Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Het instellen van je volume gebeurd door de juiste cv waarde te verlagen, de juiste cv staat in het boekje welke bij de loc geleverd is.

Sommige centrales hebben een soort volume knop aan boord, ik weet niet met welke centrale je rijd.

Veel plezier met die enorme sleep nieuwe wagons  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

ik rijd met de CS3, ik zal het boekje van de lok maar eens doorbladeren, mss dat ik hierin al iets kan terugvinden hierover

dank voor je waardering, :) wat de wagons betreft, de grijze die zullen gebruikt worden voor te chippen,
maar eerst zullen ze nog de nodige km op de baan moeten maken zodat overal de olie weer aangevuld is, nu de olieprijs weer wat gezakt is.

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ik ben niet bekend met de CS3, maar er zijn hier vast mensen die jou precies kunnen vertellen hoe en waar je het volume kunt aanpassen.

Af fabriek staat geluid altijd op 100% ik zet meestal het geluid niet harder dan 30%.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Als de instellingen het zelfde zijn als de CS2 kan ik je zonder probleem helpen.  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

ik ken natuurlijk dan weer de CS2 niet, maar er zal wss niet zoveel verschil tussen zitten zeker,
het proberen waard zou ik zeggen, alle hulp altijd welkom
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
inmiddels het boekje van de lok doorgenomen, maar daar staan geen aanwijzingen in,
enkel de functies, maar geen volumeregeling, dus het zal dan met de CS3 moeten gebeuren
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Wat voor decoder zit er in?
Is het een MFX decoder dan zit het geluid gewoonlijk op cv 63, tenzij ik mij vergis.
kijk ook eens hier

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=21325.0
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

het is een MFX, maar waar of hoe vind ik die CV's? want you now  :warning:
ik ben maar een leek en van dit soort zaken heb ik geen kaas gegeten, moet nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel leren,dus nog een kleine hint misschien....
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Op/in het CS bevindt zich een "knop" met een "moersleutel" of iets dergelijks, daaronder zit het veranderen van de instellingen van de MFX lokdecoder verstopt, zoals te lezen valt in de gebruiksaanwijzing van het CS.

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Als je er echt niet uitkomt, dan bel ik je wel even als ik ook aan mijn CS sta kunnen we het stap voor stap overlopen.
Of ik kom naar jou of jij even naar mij dan doe ik het voor is echt kinderspel ik kan het nu ook, dus jij gaat dat ook kunnen.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Peter,

dat is nu wel een groot woord dat jij het kan dat is een feit :) ,maar als ik dat ook zou kunnen..dat is nog maar de :help:,
maar als je naar hier komt, kan je natuurlijk mijn treintafel ( in opbouw natuurlijk ) komen aanschouwen en dan staat de koffie ook klaar natuurlijk laat maar weten wat jou het best kan alvast dank voor de hulp

groet Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo

in de CS2 kun je op de control tab met de loc links of rechts inderdaad een icoontje met een sleutel aantikken op de controle pagina van de loc. Dan verschijnt er een beeld waar je o.a. het volume kunt aanpassen. Dan moet je dit uploaden naar de loc die op het spoor moet staan en klaar ben je. Heel simpel.

Luc Diels
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
iedereen die gereageerd heeft op de instellingen voor de CS3
mede jullie hulp heb ik de instellingen voor het geluid kunnen aanpassen

merciekes allemaal :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Freddy,

Je hebt nu gemerkt hoe makkelijk het is, als het goed is heb je ook even gekeken wat je nog meer kunt afstellen op deze makkelijke manier, voor die reden heb ik een oude MS1 puur om mijn loks met een MFX decoder makkelijk af te stellen.

Groet, Anne W

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Anne W,

het is idd veel gemakkelijker als ik het mij voorgesteld had :), en jawel ik heb ook even wat andere afstellingen uit geprobeerd,
het rijd weer iets aangenamer met een wat zachter geluid.
zo zie je maar wat een groot gemak het is zo een forum, met al die hulplijnen merciekes...
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Anne W op dinsdag 11 april 2017, 10:54:23
een diode is een terugslagklep, het water (de elektrische stroom) kan er maar in één richting doorheen.
(...)
Geruststelling: in tegenstelling tot de "geesteswetenschappen" zit de techniek heel logisch in elkaar
Toevallig kom ik uit de "geesteswetenschappen"; en ook daar geldt: "voor alle fouten is een logische reden, je moet ze alleen vinden". Het verschil is: (methodo-)logisch inductief of deductief. In praktijk maakt dat geen flikker uit. Zoekt, en gij zult vinden.

