Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy:
Heb zelf een aantal mallen van Woodland Scenics om rotsstukjes te gieten en gebruik daarvoor de modelleergips van Cantillana in zakjes van 1kg die is ook zeer fijn van structuur, maar vind deze wat fragiel.
Van hetzelfde merk hebben ze ook gietgips ook in verpakkingen van 1kg, en ga deze ook eens uittesten.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

de gips die ik gebruik, is vrij stevig, en zeer goed koop vind ik 5,80?/5kg enkel de verzendkosten moet je nog bijtellen, afhankelijk van het totaalgewicht kan deze nog variëren. ik heb toen een bestelling gedaan van 15 kg en dan kom je eigenlijk op een prijs van 6.60?/5kg

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Kan je eens een link plaatsen, dan bestel ik ook 5 kg dan kan ik even testen.
Ik gebruik gietgips van cantillana, die droogt wel vrij snel dus nooit te veel aanmaken anders word hij al hard in de mengbeker.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

hierbij de link:

https://www.formx.nl/products/gypsum--plaster-1/gypsum--plaster/molda3-fin---5kg.php

met deze gips heb je wel een redelijke open tijd, maar let wel op, je mag nooit water bijvoegen nadat je het gips reeds gemengd hebt, m.a.w. als je een mengeling hebt gemaakt na een open tijd van ±2min , en je vind dat de mengeling iets te dik is kan je geen water meer bijvoegen om te verdunnen, want het werkt net andersom,het versneld de uitharding

groetjes Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Best wel prijzig spul.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Maarten,

heb jij betere prijzen, kan je mij hiervan dan ook eens een link doorsturen

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
Ben vandaag begonnen met het knippen van de rails voor de bezetmelders en het maken van blokken,
nu is mijn vraag welke bezetmelders gebruiken jullie en en waarom die keuze.
wat raden jullie mij aan,er zijn zoveel verschillende types en merken daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. en wat is het verschil tussen een bezetmelder en een terugmelder, of zijn dat dezelfde?

ik hoor graag jullie reacties

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Bezetmelder of terugmelder is hetzelfde, zelf maak ik gebruik van Rosoft producten.
Nederlands fabrikaat met levenslange garantie en zeer goed geprijsd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
Peter,

ik ben eens gaan rondkijken op internet, en idd qua prijs zijn deze van Rosoft zeer goed geprijsd, mijn eerste gedacht was om viessmann decoders aan te schaffen maar deze zijn toch aanzienlijk duurder dan Rosoft, en als ik weet dat ik straks ongeveer een 80à85 blokken ga maken met minstens 2 of mss zelfs 3 meldpunten,dan weet ik het wel.
maar als ik zie, hierin weeral verschillende modellen
S88-n
S88-n bezetmelder met diode truc
S88SD16-n op basis van het s88 schuifregister systeem

welke zijn hierin dan weer de verschillen?

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Voor jouw toepassing kies je S88-n, al of niet met diodetruuk. Dat laatste wordt wel toegepast om nog een beetje prik op de geïsoleerde spoorstaaf te krijgen om stalkende loks tegen te gaan. Maar eigenlijk pas je dat alleen maar toe op plekken waarop een trein stil kan staan.

Een bezetmelder is overigens niet hetzelfde als een terugmelder. Maar het voert wellicht te ver daar al te veel over te schrijven. ;)

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Een bezetmelder detecteert een bezet spoor, een terugmelder stuurt informatie terug naar de centrale.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan" start met voorbereiding bezetmelders
 Ben, Jørg,

ik heb wel al meer gelezen over die diodetruc, maar ik snap er de ballen van, op iedere plaats kan er toch wel een trein of wagon stil te komen staan, dan is het toch nog overal nodig om deze diodetruc toe te passen niet?

wat ik nog minder snap is als ik op de site van Rosoft kijk, spreekt men van terugmelder of bezetmelder als eenzelfde module  rara :help: :help:
ik ben al blij dat die diodetruc nu al ingebouwd zit in de module zelf, want daar wist ik ander al helemaal geen raad mee
m.a.w. ik ben nog niks wijzer geworden
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi Freddy,

Ik gebruik de s88 n met diode truc, als je ineens 10 stuks of meer koop krijg je nog een extra korting  :)

De diode truc zorgt ervoor dat de geïsoleerde spoorstaaf toch van wat spanning voorzien wordt waardoor loc,s met een slechte stroomafame beter over dit gedeelte heen rijden.

In Jip en Janneke taal.

Normaal staat er op de beiden spoorstaven de min en op de puko,s de puntjes in het midden van de rails de plus.
Omdat we een spoorstaaf opofferen voor te terugmelding heb je dus een spoorstaaf waar geen min meer op staat.
Door de diode truc komt er toch weer een beetje min op deze spoorstaaf te staan waardoor de loc van beiden spoorstaven de min kan afnemen dus meer contact zeg maar.

