Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Dag Freddy,

Zo'n brug geeft direct een heel ander zicht op de baan. :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Hoi Freddy,

Je bent alweer lekker opgeschoten zo te zien (met de vorige keer dat ik keek op je draadje) gaat de goede kant op. Met hulp van Tom moet het zeker gaan lukken.
Succes met je brug en peilers.

Groet Ronald  :)
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Freddy

Ik zie dat je hulp krijgt van enkele meester bouwers, dit kan nooit mis gaan zo  :thumbup: :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Ivan,

vind ik zelf ook wel, het geeft direct een ander beeld aan de baan, er komt straks nog een tweede brug er naast liggen
dan wordt het nog wat imposanter


Ronald,

het gaat hier goed met de bouw van de baan, en een beetje scenery geeft al dadelijk een mooier zicht aan de baan
maar alles gaat natuurlijk dankzij de tips en raad die ik hier op het forum krijg
en dan de hulp van Tom, ja dan gaat het helemaal goed komen, inmiddels hebben we (Tom en ik) een data vastgelegd en dan komt Tom mij een persoonlijke workshop geven bij mij thuis.... is dat niet fantastisch  :favorite: :favorite: :thumbup:


Peter(ke),

ik ben blij weer wat van je te horen,
na zo een lange doodse stilte is het toch weer fijn dat je hier aanwezig bent, zodat ik ook weer van jou kunsten kan snoepen
en ja hoor, met de hulp van meesterbouwers kan het eigenlijk niet meer mis gaan
ik kijk er al naar uit als wanneer Tom gaat komen
ik heb al enkele tips gekregen wat we zullen doen in de workshop, en dat beloofd  :thumbup: :thumbup:
intussen nog wat bestellingen plaatsen voor de nodige materialen en dan kan de workshop beginnen :) :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Mooie dingen worden er hier geplaatst. Vooral de voetgangers brug ziet er goed uit. Moet ik blijkbaar nog veel oefenen.
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "spoorbrug"
Tony,

dank voor de waardering

voor mij is dit ook pas de eerste baan die ik van scenery aan het voorzien ben, wat dat betreft ik moet ook nog veel leren,
maar ik probeer het gewoon, en als het me niet aan staat, ja dan breek ik het maar weer af en begin ik opnieuw
de voetgangersbrug, ja die heb ik met onderdelen van 3 bruggen te samen een brug van gemaakt, die speciaal op de maat van hoe mijn rails liggen in het station gemaakt is. het verweren ervan, dat heb ik ook maar geprobeerd, voor sommigen is het misschien geen waauw effect, maar ik ben er tevreden mee( alleszins tot nog toe)

veel heeft mij wel al geholpen door hier van alles te lezen en te bestuderen hoe anderen het doen, al zijn er toch wel zaken bij die mij niet zo goed afgaan, bv, bomen maken, daar ben ik nog lang niet mee weg, maar oefening baart kunst zegt men toch altijd, dus ooit zal mij dat ook wel lukken, en dat zal ook zo voor jou zijn
veel oefenen en proberen,

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
dag medespoorders,

intussen zijn we beland bij het derde en laatste perron van station BREUGHELBANHHOF
ja dat is de naam van het doorgangsstation wat ik nu aan het bouwen ben

al het gipswerk voor de perrons zijn nu gedaan en alles is in elkaar gezet
nu is het om alles van een mooie kleur te gaan voorzien
intussen is ook de eerste overkapping van het station aangekomen,er gaan er vermoedelijk zo'n 7 stuks van moeten geplaatst worden
in den beginne was het dat ik de overkapping van faller 120204 maar heb mijn ogen laten vallen op de auhagen 11440 waarvan ik enkel de overkapping van ga gebruiken, het perron zal in de doos blijven zitten  :o)
hierbij natuurlijk nog enkele foto's









en er dan nog enkele met de voetgangersbrug erop






tot de volgende update

grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
Freddy

Dat word een mooi geheel, het word erg leuk nu alles voorzien van de nodige kleuren.
Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
Dag Freddy,

Mooie vorderingen maak je weer.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "derde en laatste perron station Breughelbahnhof"
Peterke,

dankjewel, het begint al stilaan vorm te krijgen, en wat de kleuren betreft, er zijn afgelopen dagen heel wat pakjes aangekomen, het leek wel pakjesweek
daarin zat ook een aantal kleuren verfpotjes, maar ook de een perronoverkapping die ik als proef eerst in elkaar ga zetten om te bepalen hoeveel ik er van ga nodig hebben op mijn station
dus dat gaat allemaal wel goed komen tenminste dat hoop ik toch... :)

