Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Zo, dat zijn wel flinke stappen, goed bezig.
Ziet er goed uit zo met die arcade bogen al ben ik van mening dat het er wel errug veul zijn maar dat is mijn mening.
Misschien een idee om in de tunnel ook een station te maken, alleen een perron kan al voldoende zijn. Daar kan je dan mooi de perronverlichting op aanbrengen en dat is dan ook gelijk functioneel.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Tom,

dank voor de positieve reactie,  :thumbup: :thumbup:
zelf vind ik het wel leuk, om zicht te hebben in de tunnel, vandaar dat het er wat meer zijn, het idee van een stationnetje ( perron) is wel leuk, maar er zit een dubbel spoor in de tunnel, zelf vrees ik dat er geen of te weinig ruimte is tussen de sporen voor een perron, maar wat niet is kan nog komen, ff overleggen met de dochter, want zij vind het maar niks, zal eens iets proberen te knutselen en dan zien we wat resultaat het geeft

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Jij bent ook niet te houden, er ontstaat gelijk een berg met mooie tunnel.  :) :)

Die bogen vind ik erg mooi die zullen hier ook niet misstaan bij mijn nieuwe tunnel. :P  O:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
CiteerBart,

dank je alvast voor de bestanden, ik zal wel eens proberen deze te printen en dan kan ik wel eens kijken wat het best of gemakkelijkst gaat zijn, en ik zie dat ik sowieso een uitsparing moeten zagen uit de grondplaat onder de wissels, heb er alleszins weer een uitdaging erbij

Hoy Fred,

Ik maak een gaatje van ongeveer 3 op 5 onder elke wissel met z'on vibrerende multitool.


Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Tom,

ja dat is een mooi voorbeeld, :thumbup: :thumbup: ik houd het ff in het achterhoofd, met het oog op de stad die er bovenkomt, mss dat ik dan het onderperron bereikbaar kan maken met een trap,anders zullen de preizertjes problemen hebben om van en naar het perron te geraken.

maar dan zal ik eerst de rails verder uit elkaar moet kunnen leggen, want nu is er maar een 3 tal cm tussen de 2 rails en tussen rail en tunnelwand is ook maar een ruimte van ong. 2 cm aan beide kanten,de achtertunnelwand zal ik dan zeker verder naar achteren moeten plaatsen...

het wordt alleszins een doordenkertje.

alvast dank voor de tip.. :idea:
en voor als je op bezoek bent, bekijken we het dan nog wel eens even.

* Peter,

merciekes voor de positieve reactie, :thumbup:
als je wilt kan ik je wel wat van die arcades gieten, zijn allemaal losse delen, kan je zelf samenstellen
stuur dan maar ff een PB, heb ook helaas nog geen tijd gehad om jou verder te helpen met je lichtbak, heb vorige week noodgedwongen een week ziekenverlof moeten nemen, een bacteriële ontsteking in de knie,  dewelke nog niet volledig is genezen, maar de werkplicht roept ( het leven van een zelfstandige zeker) dus toch maar verder aan het werk om de achterstand in het werk niet te groot te laten worden.

* Bart,

komt dat gat midden onder de wissel? kan je hiervan eventueel een schets maken tov een wissel.
de multitool, ja die ken ik heb er zelfs 2 van een niet te missen ding voor een schrijnwerker

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoy fred,

Ik leg de wissel gewoon op zen plaats zonder servo en teken de randen van de wissel. Dan met de servo eronder en teken dat ruwweg af. Is een rechthoek van 2cm op 3. Afhankelijk van het soort wissel is dit anders. Enkel de servo en dat blokje moet erdoor kunnen