Nogmaals deze uitleg in Jip en Janneke taal klopt technisch niet omdat we digitaal rijden, dit ter verkoming van discussies.
Maar waarschijnlijk is het wel een stukje duidelijker zo.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:

Kijk eens in dit topic, hier staat het een en het ander uitgelegd over de diodetruc

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=39232.40
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Peter,

dank voor de verduidelijking :thumbup:, nu ben ik terug mee,  :)
nu snap ik ook wat die diodetruc eigenlijk inhoud, want ik en electronica, ho maar dat gaat (nog) niet goed samen

zaterdag maar eens kijken in Houten of ik daar een slag kan slaan wat betreft de decoders
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Met wat geluk staat de stand van Rosoft er,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

dank voor het opzoeken van dit draadje over de diodetruc, maar zoals ik al aangaf naar Peter toe,
"ik en elctronica" :thumbdown: dat gaat niet of nog niet goed samen, dus helaas heeft dit voor mij geen duidelijkheid bijgebracht. geef mij maar een plank en een hamer dat gaat al vele beter samen :). maar nogmaals dank,
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Freddy,

Je hoeft niet te weten hoe de diode-truuk werkt, als je maar gelooft dat het werkt en je de draden goed aansluit, bij de Rosoft terugmelders met diode-truuk is dat één draad per eenheid meer.

De term "bezetmelder" is nog een overblijfsel uit het niet-analoge tijdperk, in het digitale tijdperk is er een aparte module gekomen die de bezetmelding, die de bezetmelder maakte, door gaf aan de centrale (de terugmelder) of werd de bezetmelder met de terugmelder gecombineerd in één eenheid.

Ook hiervoor geldt dat jij, afhankelijk van de vraag welk systeem je rijdt, 2-rail of 3-rail, je nodig hebt een S88 terugmeldeenheid op basis van stroomdetectie (een gebruiker vraagt stroom via de geïsoleerde meldrailstaaf)) of een S88 terugmeldeenheid op basis van massadetectie (de geïsoleerde meldrailstaaf komt via twee wielen en de tussenliggende as aan massa te liggen), hierbij is de diode-truuk nuttig.

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 09 april 2017, 13:02:06
Best wel prijzig spul.

Om nog even terug te komen op het gipsen, kijk hier eens.

http://www.beeldhouwwinkel.nl/albast-modelgips.html 25 kg voor ?17,40. Wordt aan huis geleverd, prima spul, ik gebruik dit gips voor mijn Spörle gipsmallen.....

Peter
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 10 april 2017, 22:01:17

"ik en elctronica" :thumbdown: dat gaat niet of nog niet goed samen, dus helaas heeft dit voor mij geen duidelijkheid bijgebracht.


Om die reden doe je de dingen het beste stap voor stap. Dat is bijvoorbeeld een proefbaantje maken met een ovaaltje met een paar blokken, inhaalspoor en kopspoor. Dat is de enige manier om het te ontdekken.

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy:
Je hoeft ook niets van electronica te kennen, als je alle onderdelen maar op de juiste mannier aansluit, kom je er wel
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: Anne W op maandag 10 april 2017, 22:38:47

afhankelijk van de vraag welk systeem je rijdt, 2-rail of 3-rail, je nodig hebt een S88 terugmeldeenheid op basis van stroomdetectie (een gebruiker vraagt stroom via de geïsoleerde meldrailstaaf)) of een S88 terugmeldeenheid op basis van massadetectie (de geïsoleerde meldrailstaaf komt via twee wielen en de tussenliggende as aan massa te liggen), hierbij is de diode-truuk nuttig.

Anne W,

dan neem ik aan dat voor mij de S-88 op basis van massadetectie van toepassing zal zijn daar ik met C-rails werk

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Citaat van: pjotterke op dinsdag 11 april 2017, 08:03:49
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 09 april 2017, 13:02:06
Best wel prijzig spul.


Peter, dit is idd nog een pak beterkoop, ik ga bij de volgende bestelling daar zeker mijn bestelling plaatsen
dank voor de tip :thumbup:

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

zolang er dan maar een schema bij gevoegd is dan kan het mss wel lukken maar anders..... en zeker niet als het gaat over componenten die op een printplaat moeten komen dan loopt het integraal mis bij mij
of het werken met een voltmeter, daar snap ik dus ook niks van, het enige wat ik daar mee kan is iets doormeten in de zin van contact tussen A en B en dit dan nog op een manier van de meter zo instellen dat als ik de pennen tegen elkaar houd en deze dan uitslaat, dan weet ik dat er een gesloten kring is maar voor der rest ken ik er niks van. dus daar zal ook nog wel hulp bij nodig zijn
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Beste Freddy,

Inderdaad bij Märklin C-Rails is massadetectie de eenvoudigste methode, verder ondersteun ik het advies van Ben voor de volle 100%, zo heb ik het ook geleerd, ik ben een scheepswerktuigkundige, wel wat geleerd over elektriciteit maar weinig tot niets over elektronica, wat mij goed geholpen heeft is elektriciteit vergelijken met de waterleiding:

een instelbare weerstand is een kraan, naarmate je de kraan verder open draait is er minder weerstand en gaat er meer water lopen

een diode is een terugslagklep, het water (de elektrische stroom) kan er maar in één richting doorheen.