Trainhenk,

er moet nog veel gebeuren aan het station, de perronoverkappingen, nog een muur achter het station, enkele tunnelportalen voor de rots ( berg ) waarop het stationsgebouw moet komen staan
de berg zelve, euh ja hier is nog veel te doen, alvorens het eindresultaat in zicht begint te komen

straks weer meer, nu eerst nog even in de tuin werken een beetje profiteren van het mooie weer
al zou ik liever aan de baan werken, maar de plicht roept soms ook wel, en dat moet dan eerst maar gebeuren, maar met het zonnetje erbij gaat dat zeker zo goed gaan

tot de volgende update

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Dag allemaal,

vandaag was het hier pakjes week

heel wat spullen die besteld waren zijn deze week aangekomen, weliswaar nog niet alles maar hier toch even mijn buit

een aantal nieuwe gipsmallen,
een nieuw portaal, een mal voor omheiningsmuurtjes te maken en nog enkele muur mallen



sculptamold voor de workshop die ik samen met iTom ga doen



ledverlichting voor de voetgangersbrug, met daarbij 2 spanningsregelaars



een perronoverkapping voor het station Breughelbahnhof
hiervan zullen er nog meerdere van moeten besteld worden, maar zal eerst eens moeten kijken hoeveel er hiervan nodig zijn



en dan nog wat kleurtjes verf voor alles van en mooi kleurtje te kunnen voorzien



dus hier kan weer volop gebouwd en geknutseld worden

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Dat zijn allemaal handige spullen Freddy die vast van pas zullen komen.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Dat perron heb ik ook Freddy.
Erg mooi.
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Veel plezier met de les van Master Yoda, ik bedoel Master iTom  ;) :D
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Freddy,

Dat zijn vele mooie aanwinsten waar jij maar ook wij veel plezier gaan van beleven. :P :thumbup:
Veel plezier toegewenst met de workshop met Tom dat gaat helemaal goedkomen en ik kijk uit naar de resultaten van de workshop.

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Peter,

ja dat zijn weer vele leuke aanwinsten die hier zeker van pas komen,
nu kan ik stilaan de verlichting beginnen in te bouwen in de voetgangersbrug
enkel nog de kruisverbinding van de ledstrips die zijn nog niet binnen, maar die verwacht ik wel komende week, en dan is er licht in de brug...

DirkJan,

ja ik had deze bij toeval gezien op het www. en vond deze mooier in detail en deze heeft ook een iets wat oudere look
al ga ik de perronvloeren wel niet gebruiken, en ook de trap naar beneden die gaat er bij mij niet komen
zal nog eerst eens moeten nadenken over de kleur..
het moet natuurlijk bij de voetgangersbrug passen

Johan,

dat zal er zeker niet aan mankeren, het zal zeker en vast gezellig en leerrijk worden

Michel,

met deze aanwinsten kan ik weer een stukje van de baan verder verfraaien, en dan kunnen jullie er natuurlijk ook een beetje van meegenieten, voor de workshop, daar kijk ik nu al naar uit, Tom heeft me al een beetje warm gemaakt met wat tips over wat we zullen doen, de resultaten van de workshop zullen hier zeker te zien zijn,
het zal zeker en vast een geslaagde dag worden


intussen heb ik ook al een stukje van de muur klaar die tussen de rotswand en de rots (berg) waar het stationsgebouw op komt te staan
deze ga ik vandaag nog verder klaarmaken, en dan verschijnen er natuurlijk ook weer de nodige foto's

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Het is wel een mooi perron, maar wat als je er 2 aan elkaar wilt koppelen, dan mis je toch een stuks dak. Zou toch wel zonde zijn.
Of hebben ze dat opgelost.
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Tony,

het dak heeft toch dezelfde lengte als de perronvloer, dus kan je ze perfect tegen mekaar plaatsen
dat zou toch geen probleem mogen opleveren