Bart
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Forummers,

de wegenwerkers hebben hun bouwverlof inmiddels weer achter de rug, en hebben verder aan het station "Kelderbaan" gewerkt



rondom het station en de parking is voorzien van een mooie laag asfalt












intussen heeft de hovenier ook al een eerste boom en wat bloemen geplant





de parkingslijnen moeten nog komen, maar eerst zal het asfalt voldoende moeten afgekoeld zijn



grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooi hoor, maar komen er geen trottoirs met stoepranden.
Meestal is er voor een station toch wel iets van een stationsplein voor de reizigers/voetgangers.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat heb je weer mooi klaargespeeld, hoe heb je dat weer geflikt die asfalt  :P verder mooie borders voor je bomen  :thumbup:  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Mooie upgrade van je stationsbuurt, de witte omkadering van de boom is wel een blikvanger,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik zie dat jouw Preisertjes ook noestig gewerkt hebben  :thumbup: Of waren het de kabouterjes  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Tom,

dat heb je goed opgemerkt, er komen nog wel trottoirs hoor, maar ik moet nog wat ideeën opdoen,
als er iemand wat voorbeelden heeft :idea: :idea:, altijd welkom natuurlijk

* Peter,

het  :idea: kwam vorige week op de bouwwerf waar m'n asfalteerwerken aan het uitvoeren was.
de afvalstukken roofing hebben een zeer fijne structuur en dat gaf me eigenlijk het idee dit te gebruiken als parking of eventueel straks voor stukken straat ....
de dikte is 3mm wat eigenlijk best mee valt. en laat zich heel goed versnijden

* Jørg,

de bouwverlof is voorbij dus moest er weer verder gewerkt worden aan het station,
in eerste instantie zou ik de boordstenen van een kleurtje hebben willen voorzien, maar ze eenmaal bij het asfalt geplaatst, vond ik het eigenlijk zelfs veel beter om deze gewoon wit te laten, en dan nog de bruine aarde (gedroogd koffiedik ) geeft een mooie combinatie  :thumbup:

* Johan,

hier hebben de Preisertjes én de Kaboutertjes goed samengewerkt  >:-D


heren, dank voor jullie aanmoedigende woorden :O

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Geluk hebben is toch iets voor mensen die het gewoon hebben he, 3mm dik is echt mooi mocht je nog wat hebben ik hou me aanbevolen indien een pils of cola in de plaats  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Peter,

als bouwvakker, krijg ik dikwijls wel een kans om wat bruikbare materialen ( voor velen afval ) mee te nemen.
ik heb natuurlijk wel nog wat stukken liggen,en heb nog geen idee hoeveel ik nodig ga hebben maar ik kijk morgen wel weer uit op de werf of er nog resten te vinden zijn, en dan ben jij natuurlijk de eerste die hiervan mag mee genieten. ;) ;)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dank je mocht je nog hebben, anders pik je maar en rol van die dakwerkers heb je gelijk genoeg voor heel het forum  :-) :-)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

ik kan wel eens aan de dakwerkers een voorstel doen, een rol voor een bak bier.... die mannen zullen wel een biertje lusten met dit mooie weer,  :-) :-)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Knap gevonden met die Roofing, alleen gaat het wel lukken om hierop andere zaken (lijnen, wegmarkeringen, stoepranden ed) aan te brengen?  Ik heb vroeger ook met Roofing gewerkt en dat geeft toch een schilferig oppervlak? 't Is maar een bedenking...
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ivan,

de roofing die ik heb gebruikt, is heel fijn van structuur, heeft eigenlijk geen  schilferoppervlak,is heel fijn van korrel, zoals ballast zo fijn kan je het vergelijken. ik ga vanavond eens een test doen op een stukje om er lijnen en of markeringen op aan te brengen,
resultaten volgen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooi station Freddy, leuk ook hoe je die vakjes met de boompjes erin hebt gemaakt :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Koen,

Dank voor de waardering,

De boordstenen zijn de dekstenen van een muurtje die ik nog had liggen, past goed voor de borders rond de boompjes
Ga er zo nog wel wat bijmaken, want er moeten nog bomen geplant worden aan het station

