Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
dat rood op de 2de foto lijkt mij het beste,
die 3de foto lijkt mij meer iets voor Griekse of Romeinse tempels;


mvg,
Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Dag Freddy,

Die met het okergeel vindt ik persoonlijk wat te zwart geworden.
Die met het rood vindt ik wel mooi.

De pilaren op de laatste foto zijn ook erg mooi!

Veel plezier met Tom vandaag.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Tony,

mijn keuze ging uiteindelijk dan toch tussen plaatje 1 en 3 op foto 3



en deze heeft Tom nog een beetje bijgewerkt met als resultaat dat het plaatje 3 gaat worden
heeft een bruine look met binnenin een gevarieerde tint van oker

gaat ook beter passen bij de rotsformatie, daarvan komt straks of de komende dagen meer beeldmateriaal van
en dan zullen jullie het ook beter begrijpen waarom deze keuze

Hans,

hierin ben ik het helemaal eens, het gele is te geel en het rode te rood
en zo is het dus het de rechtse pilaar geworden, met een beetje draibrush wit er over het resultaat is hierboven te zien, de rechtse van de twee gaat het dus worden

Michel,

het rode vond ik iets te rood nog, en dat heeft Tom vandaag proberen iets af te zwakken met poeders, maar
kreeg toch niet de gewenste kleur, en daarom heb ik dan toch voor de bruine kleur gekozen
een van de komende dagen zal ik proberen een stuk testmuur op kleur te brengen en dan zien wat dit als eindresultaat gaat brengen dat zal dan meer een duidelijker beeld geven (althans dat hoop ik toch)

Henk,

kleursmaken verschillen en geeft voor ieder een andere smaak, maar het gele of het rode was allebei net niet dat wat ik er eigenlijk van verwachte, en dan met de zwart verdunde verf heeft het er ook niet beter op gemaakt, maar daaruit moet men leren hé

de laatste 3 pilaren had ik al eerder eens ingekleurd, en die heeft Tom vandaag nog een beetje met poeders bewerkt, en dat gaf een zeer mooi resultaat bij de laatste pilaar, nu moet ik dit alleen nog proberen te evenaren >:-D

verder is het een zeer gezellige dag geweest, Tom is inmiddels terug huiswaarts
ik heb weer heel veel bijgeleerd vandaag,
Tom dankjewel

straks of de komende dagen zal ik hier wel een verslagje neerzetten van wat we vandaag gedaan hebben


grts Freddy




Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
voor de volgers,

dit is een voorproefje van wat we vandaag hebben gedaan in de workshop



deze rots verder afwerken,


vervolg komt later....

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Vandaag een super leuke en gezellige dag gehad bij Kelderspoorder Freddy.
Eerst natuurlijk een bakkie koffie met wat lekkers en dan rond 10 uur aan de slag.
De 1e opdracht was maak dit werkstuk af;



Er moest nog wat gesmeerd en gekledderd worden met verf en poedertjes, dus eerst maar beginnen met het mengen van water met SculptaMold.
Verhouding 1:2, wat lekker smeert.



En dan gaat het gebeuren, je ziet de spanning op het gezicht maar deze was snel verdwenen want Freddy kreeg er zin in en zag dat het geen kwestie was van kunnen maar van doen.



Het afwerken ging ook lekker, met de paletmessen werd er lekker gesmeerd en gesmeerd.



Vervolgens de eerste laag verf, verdunde zwarte verf om wat diepte te krijgen in de holen en spleten.



De tijd om het geheel goed te laten drogen was te kort, dan maar de poeders in het nat verwerken.
Hierdoor komt de kleur wat donkerder over maar uiteindelijk zal het wel goed komen.



Tussen het werk door friet met stoofvlees gegeten, was verrukkelijk en vervolgens verder met de workshop.

Freddy bekijkt nog even zijn werkstuk vol trots, hij vertelde dat hij niet had verwacht zo snel en simpel tot dit resultaat te komen.
Wel dus.  :)



Daarna is Freddy verder gegaan met de scenery op zijn baan waar hij zelf binnenkort een stuk over zal schrijven want tenslotte gaat het er om hoe hij het heeft beleefd.

Thuis gekomen had ik op mijn telefoon een mooie foto ontvangen van onze 2 kleindochters die op de Coolsingel te Rotterdam trots de finish van hun moeder vierde die de Marathon van Rotterdam 2019 had  uitgelopen. Top prestatie.

Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 07 april 2019, 18:01:33
mijn keuze ging uiteindelijk dan toch tussen plaatje 1 en 3 op foto 3

en deze heeft Tom nog een beetje bijgewerkt met als resultaat dat het plaatje 3 gaat worden
heeft een bruine look met binnenin een gevarieerde tint van oker

gaat ook beter passen bij de rotsformatie, daarvan komt straks of de komende dagen meer beeldmateriaal van
en dan zullen jullie het ook beter begrijpen waarom deze keuze
Leuk gedaan die okerkleur. Het is toch een kleur die je niet vaak ziet op een modelbaan (althans ik niet :D )
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Fredje

Lekker bezig kijk gewoon welke kleur je mooi vind en wat er bij jou station en of brug past.

Je hebt ook les gehad van iTom, dat is altijd leuk als ze komen helpen om tips en tricks te leren.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Dag iedereen,

even toch al een kleine reactie, het verslag van gisteren, mijn eigen verslag,  zal er een van de komende dagen wel aankomen met het nodige beeldmateriaal al heeft Tom het al deels mooi verwoord in zijn verslag

Tom,

dankjewel voor de fijne en aangename leerrijke dag gisteren en het mooie verslag dat je hier weeral neerschrijft

Basjuh,

het okerkleurig heb ik zelf ook nog niet zoveel gezien, en zeker al niet in een muur, zelf ben ik nog benieuwd hoe de muur in zijn geheel er gaat uitzien, ik ga in het weekend maar eerst eens een paar losse muurtjes inkleuren om te zien of het wel mooi gaat worden

Peter,

ja zo scenery maken is zeer plezant, wat kleur betreft, het blijft toch altijd een moeilijke keuze, en het werkstuk voor de workshop gaf toch direct weer een heel andere uitstraling op de baan in plaats van het grijze, dus dat beloofd weer voor de volgende update

nog even het eindresultaat van het werkstuk na een dagje drogen, de overgang  van het aangewerkte deel is helemaal goedgekomen



toch onvoorstelbaar hoe Tom de kleur keer op keer weer precies hetzelfde krijgt

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Dag medespoorders,

hierbij natuurlijk nog een verslag van mijn kant en wat beelden van de workshop van vorige week
Tom had een werkstukje rots mee gebracht welk ik verder mocht afwerken
Tom heeft het natuurlijk al heel mooi verwoord hier, en dat kan ik niet beter
dus ga ik verder met de rest van de dag

we hebben de brughoofden van 2 bruggen aangepakt en een nieuw stukje rotswand gemaakt
de brugpijlers hadden reeds een grijze kleur, maar dat was niet zo naar de zin van Tom en daarmee was de toon gezet om deze van kleur te veranderen, waar ik achteraf gezien heel blij mee ben

dus eerst maar eens een stukje XPS plaat op maat snijden en vastzetten op de baan


hierop kleven we dan wat stukjes afval XPS dat straks uitstekende rotsen gaan worden



toen dat klaar was mocht er weer met sculptamold begonnen worden, een heel mooi materiaal om mee te werken, ik had hiermee eerder nog niet gewerkt, maar dat beviel me echt





na wat geklieder kwam er toch al een mooie vorm te voorschijn


nog een beetje fijn tuning....



nadat alles mooi was aan gesmeerd, en het de tijd had gehad om een beetje te drogen werd het tijd om alles met een verdunde zwarte verf te behandelen, dit mocht er niet op geverfd worden zei Tom, maar er mooi overheen laten vloeien
en dan bekom je dit als resultaat



er was natuurlijk te weinig tijd om alles goed te laten drogen, dus moest er met de poeders gewerkt worden om een nog wat vochtige ondergrond, maar dat was helemaal geen erg
zie hier maar het resultaat





en dan natuurlijk verder naar de brughoofden, die moesten natuurlijk nu een ander kleurtje krijgen
voor en na de metamorfose





dan nog even op de waterafvoer te letten een mooi detail wat Tom mij weer heeft aangebracht
dat maakt het dan wel weer helemaal af



en zo zijn we dan bij het einde van de dag gekomen
het was een zeer leuke en aangename dag geweest,
Tom liet al weten dat hij nog graag eens zou willen terugkomen om mij nog wat kneepjes bij te leren
dus dat beloofd weer....