Laat ik nou een diode niet zien als een terugslagklep maar als een stuwdam. Maakt dat uit voor je redenering? Veel exacte wetenschappen gebruiken de anafoor (analogie) als wijze om iets te bewijzen.
Wat doet een terugslagklep als je hem anders gebruikt? Wat doet een stuwdam als je hem anders gebruikt?

Ik kan me zo goed voorstellen dat een schrijnwerker daar geen boodschap aan heeft.
Maar hoe dan wel? Tegeltjes wijsheden, zoals die van Ben, werken dan vaak beter.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :offtopic:

Beste Jan Willem,

We hebben een groot verschil van inzicht, dus ook van mening.

ontopic

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Anne W op vrijdag 21 april 2017, 23:39:37
We hebben een groot verschil van inzicht, dus ook van mening.
:offtopic:
Beste Anne,

Ik zie dat als 2 losse opmerkingen:
1. We hebben een groot verschil van inzicht
2. We hebben een groot verschil van mening.

Ik beaam dat. Dat is het leuke van samen op een forum zitten.
Clashing ideeën, en toch de vragensteller ter wille kunnen zijn.
Ik bestrijd het woordje "dus".
"Dus" suggereert een niet-geldige gevolgtrekking (methodologisch gezien).

Whatever, veel plezier verder. Trein ze !

Ik hoop dat Kelderspoorder zich daarmee niet ontrieft voelt.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Anne W, Jan,

één ding kan ik jullie zeggen, al die geleerde woorden, ik heb voor sommige woorden eens even gegoogeld, maar daar kom ik nog niet altijd mee verder, voor wat de betekenis ervan is :-(, er blijven dan nog meer van die geleerde woorden uit terug komen,
voor mij , als doodgewone schrijnwerker, ben ik zeker zo goed geholpen met het Jip en Janneke verhaal ;) ;)
maar toch, ik ben heel tevreden met de reacties van jullie, leren doen we toch nog allemaal, al is het voor de een iets gemakkelijker dan voor een ander. :o)

Citaat van: Jan22 op vrijdag 21 april 2017, 23:51:31
Citaat van: Anne W op vrijdag 21 april 2017, 23:39:37
We hebben een groot verschil van inzicht, dus ook van mening.
:offtopic:
Beste Anne,

Ik hoop dat Kelderspoorder zich daarmee niet ontrieft voelt.

en neen ik voel me zeker niet ontrieft,  :) nogmaals, we leren nog allemaal, en ik heb nu dus ook weer iets geleerd dus.. :thumbup: :) :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Je kan ook als je wil je locs op een max snelheid laten rijden, zo heb ik al mijn locs ingesteld en ook afremmen en optrekken kan je ook instellen dan piepen de remmen als je met remmodules gaat werken.  :idea: :idea:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

weeral mss een domme vraag, de remmodules zijn deze in te bouwen in de lok of zijn dat externe modules zoals een bezetmelder :help:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Een remmodule is een externe module, die samenwerkt met je sein, om de loc zachtjes te laten stoppen voor een rood sein.
Die van marklin ziet er zo uit, maar er zijn natuurlijk nog andere merken.

Klik


Edit Looney Tunes: link ingekort
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Als je geautomatiseerd gaat rijden zorgt jouw besturingsprogramma voor een nette treinenloop zoals optrekken, afremmen enz. Remmodules komen er niet aan te pas, direct vergeten.

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Als je de baan gaat aansturen met iTrain is dit idd niet van toepassing.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Waarom post je het dan beste man. Het leidt tot verwarring bij beginnende spoorders.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Wil even alle misverstanden uit de weggaan, IK RIJD NIET MET EEN PC heb wel een cs2 en rijd met de regelknoppen.
En schakelen doe ik met de kastjes en heb onder de baan 6 remmodules zitten 3 van M en 3 heb ik er laten maken voor een 10é werken even mooi en goed.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Freddy,

Weet je wat het verschil is tussen een mens met een talenknobbel en een mens met een wiskundeknobbel?

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
*Jørg, Ben,


ik ga op termijn idd wel met I-Train rijden, heb me inmiddels ingeschreven voor de cursus "I-Train voor beginners" bij de iTom, dus dat komt wel goed.
het aangeven van de Jørg, is de uitleg wat een remmodule is, het heeft niet te maken met welke besturing ik ga rijden, en als ik straks met i-Train ga rijden dat dan die modules niet nodig zijn dat is een ander verhaal. Daarom is het toch ook niet verkeerd van de Jørg om volgende te posten
Citaat van: Jørg op zaterdag 22 april 2017, 09:51:25
-Freddy:
Een remmodule is een externe module, die samenwerkt met je sein, om de loc zachtjes te laten stoppen voor een rood sein.
Die van marklin ziet er zo uit, maar er zijn natuurlijk nog andere merken.

