Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lima DDM kleurverschil

Gestart door janeau vrijdag 17 maart 2017, 19:28:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lima DDM kleurverschil
Een aantal dagen geleden, kwam er een pakketje bij mij aan, met een hele mooie dubbeldekker.
Nu viel mij alleen op dat er kleur verschil tussen de rijtuigen zit.
Dit was een vijf delige set, waarvan een setje bestaande uit 2 rijtuigen en een stuurstand en nog twee lossen in doosjes.
Wat nog het meest vreemde is, is dat een van de losse rijtuigen het "normale" NS geel heeft en de andere vier een stuk meer op oranje lijken.
Dit was mij eigenlijk nooit op gevallen en wist hier ook niet het bestaan van, al lijkt het ook niet overgespoten te zijn.
Is meer mensen dit opgevallen? Ik kan er verder niets over vinden, misschien een oudere productie datum?
Een foto zegt meer dan duizend woorden dus hierbij twee foto's die ik gister tussen alle drukte gemaakt heb.





Mvg Janeau
Re: Lima DDM kleurverschil
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Lima DDM kleurverschil
Hoi,

Ja, als je Lima /  wilt aanschaffen uit verschillende dozen / series / oplages, dan is het raadzaam op kleurverschil te controleren.
Helaas gaat dat wel op beurzen, als je je eigen spullen mee hebt, maar via MP of veilingen wordt het lastig.
Ook het type licht kan een wereld van verschil maken.
(gloeilamp, TL-licht of daglicht)

Ik heb beide 3-delige setjes, en die verschillen ook van elkaar.

Ook bij Märklin zit er verschil tussen de Intercityrijtuigen.
En dat merk je soms ook pas te laat.... Dus ook hier opletten op productiedatum en/of serie.

M.v.g.
Marcel
Re: Lima DDM kleurverschil
Dat is inderdaad een bekend punt bij deze dubbeldekkers. De daken zijn soms ook wat donkerder cq lichter.

Bij de wat oudere Marklin 1600's is het grijs ook veel lichter dan bij een recentere 1200 of 1100.

Koen
Re: Lima DDM kleurverschil
NS heeft ook oude kleur geel en de nieuwe kleur geel die donkerder is