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
 @citaat
Leek op de tekening dat er een klein stukje miste, gezichtsbedrog dus van mijn zijde.
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "pakjes week"
denk inderdaad gezichtsbedrog,
want ik heb beide even op elkaar gelegd, en dak en vloer is even lang

grts freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Dag volgers,

zoals beloofd,
hier is weer een update van de werkzaamheden aan de baan van kelderspoorder

het gaat nu om de muur die tussen de rotsen komt te staan aan het derde perron:

hiervoor heb ik de mallen van Spörle gebruikt





deze heb ik afwisselend 1-2-1-1-2-1-1-2-1 gebruikt ( mal 1 is foto 1 mal 2 is foto 2)
met in totaal 9 muurdelen en een totale lengte van ongeveer 150 cm
op onderstaande foto moet het laatste muurdeel niet mee gerekend worden



een beeld  op de baan hierbij heb ik ook al wat hekwerkjes er los opgezet om een idee te krijgen van hoe het er straks moet gaan uitzien



ook hier weer worden de naden met het gipsschuursel opgevoegd
links is reeds opgevuld



een beeld van de aansluiting aan de rots moet nog verder met groen aangekleed worden. hiervoor heb ik 2 steunpalen in verstek tegen mekaar gelijmd



enkele detailbeelden









en dan nog enkele sfeerbeelden








tot de volgende update maar weer,
gtrs Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Schitterend Freddy. :) :thumbup: :thumbup:
De hekjes passen er prachtig bij.

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Michel,

dank je wel,   :thumbup:
deze hekjes had ik ook al om voor bij het perron te plaatsen, en ze hebben nu net de juiste afmeting om ze op deze muurtjes te plaatsen. zo zie je maar, wat je allemaal met een 3D printer kan maken,

achter de hekken heb ik nog een ruimte van ongeveer 3 cm dewelke ik ga gebruiken om er reliëfgebouwen te plaatsen met nog een klein stukje trottoir er tussen

nu nog een gepaste manier vinden om de naad tussen perron en muur nog te camoufleren

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van bovenstaande. Zien er inderdaad goed uit.  De muur is mooi geworden.

Heb je een arikel nummer van de sporle dingen.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Tony,

dankjewel voor de positieve commentaar, :favorite: fijn om te lezen dat er mensen zijn die het waarderen :thumbup:
nu gaat het nog de kunst worden om het geheel een mooie kleur te geven, al weet ik nog niet dewelke, maar als er mensen zijn die tips of ideeën hebben die zijn hier natuurlijk altijd welkom

ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de set Stadsviadukt ?Bilk? 5000

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Hoi Freddy,

Ik sluit me graag aan bij de vorige sprekers, erg mooi wat je allemaal maakt en de hekjes passen er zeer goed bij.
Nu nog een kleurtje erop en het wordt nog meer genieten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Peter,

dankjewel, voor deze mooie woorden,  :favorite:
van deze reacties geven mij een extra motivatie om er nog meer details er in te steken, en nog mer mijn best te doen om er iets moois van te maken
en daarom ook een kleine vraag naar tips of ideeën om welke kleur ik de muur zou geven

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
de meeste dergelijke muren in modelbouwland zijn grijs,daarom zou ik voor rood of zandkleur gaan;
is een iets anders, en ga ik op mijn eigen baan ook toepassen,
en is ook een wat meer Belgisch  ;)




mvg,
Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
 @citaat @citaat

Ik zie dat er al een antwoord is Freddy, zelf ben ik daar nog niet in thuis, mijn specialiteit zijn draadjes en een stukje hout  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Een pdf met voldoende ideetjes.

KLIKKIE DOEN

Leuk om in de bogen iets van een perron winkel te maken.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Fredje

Mooie mallen heb je daar, ik ga mijn mallen verkopen zitten ook straten en trottoirs bij en ook muren en tunnel bogen.

Zet alles eens in het verkoop hoekje, en verder mooi gedaan  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Goe bezig Freddy  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Michel,

grijs zullen ze zeker niet worden, maar het rood of roodbruin met een combinatie van okergeel is misschien nog wel eens een idee, zal in de loop van de week eens wat testmuurtjes maken om te zien wat combinaties bij elkaar passen

Peter,

dat stadium ben ik zo goed als voorbij, al zal er nog wel veel draadjes moeten komen voor de verlichting van de scenery en voor het tweede schaduwstation, maar dat is nog niet voor de eerste maanden...

Tom,

dat is nog een idee, zal eens kijken wat ik eventueel zou kunnen printen van deur, vitrine raam, of iets dergelijks, kan dan een stukje gipsmuur weghalen om er dan een raam in te plaatsen ga ik zeker eens bekijken

Peter,

een beetje afwisseling van muur of portaal is altijd mooier dan allemaal dezelfde, en aangezien ik toch nog wel heel wat portalen en muren moet maken, dan is een extra model altijd interessant
mocht je jou mallen verkopen laat mij dan een PB, want voor de straten en trottoirs zou ik op termijn ook nog wel mallen voor willen aankopen

Johan,

ik doe mijn best om er iets moois van te maken,
je moet nog maar eens binnen springen dan kan je alles weer eens komen beoordelen


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
voor de filmliefhebbers

hier nog een kort sfeerbeeld film van Kelderspoorder


grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Dag Freddy,

Een mooi filmpje  :thumbup:

Ik zou voor wat betreft de keermuur ook voor wat klassieker gaan en in de rode tint blijven.  Immers je mallen geven een baksteen weer en die zijn meestal rood.