Tom dankjewel,

grts Freddy




Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Da Freddy,

Je bent weer flink aan het werk gezet met een mooi resultaat!  :thumbup:

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Hoi Freddy,

Wauw wat een resultaat, je bent een prachtige baan aan het bouwen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Freddy,
Mooie reportage van hoe je scenery maakt op je prachtige baan. :) :thumbup:
Ook de ruimte die je hebt is schitterend. :P
Blijf je draadje met veel plezier en interesse volgen.

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Je bent er lekker mee bezig.
De scenery gaat er beter uitzien, hier en daar een poedertje en het ziet er gelijk al wat beter uit.
En je weet het, 't is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Probeer hier en daar wat groen aan te brengen o.a. met fijne turf (mos aangroei).
Geeft nog meer leven in de brouwerij. ;)
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Henk,

ik mag dan wel aan het werk gezet zijn door Tom,
maar het is wel een plezant werkje, het is een fijne bezigheid zo scenery maken

Peter,

dankjewel, de resultaten zijn beter als ik zelf had durven denken,
verder blijf ik mijn best doen om er een mooie baan van te maken

Michel,

de reportage is ook een beetje dankzij Tom, want zonder hem had ik geen foto's  >:-D
de baan begint nu stilaan vorm te krijgen nu ik met scenery gestart ben
moet wel zeggen dat ik een bofkont ben met zo'n ruimte die ik ter beschikking heb,
mocht je graag eens een bezoekje brengen, je bent hier altijd welkom
fijn dat je mij blijft volgen,

Tom,

het geeft mij veel voldoening en motivatie om aan de baan te werken nu het met de scenery beter en beter begint te gaan
zelf had ik nooit gedacht dat ik dit op zo'n korte tijd klaar kon spelen
het groen, gaat er zeker nog bij komen, het is trouwens nu het seizoen om alles mooi aan te planten dus ...
dat gaat hopelijk ook weer goed komen

dus tot de volgende update

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 15 april 2019, 21:04:08
het groen, gaat er zeker nog bij komen, het is trouwens nu het seizoen om alles mooi aan te planten dus ...

Even naar een goede modelbouwwinkel en vragen naar modelbouwzaadjes, schaal 1:87. Als je die regelmatig wat modelbouwwater geeft, groeit het verder vanzelf :D.
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Freddy

Ja het gaat goed komen hoor, het word erg mooi en ja scenery is het leukste aan een baan (vind ik toch) ..

Hopelijk kan ik ook weer snel verder om een nieuwe berg(tunnel) te maken
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Hoi Freddy.
Ziet er allemaal geweldig goed uit en leermeester Tom heeft je goed les gegeven! :thumbup:

Veel succes en plezier met de verdere baanbouw en aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Rob,

dat is nog eens een goed idee, zal eens in de modelbouwzaak eens vragen naar die zaadjes   ;) 8)

Peter,

goed komen dat zal het zeker wel, bij de scenery zie je tenminste verandering aan de baan,
ben eveneens toch stiekem aan het wachten op nieuwe vorderingen van jou baan

AlbertJan,

dank voor de complimenten, Tom is voor mij een heel goede leermeester, hij heeft me al heel wat wijsheid en tips bijgebracht
en dan wordt scenery natuurlijk nog veel leuker om te doen als je de juiste tips en ervaringen van de deskundige in eigen persoon krijgt

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Hallo Freddy,

Je bent een hele mooie baan aan het bouwen. Je hebt de luxe gehad om privéles te krijgen van een van de 3-rail meesters: iTom! Man, wat een resultaat, heel erg mooi. Ik ben zelf bijna zover om met landschap te gaan kliederen met gips maar zit nu toch sterk te twijfelen over sculptamold. Ik was wat wantrouwend maar als ik de resultaten bij Tom en bij jou zie ga ik daar zeker eens mee oefenen. Zeker de langere verwerkingstijd, maar ook het resultaat vind ik belangrijk.

Welke poedertjes heb jij gebruikt voor de afwerking? Daar heb ik ook nog geen ervaring mee dus tips zijn welkom. Hopelijk snel meer resultaten op jouw baan om van te leren!

Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Marcel,

dankjewel voor je positieve reactie,
je mag gerust zijn, ik heb enorm genoten en ook veel geleerd van de privéles van Meester Tom, het is echt wel fijn om te doen zo scenery maken, als je zover bent kan ik je nu al alleen maar veel succes en plezier toewensen, wat het sculptamold betreft, zelf was ik er ook voorheen heel sceptisch over, maar had dan toch maar enkele zakken besteld voor de workshop, zodat Tom mij hiermee toch maar wegwijs kon maken, en zie de resultaten zijn (al zeg ik het zelf) zeer geslaagd, het kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat :thumbup:
het heeft een (veel) langere verwerkingstijd, is ook veel lichter in gewicht, en je kan er echt mooie structuren in verwerken
ik kan het je alleen maar aanraden :idea:
om het een kleurtje te geven, staat beschreven in onze verslagen
de kleur poeders zijn de volgende



aan alle die het willen proberen, veel succes en plezier gewenst

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Leuk al die reacties maar een Meester ben ik niet hoor, klungel ook maar wat aan.
Het enige wat belangrijk is, is om er van te genieten.
En soms gaat het goed en soms niet dan gewoon weer opnieuw beginnen.

Het is geen kwestie van kunnen maar van DOEN !!
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Tom,

hoe dan ook, we leren er toch allemaal van van jou kunsten, klungelen durf ik het toch niet noemen
dus respect voor wat jij ons hier allemaal bijbrengt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Hallo Freddy en Tom,

Dank jullie wel voor de mooie reportage. Ziet er allemaal mooi uit.

M.vr.gr. Erwin
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Goedemorgen Freddy,

Bedankt voor de poedernummertjes! Ik wil komende zomer inderdaad eens lekker gaan oefenen met sculptamold, eens kijken hoe dat gaat. Uiteraard blijf ik wel bij jou de kunst afkijken dus blijf jouw vorderingen vooral met ons delen.

Nou Tom, als jouw bouwkunsten klungelen is, dan gaat je dat verrekte goed af! :P

Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "resultaten van de workshop"
Erwin,

altijd fijn om jullie reacties hier te mogen lezen,
door deze reportages kan iedereen een beetje volgen hoe de workshop is verlopen en wat het resultaat uiteindelijk ook geworden is...
...en zo kan ook iedereen er wat van opsteken :P

Tom en ik hebben intussen zelfs al van gedachte gewisseld om hier een workshop te organiseren voor eventuele geïnteresseerden.... :-) dus wie weet..
laat het gerust weten via een PB-tje mochten er zijn die  interesse hebben
en dan kan er misschien wel iets georganiseerd worden

Marcel,

;) graag gedaan,
je zal versteld staan hoe fijn het is om met sculptamold te werken  :-) het is een echte aanrader ik ben er heel van overtuigd, en werk er intussen graag mee
altijd fijn als je mij blijft volgen, en ik zal hier zeker met regelmaat een update plaatsen, :favorite:
de eerstvolgende gaat er vandaag nog komen..... dus blijf rustig zitten en je zal het vlug weer lezen hier :o)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
aan al mijn volgers,

hierbij weer een update,
al is het een mooi weertje buiten, waar ik nu heerlijk van geniet, jawel hoor ik ben ook naar buiten gegaan
heerlijk op het terras om deze update te schrijven

deze keer ben ik verder gegaan met de keermuur aan het doorgangsstation Breughelbahnhof
de muur heeft zijn uiteindelijke kleur gekregen, ook weer met de technieken die ik van Tom geleerd heb
de gebruikte poeders zijn dezelfde als ik gebruikt heb in de workshop, nl: 73104 - 73105 - 73116 en 73121
voor de basis kleur heb ik okergeel met een beetje bruin ( acrylverf van de act*on) gebruikt voor de binnenmuur
de grote stenen heb ik met bruine acrylverf behandeld  (eveneens van de act*on)
na het drogen heb is alles met een sterk verdunde zwarte wash bestreken
en dan nadat alles goed droog was ( na 24 u) met de poeders overheen gegaan, de volgorde is hier van onbekend, daar ik alles zo een beetje op eigen smaak en kleurgevoel heb aangebracht

en dan natuurlijk hier het resultaat









ik vind het zelf weer geslaagd,

nu rijst mij de vraag... welke kleur zo ik aan het hekwerk geven dat straks op de muur komt te staan
op onderstaande foto kan je het hekwerk zien, dit is nu nog zwart,kleur van de PLA filament
maar dat moet nog gespoten worden, al weet ik nog niet goed ik welke kleur, tips of ideeën zijn natuurlijk zeer welkom



grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Freddy

Mooi bezig hoor, je muren zien er goed uit lekker oud gemaakt.

