad van JoBe,
vandaag de baan nog eens grondig aangepakt, samen met Johan hebben we al heel wat tijdelijke opvullingen (piepschuim)onder de rails weg gewerkt en er een mdf plaat onder geplaatst. ook is de baan voor een groot deel aangepast. Met het oog op om straks rechts te gaan rijden waren er toch nog heel wat knelpunten in de baan waardoor het rechts rijden niet altijd mogelijk was, en heb ik daarom besloten om meer dubbelspoor aan te leggen. Ook is er tegelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om op verschillende plaatsen al een geluidsdemping onder de rails te plaatsen. de rest van geluidsdemping wordt er geplaatst als de rails worden weggenomen om deze te knippen en van bezetmeldingen te voorzien, en dit om het afbreken van de verbindingsstukjes aan de rails te beperken
nu foto's zeggen meermaals meer dan gewone uitleg, dus hierbij wat foto's
aanpassing van een extra lokdepot, waarbij het ook mogelijk is om de binnenkomende treinen aan het kopstation te ontkoppelen en een tweede lok vanuit het lokdepot de de afgekoppelde wagons aan te pikken en weer te vertrekken zodat er altijd een trekkende trein vertrekt uit het kopstation.
een extra spoor langs de buitenzijde voor het rechts rijden
industrie terrein met extra mogelijkheden om te rangeren
gaat voor een groot deel een containerterminal worden
rechts op de foto komt een groot doorrijd station, op het stuk blank mdf komt nog een tweede stationsgebouw
weliswaar op een niet doorgaande manier, maar dat zal in later stadium meer duidelijk worden, dat blijft nog even en raadsel ( Johan , nogmaals dank voor dit idee ).
het wordt een doorrijd station van 5 sporen, waarvan eentje op een lager niveau t.o.v. de rest
het derde en vierde spoor van links gezien komen op een brug te liggen. Deze zijn nu nog ondersteunt door piepschuim, maar dat zal morgen ook vervangen worden door een stuk plaat.
zo dat is het weer voor vandaag, tot de volgende update
grts Freddy