Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ns de bisschop

Gestart door pukkie zondag 19 maart 2017, 21:10:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ns de bisschop
pukkie
gast

Ns de bisschop
Hallo

Ik ben van plan om de bisschop te gaan maken.
Ik ben van plan om alledrie de uitvoeringen te gaan maken.
Nu is mijn welke nummer bij welke loc horen.
Ik kan er zelf niet veel over vinden.
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ns de bisschop
Alle drie de uitvoeringen is mogelijk, maar er is maar één loc uit de serie 2400/2500 onder de naam "de bisschop" gebouwd. Dit is de 2530.
Daarom vind ik het een beetje vreemde vraag... Maar je kan natuurlijk niet alles weten.
De laatste loc uit de serie werd door de leverancier/bouwer wat luxer uitgevoerd, waardoor deze exoot ontstond.

Zie ook:

NS 2400 - Wikipedia
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NS_2400

Mvg Marcel
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ns de bisschop
link

ff naar beneden scrollen voor cabviews . de 2530 is hoe de loc volgens Alsthom gebouwd had moeten worden . Een loc die veel beter zicht dan haar zusjes . 
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ns de bisschop
In het boek van Hans Nahon en Gerrit Nieuwenhuis- Spoorwegmaterieel in Nederland, (ISBN 90 6013 949 6) (pag 31-33) staat een eenvoudige technische tekening van de Bisschop. Hier kan je voldoende informatie uit halen om deze na te maken.
Ivm copyright kan ik het hier niet neerzetten, maar je wel de gescande pagina's sturen. Geef maar even aan waar het naar toe moet via een pb.

M.v.g.
Marcel
Re: Ns de bisschop
Ronald69
gast

Re: Ns de bisschop
Of je besteld hem gewoon bij KleiNSpoor: http://www.kleinspoor.nl/ns-2530.html


Grt, Ronald.
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Ns de bisschop
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 24 maart 2017, 11:11:37
Of je besteld hem gewoon bij KleiNSpoor: http://www.kleinspoor.nl/ns-2530.html


Grt, Ronald.

Ik overweeg ook om De Bisschop te gaan maken tzt .
Volgens Kleinspoor is een Roco 2400 nodig voor hun ombouwkit.

Wie weet welke Roco 2400 geschikt is voor mijn analoge Märklin M-rail ? Mijn kennis gaat nig niet zo ver om de juiste te vinden. Ik kom alleen digitale versies tegen als ik het goed zie.

Serge
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2010

offline
Re: Ns de bisschop
Hoi,
Citaat van: NS1617 op zaterdag 27 januari 2018, 22:13:29
Wie weet welke Roco 2400 geschikt is voor mijn analoge Märklin M-rail ? Mijn kennis gaat nig niet zo ver om de juiste te vinden. Ik kom alleen digitale versies tegen als ik het goed zie.

Jep, er worden al lang geen analoge 3-railversies meer geleverd / vervaardigd. Dat is omdat het goedkoper is om een decoder in te bouwen die ook op een analoge baan werkt dan weer een model met een omschakelrelais of elektronica. Dat doen alle fabrikanten met 3-rail modellen ook Märklin levert al jaren geen analoge loks meer.

Groet Ronald.
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Ns de bisschop
Citaat van: ronaldk op zaterdag 27 januari 2018, 22:17:51
Hoi,

Dat is omdat het goedkoper is om een decoder in te bouwen die ook op een analoge baan werkt

Groet Ronald.

Hoi Ronald, weet jij welke Roco loc en welke decoder ik dan nodig heb om hrt te laten werken?
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2010

offline
Re: Ns de bisschop
Gewoon een roco 2400?  ;)  :D Als je een 3-rail-versie koopt dan zit er een decoder in die geschikt is voor Märklin, zie ook dit draadje: Roco 2400 Daar heb je dan geen omkijken naar. Kijk ook eens hier Groterdamproject: Ombouw 2530 KleiNSpoor over het hoe en wat. Het is niet echt een super makkelijke ombouw.

Groet Ronald.
Re: Ns de bisschop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Ns de bisschop
Citaat van: ronaldk op zaterdag 27 januari 2018, 22:45:32
Gewoon een roco 2400?  ;)  :D Als je een 3-rail-versie koopt dan zit er een decoder in die geschikt is voor Märklin, zie ook dit draadje: Roco 2400 Daar heb je dan geen omkijken naar. Kijk ook eens hier Groterdamproject: Ombouw 2530 KleiNSpoor over het hoe en wat. Het is niet echt een super makkelijke ombouw.

Groet Ronald.

Thanks Ronald, daar ga ik tzt zeker uitkomen!

Gr, Serge