Het is jou smaak die telt, en je hekwerk daar kan je bv aluminium kleur voor gebruiken indien ?, en daarna met beetje zwart bewerken zodat het ouder lijkt zoals je muren.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Ziet er goed uit, vooral het 2e plaatje, kleur past goed.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Van Maagdelijk wit naar een muur met karakter Freddy!

Prachtig gedaan en soms kan je de muur nog een beetje met dry-brushing met witte verf of lichtgrijs enkele details weer iets ophalen.

Het is maar een tip hoor de muur volstaat nu ook al en jouw station komt tot leven zo :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Hallo Freddy,

Ziet er wederom mooi uit. En een workshop lijkt me wel leerzaam.
(Afhankelijk waar deze wordt gehouden).  >:-D  Maar het lijkt me wel erg leuk.

M.vr.gr. Erwin
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Dag Freddy,

Je muren zijn mooi geworden.

Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 20 april 2019, 19:23:06
nu rijst mij de vraag... welke kleur zo ik aan het hekwerk geven dat straks op de muur komt te staan
op onderstaande foto kan je het hekwerk zien, dit is nu nog zwart,kleur van de PLA filament
maar dat moet nog gespoten worden, al weet ik nog niet goed ik welke kleur, tips of ideeën zijn natuurlijk zeer welkom

Ik denk dat ik voor (donker)groen zou gaan.
Niet te donker om een beetje contrast met je muur te houden.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
 @citaat

Hoi Freddy,

Net als Henk zat ik aan een groene kleur te denken, na zwarts is dat toch wel een kleur die je vaak ziet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Of (zilver-)grijs.
Gewoon weer even een proefhekje in verschillende kleuren schilderen en kijken wat het mooist staat.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Dag iedereen,

dank voor de tips,
ik ga zeker eens wat verschillende kleuren testen, maar ik heb de komende dagen( weken) maar weinig tijd voor de baan,
veel te druk met het werk, en de komende weken ben ik zelfs op verplaatsing dus...  geen tijd voor de treintjes

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Hey Freddy,

Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest, en hoe is je baan veranderd  8o :thumbup: :thumbup:

Zo'n workshop doet wonderen, die moet ik bij jou ooks eens volgens maar .... eerst mijn Hernia laten genezen waarmee ik de afgelopen 3 weken zit te sukkelen.  Gevolg niets kunnen doen aan de baan  :(
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Ivan,

zo zie je maar, even niet op het forum en er is het een en ander veranderd >:-D
wie weet, als er zich voldoende kandidaat stellen om een workshop met leermeester Tom te willen volgen dan zouden Tom en ik deze hier in Belgisch Limburg wel willen organiseren, dus.... :idea:

zo'n hernia, is ook weer geen lachertje, rust voldoende zou ik zeggen, en de baan, die loopt niet weg hoor


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
dag allemaal,

hierbij is het weer tijd voor een kleine update van "de baan van Kelderspoorder"

ik heb dus vandaag mij eens de tijd genomen om de muur verder af te werken dwz.
de hekwerkjes hebben zijn definitieve kleur gekregen en zijn inmiddels op de muur gemonteerd
om dat het een al wat oudere muur moet lijken, en daarbij past het donkergroene wel het beste bij vind ik,al vind ik het lichtgrijze ook wel mooi, had hiervan ook een stukje hekwerk er eens opgezet maar de kleur is dan uiteindelijk toch donkergroen geworden, vond deze het meest voor de hand liggende keuze
oordeel zelf maar

de lichtgrijze kleur  (al is de foto niet helemaal scherp)


en het eindresultaat

de witte vlekjes onderaan de hekjes is de houtlijm die nog niet helemaal droog is maar dat is straks dus niet meer zichtbaar

















ook de achterliggende kasseistrook is inmiddels gemaakt en van een kleurtje voorzien
nu nog wat gras tussen de voegen en dan is dat stukje ook weer klaar



op de laatste foto heb ik een proefje gemaakt voor iets dat zou moeten lijken op klimop, ik weet niet of dit wel realistisch is en het ziet er ook nog niet helemaal goed uit vind ik



dit was het dan weer voor nu, tot de volgende
grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Mooie details laat je weer zien.
Die klimop ziet er uit als een stuk touw die een gevangen heeft gemaakt om onderaan de muur te komen. No offence
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Freddy

Mooie muren heb je gemaakt, het hekwerk is in het groen heel mooi mss nog met een beetje zwart drybruch afwerken oud maken en klaar ben je.

