Hierbij een klein verslag met wat foto's van hoe ik het portaal heb gemaakt, zoals ik aan Jørg reeds eerder beloofde,
ten eerste lijm ik de eerste binnenwand vast aan het portaalingang, alles wordt met gewone houtlijm gelijmd
daarna wordt de tweede binnenwand vastgelijmd aan het portaalingang
het plafonddeel is gemaakt , vertrekkende vanuit een binnenwand waarvan het onderstuk is weggehaald
zelf gemaakte mal voor plafonddeel
zodra de twee binnenwanden droog zijn word er met schilderstape enkele stroken geplakt als steun voor het plafond op te laten rusten als dit wordt gelijmd tegen het portaalingang
nadat ook dit droog is wordt er een soort van bekisting gemaakt rond de wanden en plafond
zorg er wel voor dat alle naden goed zijn dicht geplakt zodat er geen gips kan uitvloeien
na dat dit allemaal is gedaan, kunnen de ontstane open hoeken binnen de bekisting met gips opgevuld worden
als alles volledig is uitgehard, heb ik wel nog het overtollige gips wat weg geschuurd zodat het vlakke zijkanten en plafond word aan de buitenzijde, maar dit is niet noodzakelijk, maar het ziet er dan gewoon iets mooier uit