Klik


Edit Looney Tunes: link ingekort
en Peter geeft aan dat hij niet met PC rijd dus hij heeft deze modules dus wel nodig

nu weet ik tenminste wel al dat ik de remmodules niet nodig ga hebben,

* Anne W,

euhh, neen  :help: :help:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 22 april 2017, 10:41:36

nu weet ik tenminste wel al dat ik de remmodules niet nodig ga hebben,


Daar gaat het om, de rest is ballast. Als alles wordt genoemd wat je NIET nodig hebt worden bouwtopics chattopics maar als je je er happy bij voelt....... :P
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ben,

het gaat er idd om als m'n maar een juist antwoord krijgt op de gestelde vraag,
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo allemaal,

aangezien het toch maar een druilerig weer is; ( lees wat een geluk dat het regent) kan ik weer verder werken aan de baan.
vandaag maar eens beginnen met het leggen van de geluidsisolatie onder de baan (ondervloer voor laminaat), heb er de alufolie van af gehaald, dat ging als een speer, denk dat ik deze folie maar eens ga bijhouden, kan mss nog van pas komen voor de binnenkant van de huisjes te bekleden voor de verlichting

maar nu even de vraag " hoe leggen jullie deze vast op de tafel :help: of ligt deze gewoon los.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Bij mij ligt het los, omdat mijn bekabeling en doorheen gaat komt het vanzelf een beetje vast te liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 22 april 2017, 11:05:00
hoe leggen jullie deze vast op de tafel :help: of ligt deze gewoon los.

Ik grijp even terug naar een van je eerste foto's. Je hebt tamelijk grote segmenten, in een grote ruimte.
Het hangt ervan af hoe die segmenten vast zitten. Als je met segmenten wil kunnen wandelen: vastlijmen.
Als je draaibare segmenten hebt (om aan de bedrading eronder te kunnen werken): vastlijmen.

Als segmenten blijven liggen waar ze liggen: gewoon los verleggen, of hier en daar een randje aftapen.



@ anne
Er bestaan ook gamma's (erg knobbelig).
In de muziek geldt ook zo iets. Er zijn mensen met ritme knobbel, mensen met molodieknobbel, mensen met structuurknobbel, en mensen met gemixte knobbels. Ze delen allemaal dezelfde hobby, en hebben allemaal hun eigen ding waarin ze excelleren. Ze vinden het allemaal leuk, maar ze vinden niet altijd het zelfde leuk.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jan,

het zijn allemaal segmenten, maar deze zijn eigenlijk tot een geheel aan elkaar vastgeschroefd, dus niets kan nog bewegen t.o.v. elkaar,maar ook tegen de muur zit alles vast geschroefd

ik had eventueel gedacht om de ondervloer met een spuitlijm vast te zetten of is dit niet z'n best idee :help:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Jan,

Een mens is nooit 100% van het één of 100% van het ander, het is altijd een mix (gelukkig wel, ander was de wereld één grote psychiatrische inrichting)

Beste Freddy,

Des te minder contact er is tussen het isolatie materiaal en de onderbouw des te minder contactgeluid kan er de onderbouw "inlopen", dat geldt ook voor het contact tussen de rails en het isolatiemateriaal.

Iemand met een 100% wiskundeknobbel is iemand die heel goed kan rekenen maar heel slecht kan met een goed taalgebruik kan praten, bij een 100% talenknobbel is het natuurlijk andersom, bij onze hobby vind je het terug in de banen die technisch perfect zijn, maar qua scenery matig en andersom.

Ik ben een aantal jaren 1 of 2 keer per jaar bij een mede-clublid en mede-Raptor gebruiker geweest om zijn baan weer rijdende te maken, maar zijn scenery was prima.

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Jan
bij het monteren van je tafels is het van belang dat je geen contact geluiden maakt met vloer/ muren
onder de poten van je tafel rubber plaatsen (+- 5mm) zeker geen schroeven in de muur om de buren/huisgenoten niet te hinderen - tafel ca 2 cm kleiner maken om geen muren te raken
ikzelf heb een groene demplaag geplaatst boven op de tafel(ca 32 db minder) geplakt met 2 zijdige kleefband
onder de rails epdm celrubber 3 mm x 35mm - rails indien mogelijk niet schroeven - mijn baan is echt een fluisterbaan ( de beste geluid isolatie is de doos in doos constructie  )
mg Jan   
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jan,

als je even naar een van mijn eerste foto's terug kijkt, zie je dat de tafel niet rechtstreeks tegen de muur is bevestigd , maar tegen een houten lambrisering en op de vloer ligt een tapijt, dus dat mag geen probleem zijn.