Zie eens bij onze Antwerpse vrienden
https://www.amra-modeltreinen.be/portfolio/2014-02-18-afbraak-keermuur/

Of bv de muur in de buurt van Mechelen Nekkerspoel:
https://www.google.be/maps/@51.0291238,4.489592,3a,75y,105.97h,94.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLJjWCVtNeNJNReE5xRx6GA!2e0!7i13312!8i6656

Of bij station Damplein
https://www.google.be/maps/@51.2316615,4.4260339,3a,75y,29.48h,92.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0Q87uEzBJnAsKSCMUuE-4A!2e0!7i13312!8i6656

En zo zijn er in België nog tientallen te vinden.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 31 maart 2019, 21:19:26
voor de filmliefhebbers

Leuk filmpje Freddy.

Citaat van: iVanDL op maandag 01 april 2019, 00:56:51
Ik zou voor wat betreft de keermuur ook voor wat klassieker gaan en in de rode tint blijven.  Immers je mallen geven een baksteen weer en die zijn meestal rood.

Ivan, ik ben het met je eens.
Maar dat heeft ook met mijn persoonlijke voorkeur te maken.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
 @citaat
Henk,
Zoals in je avatar te zien is  :)
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Citaat van: iVanDL op maandag 01 april 2019, 00:56:51
Ik zou voor wat betreft de keermuur ook voor wat klassieker gaan en in de rode tint blijven.  Immers je mallen geven een baksteen weer en die zijn meestal rood.
Okergeel kan ook. Al zie je dat niet veel als muur.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Ivan,

dank voor het doorgeven van deze links,

ja het roodbruine is iets wat veelvuldig voorkomt, maar ik weet niet of deze kleurcombinatie bij mijn perrons en voetgangersbrug gaat passen of moet ik daar helemaal geen rekening mee houden
aangezien het een ander bouwwerk is
zo'n filmpje is altijd weer net iets anders dan foto's, ik probeer nu telkens op het einde van een kwartaal een kort filmpje te maken met de veranderingen van de baan en zo zie je ook de baan dan evolueren

Henk,

met deze filmpjes kan ik later de evolutie van de baan mooi volgen, en beeldmateriaal is altijd leuk voor het archief. ;)

zie het antwoord bij Ivan aangaande de kleur van de muur


Basjuh,

de kleur okergeel, komt misschien niet zo veel voor maar ook wel mooi
de muren zijn telkens in combinatie met een grijze boordsteen

hierbij heb ik enkele proefstukjes gemaakt, een met rode baksteen, en de andere met okergeel
ze zijn nog niet droog, en morgen wil ik er met een donker wash overheen gaan, of is dat uit den boze





wat mij wel opvalt, is dat de kleur niet gelijkmatig in gips indringt, zou dat te maken hebben door het gips vast te nemen, en als het ware dat er zweet van de handen in het gips indringt waardoor de verf minder kan intrekken
iemand daar een gedacht over? of ervaring

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Dag Freddy,

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 02 april 2019, 20:26:17
wat mij wel opvalt, is dat de kleur niet gelijkmatig in gips indringt, zou dat te maken hebben door het gips vast te nemen, en als het ware dat er zweet van de handen in het gips indringt waardoor de verf minder kan intrekken
iemand daar een gedacht over? of ervaring

Volgens mij geef je het antwoord zelf al:

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 02 april 2019, 20:26:17
hierbij heb ik enkele proefstukjes gemaakt, een met rode baksteen, en de andere met okergeel
ze zijn nog niet droog,

Wacht nog even 24 uur tot het goed droog is en bekijk dan het resultaat.

De donkere plekken kunnen ook door het opzetten van de kwast komen.
Daar blijft de verf dan dikker zitten dan de stukken waar je de verf uitsmeert.
Dus, even afwachten tot de verf goed droog is en dan rustig het resultaat bekijken.

