LS
Voor dat hier de vlam in de pan slaat
, wil ik toch graag reageren.
Ik ga me niet wagen aan welke produkten je kunt gebruiken om te reinigen, maar wat mij opvalt is dat er een motorhuis wordt gereinigd, zonder deze uit elkaar halen.
Althans zo lees ik het verhaal van Georges . Immers heeft hij het over pipets en injectienaalden. Corrigeer mij als ik het mis heb.
Het is een kansloze onderneming om te denken dat je op de gesloten manier het inwendige kan reinigen.
Misschien lukt dit nog met de open motoren, maar met de Drummotoren (vierkante koolborstels) is dat een kansloze onderneming , want het vuil van de afgesleten koolborstels en ander slijpsel kunnen niet worden afgevoerd. Het motorschild is namelijk geheel gesloten .
Je zult toch alles uit elkaar moeten halen (ook de rubberbandjes) en alle losse delen met wasbenzine of een ander produkt schoonmaken, of een leuke ultrasoonmachine te kopen voor rond de 30, 00 euro . Beetje water met afwasmiddel erin en klaar . Koop een soldeerboutje en maak een foto voor je gaat demonteren. Daarna alles weer in elkaar zetten en je lok loopt, na een drupje olie, weer als nieuw. Je kunt het ook op de andere manier doen, enkel heb je dan veel tijd gestoken in een mijn idee, slechte manier van schoonmaken met alle frustatie vandien. Los van het schoonmaakmiddel wat je gebruikt.
Vergelijk het met verven zonder eerst te schuren en alles lekker glad te maken met eventueel plamuur enz .
Uiteraard geldt dit alles ook voor de motoren met de ronde koolborstels en vergeet daarbij ook niet; om het sleepkontakt te reinigen.
Succes ermee.
Groet Koos