Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Uitneembaar gedeelte met bovenleiding

Gestart door Rienrail woensdag 22 november 2023, 13:03:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uitneembaar gedeelte met bovenleiding
Goedendag,

Ik ben bezig met een zolderbaan die rondom loopt en ook een deur moet passeren. Daar komt een uitneembaar gedeelte.
Ik werk met M-rail en het oude type bovenleiding.
Het maken van het uitneembare gedeelte is het probleem niet, ook niet het op maat maken van de M-rail. Maar hoe doen jullie dat met de bovenleiding?
Wat ik kan bedenken is om elke keer dat ik het deel verwijder de bovenleiding los haal, maar er zijn vast elegantere oplossingen hiervoor zodat je het kan laten zitten.
De bovenleiding is overigens functioneel (analoog). Op de puco's rijdt ik digitaal.
Ben benieuwd naar jullie oplossingen!

Gr, Rien
Re: Uitneembaar gedeelte met bovenleiding
Ik zou b.v. bij de grens op het vaste en losse stuk ongeveer 5cm uit elkaar de masten zetten, met beide een overlapping van ong. 10cm parallel lopende bovenleiding.
Dus vanaf de laatste vaste mast 10cm bovenleiding naar de andere mast, zonder deze daar vast te zetten.
Deze iets buigen met een paar mm speling. Wel opletten of het losse stuk naar boven of naar opzij eruit kan.
Re: Uitneembaar gedeelte met bovenleiding
Bedankt voor je reactie Wim!
Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Ik heb zitten zoeken op het www naar afbeeldingen van oplossingen hiervoor, maar het is moeilijk tot niet te vinden.

Gr, Rien