Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wisseldecoder 74465 bij C-driewegwissel 24630

Gestart door mphoi donderdag 06 april 2017, 21:34:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisseldecoder 74465 bij C-driewegwissel 24630
In de Wiki staat niets over deze decoder. Er worden daar opmerkingen gemaakt die het bestaan van decoder 74465 als onbekend veronderstelt. En juist met het losse aansluitkabeltje bij deze decoder heb ik een probleem. Op blz. 36 van de handleiding van de 74465 staat bovenaan een connector met drie draden (geel-rood-bruin) die op bepaalde raillipjes aangesloten moeten worden. Bij mij is de draadkleurvolgorde precies andersom (bruin-rood-geel). Bijgevolg is niet de bruine draad langer, maar de gele draad. Heeft iemand ook deze ervaring? Kan het verder geen kwaad als ik de lange gele draad op de onderste lip van de rechter-aftakking en de bruine draad op de linker lip van de rechtdoor-aansluiting aansluit? Is het soms een aanpassing op een bepaalde uitvoering van de wisseldecoder? Is de combinatie van a. wisseldecoder, b. aansluitkabeltje, c. handleiding een onjuiste combinatie bij mij?
Re: Wisseldecoder 74465 bij C-driewegwissel 24630
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wisseldecoder 74465 bij C-driewegwissel 24630
Beste Martin,

De 74465 is gewoon leverbaar, dus ........, als je een modelspoorwinkel bij je in de buurt hebt, ga dan eens kijken of hij de 74465 heeft liggen en vergelijk hem eens met die van jou.

Ik ben een Märklin K-rails gebruiker met losse decoders van Edits en Viessmann, dus ik weet het niet.

Groet, Anne W