Henk
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Ik vind die "vlekken" juist een meerwaarde.  Zo'n muur die er jaren staat is ook niet overal nog even rood, oker, grijs,... dat help weer een stuk bij het wheateren.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Wat voor verf heb je gebruikt? Bijgaand nog wat kleurideëen van dergelijke muurtjes op mijn baan.
Wellicht veel te schoon en niet geweatherd, maar dat mag ieder voor zich weten. Op de foto's zie je ook bij mij nog wat witte spikkeltjes, in werkelijkheid vallen die niet op.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 02 april 2019, 20:26:17
de kleur okergeel, komt misschien niet zo veel voor maar ook wel mooi
de muren zijn telkens in combinatie met een grijze boordsteen
Ik moet zeggen dat okergeel inderdaad mooi staat. Het is wel eens wat anders dan de "standaard" rode baksteen.
Ons huis heeft die kleur en dat lijkt er precies op.

En wat betreft de vlekken zou ik dat alleen maar mooier vinden. Daar ga ik in mee met Ivan. Maar eerst maar eens afwachten als de verf volledig gedroogd is.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 02 april 2019, 20:26:17

wat mij wel opvalt, is dat de kleur niet gelijkmatig in gips indringt


Ongeschreven regel: gietstukken van gips altijd even behandelen met voorstrijk in een neutrale kleur of transparant, goedkoop pulletje uit de bouwmarkt volstaat.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
 @citaat Eigenlijk hetzelfde als behangen en stuken in het groot.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Henk,

het resultaat na 24u drogen blijft hetzelfde, de vlekken zijn niet minder
maar zoals jullie ook aangeven, het kan het weatheren alleen maar gunstig stellen

Ivan,

daarin moet ik je ook gelijk geven, een oude muur is ook niet meer egaal dezelfde kleur
en dan geeft het wel een meerwaarde aan de look van de muur

Hans,

ik heb hier gebruik gemaakt van de aqua collor van Revell, en deze met water verdund
zo'n bruine baksteen is ook heel mooi, en zeker op foto 3 vind ik de kleuren heel mooi tot zijn recht komen
en ja op een foto zie je soms veel meer dan in werkelijkheid, eigenlijk mag je zo iets niet in close-up fotograferen, want dan zie je soms dingen die je met het blote oog niet ziet en dat geeft dan de indruk dat het er slecht uit ziet wat dan eigenlijk niet zo is

Basjuh,

het okergeel zou misschien nog het best passen bij de voetgangersbrug, al ben ik er nog niet uit welke kleur het uiteindelijk gaat worden, eerst maar eens een wash over de testmuren zetten en kijken wat dat van resultaat geeft
de tip van Ben,is een heel goeie, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb  :idea:
zo zie je maar wat op schaal 1:1 wordt gedaan moet ook op 1:87 toegepast worden

Ben,

dat ik er zelf niet aan had gedacht, ik heb in het verleden al zoveel gipsplaat muren  en ook nieuwe pleistermuren geschilderd, en die had ik ook altijd eerst behandeld met voorstrijk
toch maar weer eens bedankt voor de tip

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbanhof"
 :)  Al een tijdje van het forum maar merk dat je mooie vorderingen maakt ...


Groeten Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Hey Naamgenoot,

fijn om nog eens wat van je te horen,
de laatste weken is er toch weer heel wat gebeurd aan de baan
het station Breughelbahnhof begint al goed vorm te krijgen

nu alles in voorbereiding zetten voor de workshop van morgen die mij iTom komt geven , het zal weer heel leerrijk worden voor mij
en misschien dat we ook een gepaste kleur kunnen vinden voor de muur aan het station, ik heb vandaag nog wat testen gedaan

de muurdelen die ik afgelopen week had ingekleurd, zijn nu wat vervuild met verdunde zwarte verf,
ik ben nog niet overtuigd van het resultaat, maar het is ook niet slecht






hier nog enkele delen die ik al eens eerder had ingekleurd, en nu ook wat vervuild


ik vind dat ook wel mooi alles in eenzelfde kleur
morgen maar eens aan de kenner voorleggen ;)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Foto 1: vindt ik zelf niet mooi, past denk ik ook niet.
Foto 2: Leuke kleur, maar zie je vaak insteden bij gebouwen, kerkhoven. Zal een optie zijn.

Foto 3: Plaatje 1 . Heeft iets weg van de jaren 60 gebouwen etc.
Plaatje 2 en 3 zijn naar mijn idee iets minder geschikt qua kleur.

Persoonlijk zou ik voor plaatje 1 gaan op de 3e foto.
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "muur station Breughelbahnhof"
Het geel is wel mooi, maar is denk ik wat "tè" voor een hele muur. Het rood vind ik wat te rood, roodbruin zal beter staan. Van de derde foto vind ik de rechtse het mooist.
Bij dit alles er van uitgaande dat de weergave op mijn mobieltje enigszins overeen komt met de werkelijke kleuren. Volg vooral je eigen mening en voorkeur, jìj moet er naar kijken en ervan genieten!