Klimop breng je best aan met vlokken van woodland, waar je het hebben wil insmeren met houtlijm en dan vlokken en klaar ben je.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Tony,

dank je wel,
euh ja de klimop,dat is nog lang niet wat ik voor ogen had
het idee is er wel, maar de uitvoering is alles behalve eigenlijk om te  :-(
maar misschien is er hier wel iemand die mij wat tips kan geven ( de tips komen al binnen)

Peter,

merciekes,
ook weer enkele goeie tips breng je hier aan, de hekjes zou ik idd wel een beetje zwart drybrushen
zien ze er nog wat meer verweerd en vuil uit
ook de tip voor de klimop vind ik goed, heb gelijk mijn reactie al aangepast  ;)

morgen maar eens uitproberen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Hey Freddy,

Die muur ziet er fantastisch uit.  De rest eigenlijk ook wel (de rotsen).  Voor de rest misschien een tuinarchitect aanspreken  :D
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
 :) Hey Freddy ,

Voor klimop bestaat er veel materiaal op de markt , Ik gebruik Heki en Woodland ....

Groeten Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Ivan,

dankjewel, ik ben zelf ook heel tevreden met het resultaat, het is eens een ander kleurtje dan wat we meestal
zien op een doorsnee baan
en nu met de hekjes erop, ja ik ben content  :-)
ik kan mijn tuinman wel eens om raad vragen, >:-D


Freddy,

dat ziet er toch veeeel beter uit dan mijne klimop, bij mij zal misschien de droogte een rol gespeeld hebben  :o)
heb je misschien ook de nrs van de producten, het lijkt mij meer een soort van gaas wat je gebruikt hebt? het zijn toch geen losse vlokken wel?

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Dag Freddy,

Je hekjes zijn mooi geworden zo.
Ik zou ze ook inderdaad met zwart een beetje drybrushen.

Citaat van: Hitmaan op zaterdag 04 mei 2019, 21:09:33
Mooie details laat je weer zien.
Die klimop ziet er uit als een stuk touw die een gevangen heeft gemaakt om onderaan de muur te komen. No offence

Als je erboven een muur met ramen en tralies plaatst en een Preisertje in een zwart wit gestreept pakje kan het er wel mee door.  :-) :-) :-)

Even serieus, de adviezen die de anderen je geven zou ik ik opvolgen.

We zien de resultaten wel weer verschijnen.

Henk

Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
 @citaat @citaat

ik heb gelijk maar de tuinman de opdracht gegeven om die lianen maar te verwijderen >:-D

verder vandaag maar de hekjes wat drybrushen, en straks het resultaat hier

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Freddy,

Ik vindt je muren zeer geslaagd en geven een mooi rustige sfeer wat zeer aangenaam is. :thumbup:
De voorbeelden van andere Freddy zijn zeer mooi en zullen zeker goed staan bij jouw prachtige muren.

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Ik vind je muren niet zo geslaagd Freddy. Beetje erg somber, bruine voegen, alles hetzelfde. Maar smaken verschillen en het doet niets af aan de lol in de hobby.

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
Freddy,

als je de muren wat gaat inkleden met groen en bloemen, eventueel een reclamepaneel, dan komt daar heel wat meer kleur en variatie in en dan zie ik jouw muur uitgroeien tot een mooi geheel. Dit type muren werden in de tijd niet gebouwd om een architectonische prijs te halen maar om functioneel te zijn. Ze waren dus eentonig van structuur en kleur. Ik vind dat je de realiteit goed probeert te benaderen. Nu zou ik proberen om er wat variatie in te krijgen met bovenvermelde ingrepen.

mvrgr

Luc
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
 @citaat Niks eentonig in structuur en kleur. Ik zie tenminste 4 verschillende steensoorten in de muur. En elke steensoort heeft zijn eigen structuur en kleurschakering.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur Breughelbahnhof van kleur voorzien"
 @citaat

Nou Ben, als ik jouw vorige reactie lees dan heb je het over "somber, bruine voegen, alles hetzelfde", jij bent snel van mening veranderd...

Luc