Bij zo'n testbaantje kun je ook leren wat de functies van de multimeter en zijn en hoe je hem moet instellen.

Geruststelling: in tegenstelling tot de "geesteswetenschappen" zit de techniek heel logisch in elkaar, voor alle fouten is een logische reden, je moet ze alleen vinden.

Groet, Anne W
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Ben,

dat ben ik ook van plan, ik heb een kleine testbaan los van de grote baan gemaakt en in blokken opgedeeld,hierop wil ik alles uitvoerig gaan testen. alleen wil ik van begin af met dezelfde melders gaan werken om het mij achteraf niet te moeilijk gaan maken door met allemaal verschillende decoders te werken.

* Anne W,

ik kan me er wel wat bij voorstellen wat een weerstand doet, maar dan houd het ook weer op,
men zegt ook wel eens van fouten leer je wel, het mag dan allemaal logisch in elkaar steken,maar bij de elektronica, ho maar als er daar iets mis is dan is het ook mis, want ik zou niet weten waar zoeken. of er ook maar één logische redenering er voor te hebben.
dus ik zal nog met heel wat vragen op de proppen komen, wees daar maar zeker van :important: :important:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 @citaat Verstandig. :)

Wim Ros (RoSoft) staat doorgaans met z'n spullen op Houten en is ook op dit forum onder forumnaam "Sprinter" te bereiken.

Gr, Ben.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Ben,

dank voor de info, :thumbup:
fijn om te weten

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Freddy,

Ze hebben ook een eigen site. En als je vragen heb en je stuurt een mail wordt je ook nog eens super geholpen.
Ik overweeg ook om Rosoft te gaan gebruiken.

M.vr.gr. Erwin

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hey Erwin,

dank voor de tip :thumbup:, ik ga dat zeker doen, en zoals Ben het al liet weten, dat Wim Ros hier ook op het forum aanwezig is .
maakt het allemaal weer iets gemakkelijker :)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
wie herkend deze nog :help:









ja,het is het muurtje uit mijn ander draadje, heb het eens proberen een kleurtje te geven, en dit is het resultaat geworden, ik vind het zelf meer dan ok
het lijkt nu een oude muur, wat zelfs eigenlijk niet eens de opzet was


het beginstadium hiervan is terug te vinden op mijn ander draadje

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64711.0
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Amai Freddy, mooi mooi mooi !!! Echt geslaagd makker.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Zeer realistisch, met die afgebladderde verf, een echt kunstwerkje,  :thumbup:
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy,

Mooi muurtje heb je gemaakt. :)
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Freddy

Dat heb je erg mooi gemaakt zo, lijkt nu een stuk muur van het oude Antwerpse stadswallen.  :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Johan,

dankjewel voor jou lovende woorden, wordt er zelfs verlegen van, >:-D

*Jørg,

zelf vind ik het ook wel een kunstwerkje hoor, nooit verwacht dat mij dit zou lukken :)

* Miessie,

dankjewel voor jou complimenten, :)

*Peter,

awel, dan zal ik wel de enige in Limburg zijn met de oude Antwerpse stadswallen vermoed ik zo maar even, B)
dank voor de mooie woorden
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Als het mooi is mag het gezegd worden ;) Hoe heb je het nu gedaan ? Alleen Airbrush of andere ?
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Is niet alleen een goeie timmerman, maar ook een goeie schilder,  >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Johan,

hierbij even wat uitleg, de muur is geschilderd met een doodgewone plakkaatverf (iets wat nog overgebleven is van de kinderen vroeger) de basis is kleur bruin en rood door elkaar gemengd, geen egale mengeling, en zo aangebracht op de muur, de geelachtige kleurschakering is eigenlijk te wijten aan de houtlijm die is achtergebleven op de muur tijdens het aan elkaar lijmen van de delen, de overtollige lijm was met een doek afgeveegd, maar is er als een film achtergebleven op de muur, hierdoor heeft nu de verf een mindere hechting gekregen. maar het resultaat komt nu wel ten goede. na het drogen van de verf, heb ik alles opnieuw met een witte plakkaatverf overschilderd, maar onmiddellijk met een doek wat afgeveegd. met als eindresultaat een oude muur. dank voor de waardering :)