Groetjes Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Is er ook merk, type, soort, bekend van de roofing? Geen idee of het duur is om te kopen?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
LibertyCity,

ik zal morgen eens informeren,naar merk en type,

krijg dadelijk nog bezoek van een bevriende dakwerker, hij brengt  een staal van een andere roofing dewelke een dikte heeft van maar 1 mm zal gelijk even ook de prijzen opvragen

wordt vervolgd

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
voor de geïnteresseerden,

de roofing die ik heb gebruikt bij het station is van het merk OKI het is een dampscherm
de exacte productcode heb ik nog niet kunnen achterhalen
prijs schommelt rond de 3,5 à 4,5 ? per m²

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Het stuk voor het station ziet er prachtig uit. :)
Vooral de bomen maken het mooi af en geven meteen een heerlijke ontspannen sfeerbeeld. :thumbup:
Kijk uit naar je volgende vorderingen van de stoepranden en parkeerplaatsvakken.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Michel,

dank voor je fijne reactie,  :-)
betreffende de stoepranden, hiervoor heb ik een tijdje geleden klei gekocht bij de A*tion, maar vind dit toch niet zo een beste klei, ik vind hem vrij kleverig, blijft aan de deegrol plakken.
dus dat gaat in mijn ogen niet goed komen, dus heb ik dit maar even on hold gezet.
zijn er hier die daar betere ervaringen mee hebben? of is het beter dat ik ga voor de echte klei (DAS)
voor de lijnen van de parkeerplaatsen, dat ga ik straks uitproberen hoe dat zal gaan, en dan volgen de resultaten meteen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hierbij enkele testen van de belijningen op het asfalt

heb op verschillende manieren geprobeerd,
en uiteindelijk is het met de airbruch het beste resultaat, in combinatie met de juiste afplaktape

de gewone schilders-tape  heeft onvoldoende hechting met als gevolg dat de verf onder de tape door kruipt
wat goed zichtbaar is op deze foto



ik heb nu gebruik gemaakt van deze orange tape,



geeft toch een duidelijk verschil,



wel is het zebrapad, in verschillende lagen gespoten, om een betere dichtheid te bekomen



grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Jammer om te lezen dat je ac-tion klei niet voldoet aan je eisen mede omdat het plakkerig blijft.

De laatste foto van het zebrapad vindt ik er goed uit zien na verschillende lagen verf. :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Michel,

ik vind het zebrapad zeker geslaagd en voldoet aan mijn eisen, en ja jammer van de klei, of heb jij hiermee mss goede ervaringen?
of is het een optie om eventueel talkpoeder te gebruiken?

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Ik heb hier ook een pakje ac-tion klei maar heb ik nog niet gebruikt dus heb er nog geen ervaring is die ik met je kan delen.

Hierbij een link waarmee je je klei minder plakkerig kan maken door er bv bloem doorheen te doen hopelijk heb je wat aan de link is wel voor zelf gemaakte klei maar klei is klei lijkt mij.

tips van juf Bianca voor plakkerige klei
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Voor lijnen/strepen kan je ook overwegen
correctie tape 4,2 en 8,5mm breed
Tamiya masking tape 2,3 en 5mm breed, hiermee kan je ook bochten maken
Groet
Koos
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Michel en Koos,

dank voor de tips,
Koos, de maskingtape is mij onbekend, maar lijkt me wel een goed  :idea:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Het zebrapad had m.i. iets netter gekund. Je ziet namelijk verschil in verschillende afmetingen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Bas,

klopt, het is dan ook maar een proefversie op een stukje afval asfalt (roofing)
het gaat hier om het testen van de plaktape en de verf

straks op de baan zal het allemaal netjes worden uitgemeten en op de juiste schaal

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Jouw probeersels zien er wel al heel goed uit, je zou om te maskeren eventueel de maskeer vloeistof kunnen gebruiken
https://www.dekwast.nl/artikel/maskeervloeistof?bron=google_dynamisch&gclid=Cj0KCQjw0K7NBRC7ARIsAEaqLRGT5xnSpr54NWn5gYVoD9RQNhrtVK1oLDn0QYPh_R5-nzQBcudx398aAs96EALw_wcB
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy.

