De afgelopen maanden (zeg maar 'jaar') druk aan het denken, ontwerpen, proberen en teleurgesteld zijn.
Uiteindelijk met een zwaar hart moeten besluiten dat er definitief geen schaduwstation komt, het lichaam ziet dat niet meer zitten (op 2 maanden afstand van mijn 60ste verjaardag).
Dit keer ga ik geen ontwerp tonen, maar gewoon de vorderingen en hopelijk na een paar maanden het eindresultaat.
De maten zijn wel bekend, 4,75 breed en 3,60 diep. De hoogte van de tafel wordt 83cm.
Omdat het huis net zo oud is als de baas, vertoont het ook zeker gebreken, met name dat de vloer totaal niet waterpas is.
Vanaf de muur naar het midden zit er zelfs op een gegeven moment ruim 4 cm. tussen. Dus besloten om gebruik te gaan maken van (heel veel) metalen poten met pootverhogers. Op een gegeven moment zodra alle hoogtes vaststaan, zal ik op kernpunten enkele vervangen door op maat gemaakte houten poten.
Hoewel er geen 2de nivo komt, zal aan beide zijkanten (3,60) onder de steunbalken, in totaal 6 opstelsporen bevatten van gemiddeld 3 meter lang. Daar moeten toch wel wat treinstellen opgesteld kunnen worden.
Ik begin met wat foto's van het frame en hoop in de loop der maanden ze wat aan te kunnen vullen.
Zodra de eerste rails er weer ligt, zullen alle locs en wagens weer uit de doos gehaald worden en wordt het weer steeds meer een 'rijdende' verzameling i.p.v. een statische.
Groeten,
Jan