hoeveel lawaai maken jou treinen dan :help: als er de buren last van zouden kunnen hebben.
het gaat toch maar om een modeltrein, en die maken toch niet zoveel geluid. :)( tenzij je een echte trein hebt waarmee je rond rijd )
de geluidsisolatie is volgens mij toch maar om het galmen van het rijden van de trein tegen te gaan, en zo extreem is dit nu toch ook weer niet.
ik heb inmiddels een stuk van de baan voorzien van ondervloerisolatie en heb deze met een spuitlijm vast gezet, dit geeft voor mij een goede demping. er zit een goed hoorbaar verschil in dus ik denk dat ik de rest ook zo ga verder leggen
Re: de baan van Kelderspoorder hoofdstation opgeleverd
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder hoofdstation opgeleverd
Vandaag heeft de aannemer (dochter  Daisy) het hoofdstation op de baan van "Kelderspoorder" opgeleverd,

hierbij enkele foto's

veel kijkplezier
















nog even een luchtfoto
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Parachtig station is het geworden en met een mooie achtergrond,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

Dank u
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
dag Freddy,

een schitterend monumentaal station, voor jouw baanformaat is dit zeker passend. :thumbup:
Heb/ga je ook verlichting aanbengen? De centrale hal met glaspui wordt dan nog fraaier.

Ik zou wel wat meer variatie in boomtypen rondom het station plaatsen. Met alleen strakke
bolvormen wordt het wat minder natuurlijk.

Succes met verdere bouw
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hans,

Dank je wel,

De bomen zijn nog maar tijdelijk, als straks de parking rond het station wordt aangelegd komen er nog andere bomen en struiken, dit is nu enkel voor het een beetje mooier te hebben op de foto's. :) :)

Ik had deze bomen nog liggen, maar ge er zelf nog maken (althans dat ga ik toch proberen)

Wat de verlichting betreft, nu is er nog geen aanwezig, maar dat zal zeker nog moeten gebeuren, weet nog niet dewelke ik kan gebruiken, mss heeft iemand wel tips,deze zijn altijd welkom

De plaat waar het station op staat is weg neembaar, hieronder gaat een tunnel naar het schaduwstation, en is altijd handig dat dat bereikbaar blíjft, en zo kan ik ook nog altijd de verlichting in het station monteren :idea:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ik zou zowiezo er led verlichting in monteren,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

De omgeving van het station ziet er goed uit.
Vooral de muur tussen de parkeer plaatsten en het spoor is erg mooi gedaan. :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

bedoel je dan gewone led strips, of losse leds :help:

Michel,

dank je wel, :)
de muur is nog niet volledig klaar, er moet nog een tunnelportaal komen aan de ingang van de stadstunnel, en aan de andere zijde van de muur moeten de portalen van de tunnel naar het schaduwstation nog vastgezet worden aan de muur, dan pas kan de schilder beginnen :P


ingang stadstunnel

hier ben ik nog niet helemaal uit welk portaal ik hiervoor zou gaan gebruiken
had in gedachte NOCH 58042
http://www.conrad.be/ce/nl/product/241998/H0-Tunnelportaal-PROFI-plus-2-sporig-Hardschuim-model-Ongeverfd-NOCH-58042?ref=searchDetail
aangezien mijn spoorafstand buitenkant gemeten 12,5 cm bedraagt kan deze net passen


ingang portalen naar schaduwstation


muur tussen parkeerplaats en spoorbaan

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Leuk dat jou dochter het station in elkaar gebouwd heeft  :thumbup: :thumbup:
Je bouw tempo ligt erg hoog, ik zie het ene na het andere gips muurtje op je baan verschijnen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

dank je wel,

de dochter Daisy stelt zich al lachend kandidaat voor huisjes e.d. te bouwen voor medeforummers :thumbup: :thumbup:, alleen weet ze niet wanneer ze klaar zullen zijn :thumbdown: :thumbdown: ( studeert nog voor verpleegkunde) dus dat zal nog wel niet voor de eerste jaren zijn  :( :(, en, ze zal ook hier nog wel wat bouwwerkjes kunnen maken, :)
wat de gipsmuurtjes aangaat, ik ben al sinds enige tijd een hele voorraad aan muurdelen aan het gieten :idea:, zodat ik maar  uit de kast moetnemen wat ik nodig heb, vandaar dat het zo snel te zien is op het forum :?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Ik denk dat korte stukjes ledstrip wel voldoende zijn om een gebouw of een deel ervan te verlichten.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Knap om zo'n groot station mooi te laten uitkomen op een baan. Ik ben daar altijd een beetje huiverig voor geweest. Voor een kleine baan met een groot station.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jan,

ik ben bij de gelukkige die over een redelijk grote baan bezitten, en daarop komt natuurlijk z'n fantastisch mooi station wel tot zijn recht
het moet natuurlijk nog verder worden aangekleed, maar dat komt stilaan wel weer

grts Freddy