Voordat je met de airbrush verder gaat wou ik je toch nog even onder
de aandacht brengen hoe ik destijds alle belijning heb aangebracht:
de vorm van de belijning is afgeplakt met normaal schilderstape en
de witte verf is met een tamponneer-kwast (met korte rechte haren)
aangebracht. Resultaat ervan is hier en hier te zien :wink:

Groeten,

Erik.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Allemaal,

ik ben momenteel bezig met mijn testbaantje aan te sluiten voor I-train, maar constateer op de S88 link volgende:

op de aardingsklem en de 1ste en 2de terugmeldklem meet ik een doorverbinding tussen aarding en terugmeldpunt is dit normaal, bij de andere meldpuntklemmen is dat niet het geval

wie kan mij helpen

grt Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hi Freddy,

Nee dat hoort niet.

groet
Harald
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 03 september 2017, 19:42:35
Bas,

klopt, het is dan ook maar een proefversie op een stukje afval asfalt (roofing)
het gaat hier om het testen van de plaktape en de verf

straks op de baan zal het allemaal netjes worden uitgemeten en op de juiste schaal

grts Freddy
Ah ok, duidelijk :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Vandaag samen met dochter Daisy en forumlid Johan (JoBe) naar de beurs in Houten geweest.
daar aangekomen hebben we weer enkele gezellige forumleden tegen het lijf gelopen wat altijd gezellig is.

heb toch weer wat rollend materiaal kunnen scoren, en een beetje voor de scenery natuurlijk ook
en natuurlijk hierbij enkele foto's





en hierbij een filmpke van de wagons , enkele mooie tankwagens, open goederenwagons, wagons met schuifdak
en dan met afsluiter een mooi setje gesloten wagons waarvan de laatste met sluitverlichting



grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Mooie aanwinsten! :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Het was weer een geslaagde dag voor jou, mooie aanwinsten, de sleep ziet er zeer goed uit, leuk jou en Johan weer even gesproken te hebben,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Prachtige aanwinsten heb je aangeschaft. :thumbup:
Heel veel rij-knutsel plezier toegewenst. :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dag Freddy,

Leuke aanwinsten.
Hoe zit het met je terugmeldingen op je proefbaan?  Lukt het ondertussen?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Dat is een aardige sleep aanwinsten  :thumbup:  :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Koen,

dank je Koen :thumbup: :thumbup:

* Jørg,

merciekes, ik ben zeer blij met de buit die ik heb kunnen binnen halen.
wij ( Johan en Ik ) vonden het ook leuk weer eens even met je te hebben kunnen kletsen,  :)

* Michel,

Dank je, ik ben idd zeer blij met de buit die ik heb kunnen binnenhalen,deze zullen zeker mooi staan op mijn baan :thumbup:

* Ivan,

dat het een leuke aanwinst is dat staat vast :-), wat de bezetmelders betreft op de proefbaan, ik hoop vandaag alles aan de praat te krijgen, heb afgelopen week, 1 meldpunt in werking gekregen, maar heb toch nog wat aansluitpunten met een foutje erin gevonden, dus dit maar eerst eens proberen allemaal op te lossen, en dan hoop ik het vandaag allemaal in orde te hebben voor de treinen te leren remmen. ( met de nadruk op hoop het allemaal in orde te krijgen) >:-D


* Peter,

Dankjewel, ik zal er zeker veel rijplezier aan gaan beleven, :-) :-)



groetjes Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat is een erg mooie sleep aan het worden, maar bij jou staat die wel omdat je baan erg mooi en lang is.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Peter,

dankjewel voor de mooie woorden, :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Leuk om jullie (Kelderspoor en JoBe) weer een te hebben gezien en eventjes gesproken.
Mooie aankopen gedaan zie ik, geweldige sleep hangt er nu achter de loc.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Hey Tom,

insgelijks, het was ook leuk om je nog eens te hebben mogen ontmoeten, was al weer een tijdje geleden hé..
wat betreft jou nieuwe bril, je lijkt meteen 10jaar jonger.. :thumbup: :thumbup:
.....en de wagonnetjes, ja die lopen als een trein achter de loc, ben zeer blij met deze aanwinst.

grts Freddy