* Jørg,

Dat ik een goeie timmerman ben, heb ik wel meer gehoord, maar een "goeie schilder" nog niet gehoord, dank voor de lovende woorden >:-D

nog even een foto van de plakkaatverf:


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Vandaag weer wat aan  de treintafel gewerkt, en nog wat zitten experimenteren,

en hier een resultaatje,


muurtje met lantaarns gedoofd


lantaarns ontstoken



het idee is ontstaan toen een gipsmuurplaatje was gebroken, en dat vond ik eigenlijk mooi om er een omheining van te maken. er twee pilaartjes bij gezocht en het muurtje was geboren.
na het geschilderd te hebben , zelfde techniek toegepast als voorgaande muur, kwam het idee om er gelijk een paar lantaarntjes op te zetten.
en dan krijg je dit als resultaat.

mooi geheel vind ik zelf


Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Met een zeer mooi resultaat tot gevolg, knap knutselwerk, ben je zeker dat je een timmerman bent en geen metser,  >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

Dank voor de complimentjes,  :thumbup:
ik ben van beroep schrijnwerker, maar kan gelukkig ook nog wel iets van metselen aangezien ik m'n eigen huis zelf heb gebouwd, daardoor heb ik ook een beetje ervaring in de metserij opgelopen >:-D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
 :) Het is een heel mooi muurtje geworden. B) :thumbup:
Dan toch een kritische noot;
de kleuren lijken nog niet helemaal zoals het zijn moet.
In vergelijking met je vorige muurtjes is dit een andere kleur en teveel witte steen.

Dirk-Jan
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Dirk-Jan,

dank voor je reactie en comentaar, :thumbup: hiervoor doe ik het juist ook, om de reacties, om zo mijn werkjes te kunnen bijsturen op de comentaren die er zijn :idea:,
dat is je goed opgevallen, ik heb een iets te veel verdunde houtlijm gebruikt, maar dat zie je eigenlijk pas na het schilderen, nu weet ik dat ik een heel klein penseel moet gaan gebruiken, en een beetje deppen maar ja als je weet dat dit muurtje eigenlijk op een half uurtje is geboren, dan kunnen er wel wat foutjes gebeuren door het een beetje enthousiast te zijn

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
toch maar niet met lege handen naar huis van de beurs in Houten
nog wat tankwagens gekocht voor achter de RAILPOOL
en gelijk er maar een filmke van gemaakt natuurlijk,

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hoi,

mooie trein met die tankwagens, maar eerlijk gezegd vind ik het "gejank" van de loc toch te luid staan. Dat zou mij irriteren en het is ook niet natuurgetrouw. Als je een electrische loc op die schaalafstand ziet passeren hoor je hem nauwelijks. Ik pas mijn geluiden daaaraan aan. Anders wordt het een kakafonie in de treinkamer.
Maar eenieder doet natuurlijk wat hij zelf graag ziet en hoort.

Jouw baan is trouwens wel indrukwekkend, mooi spoorverloop met veel rangeermogelijkheden.

Succes verder

Luc
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Hallo Freddy

Zo jij hebt er ook een flink aantal gekocht daar op de beurs, ziet er wel mooi uit die sleep als je eenmaal mijn wagons gaat zien die klaar zijn wil je dat ook zo hebben  :D :D
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
* Luc,

het geluid aanpassen, dat moet ik nog even opzoeken hoe ik die instellingen kan aanpassen, dat zal ik bij gelegenheid eens moeten doen, maar het is ook niet een continuïteit dat de lok met geluid rondrijd. maarja filmen en aan de knoppen... men zegt soms een vent kan geen 2 dingen tegelijk dus... >:-D

* Peter,

je maakt me weer nieuwsgierig :help:, maar ik kan me er wel al iets bij voorstellen, een wagon die door jou handen is bewerkt, dat wordt sowieso een prachtstuk, :thumbup: :thumbup:

en als ik te jaloers wordt, dan breng ik je mijn wagons toch even, en mag je deze ook bewerken... :) :)

Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
-Freddy:
Zo te zien was het ook voor jou een suc6 volle dag, met mooie aanwinsten, die Railpoolloc en sleep mogen er ook best zijn,  :thumbup:
Zolang er maar 1 loc op je baan aan het rijden is stoort mij het geluid niet, bij meerdere locs met geluid zet ik dan wel alle andere geluiden stil, anders is het een mikmak van verschlllende geluiden en werkt bij mij storend.
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder "Kelderbaan"
Jørg,

dank voor je waardering, dat is ook zo, zolang er maar 1 lok op de baan rijd valt het best wel mee, maar hoe ik het geluidsvolume kan aanpassen dat weet ik nog niet, :help: moet dat nog uitzoeken, of mss dat er iemand is die het weet, :idea: mag hij of zij het natuurlijk ten alle tijden laten weten,