Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

TMC / Contactrail C Rail Markkin

Gestart door ArnoldRG woensdag 08 maart 2017, 07:23:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TMC / Contactrail C Rail Markkin
Ik kan me niet voorstellen dat dit topic al niet X keer voorbij is gekomen, maar ik kan het niet vinden. Goedemorgen. Ik ben nieuw in de wereld van modelspoor en ben bezig met de opzet van een digitale baan op basis van 3rail Marklin (vooralsnog C rail ) . Ben geen herintreder - heb nooit een baan gehad - nader mijn pensioen en heb in mijn toch al drukke leven nig een orachtige hobby er bij geionden., Heb een DR500 centrale , laptop met RocRail en I-Train (moet dat nog uitvechten welke van de twee het wordt). Heb een testbaan liggen en lees me suf om me in te lezen in de digitale wereld. Ik ben op het punt aanbeland dat er TMC gemaakt moeten worden. Nu is daar wel documentatie over. Blokken definieren, buitenste rails van een blok isoleren, de binnenste rails de verbinding verbreken tussen de spoorstaven. (massadetectie dus)
Ik lees alleen maar dat dat mogelijk is door je rail te vernielen.... Dremel er op of kniptang. Maar ik zoek naar een optie om met 'normale' middelen hetzelfde te bewerkstelligen als het resultaat met een dremel! Er moet toch een oplossing zijn om niet je rail te vernielen?!!!! Ik lees dat sommige banen bijna in het geheel bestaan uit blokken bestaan; het kan toch niet zo zijn dat je dan (bijna) al je rail moet verknippen??!!.  Nogmaals; het zal al wel aan de orde zijn gekomen op dit forum. Als antwoord kan dan volstaan worden met een link naar het topic. Met dank alvast.
Re: TMC / Contactrail C Rail Markkin
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: TMC / Contactrail C Rail Markkin
Welkom op dit leerzame forum.

De rail scheiding kan volgens mij ook met die rode (isolatie) lipjes tussen de rails.