Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Harzquerbahn

Gestart door tinytim maandag 06 maart 2017, 08:21:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Harzquerbahn
Lid sinds: 2012

offline
Harzquerbahn
Ik ben in de voorjaarsvakantie naar Wernigerode geweest. Bijgaand een filmpje wat ik heb gemaakt. Veel kijkplezier! :D



tinytim
Re: Harzquerbahn
nobody
gast

Re: Harzquerbahn
 @citaat Bedankt voor 't tonen van de fraaie video :important: :thumbup:
Re: Harzquerbahn
BW Rheine
gast

Re: Harzquerbahn
Vorig jaar in de herfst, zijn we met gezin, ook in wernigerode geweest, in hotel Altora tegenover het depot, schitterend om het mee te maken. :thumbup:
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Harzquerbahn
Een hele mooie film :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je we voor het delen!
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2012

offline
Re: Harzquerbahn
Ik ben er afgelopen november geweest, gelogeerd in het hotel in Drei Annen Hohne. Prachtig gebied daar, en die stoomtreinen zijn geweldig.

Het viel me alleen tegen dat er geen soort van dienstregeling in het aanbod van ritten zat. Het kwam neer op "er rijdt soms een trein". Vanuit ons hotel kon je eigenlijk alleen Wernigerode bereiken, alle andere plaatsen (Nordhausen en Quedlinburg) waren niet op een dag op en neer te doen met de trein.
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2007

offline
Re: Harzquerbahn
Citaat van: harm78 op maandag 06 maart 2017, 11:50:05
Vanuit ons hotel kon je eigenlijk alleen Wernigerode bereiken, alle andere plaatsen (Nordhausen en Quedlinburg) waren niet op een dag op en neer te doen met de trein.

Er is inderdaad niet veel dwarsverkeer. De HSB moet de inkomsten vooral halen uit drukke trajecten als de "S-baan" bij Nordhausen, het verkeer naar de Brocken en een klein beetje Selketalbahn. Tussen de verschillende delen bestaat gewoon te weinig vervoersbehoefte voor een volledige dienstregeling. Er zijn te weinig malloten zoals wij  :-). Ook rijden stoomtreinen maar beperkt, want dit vervoer is natuurlijk relatief duur. Het leeuwendeel is met treinstellen (soms historisch).

Wat je wel kunt doen is een rondje maken: van Wernigerode heel vroeg vertrekken, overstappen in Eisfelder Tahlmuhle op de Selketalbahn. Na 4 uurtjes treinen kom je dan in Quedlinburg aan. Na een verblijf in Quedlinburg neem je de normale trein terug naar Wernigerode (via Halberstad). Wernigerode - (Drei Annen Hohne) - Quedlinburg retour lukt inderdaad niet (in ieder geval in het laagseizoen).

Groet,

Patrick
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2012

offline
Re: Harzquerbahn
Nou ik was er in november (het lijnfoldertje gaf aan dat het geldig was van mei t/m november ofzo) en een enkele rit was met een treinstel. Ik heb een hele avond de folder zitten bestuderen, maar kwam met geen mogelijkheid uit op een retourtje of rondja dat op één dag te doen was. De eerste trein naar Nordhausen ging véél te vroeg (voor normale mensen :)), de volgende pas tegen de middag. Uiteindelijk hebben we de trein genomen naar Wernigerode, en daar de bus naar Quedlinburg gepakt. Dat kon op en neer op één dag, de laatste trein van Wernigerode terug ging al om 16:45 of zo.

De andere dag dat we er waren zijn we de Brocken op gegaan, dat kon vanuit het hotel wel heel mooi. Maar toen was het weer heel mistig. Ik moet dus ooit nog eens terug...

Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2012

offline
Re: Harzquerbahn
In de wintermaanden is er minder treinverkeer. Vanaf half april geldt de zomerdienstregeling en rijdt er meer.en in november en half december waren er volgens mij werkzaamheden want toen werd er volgens een aangepaste dienstregeling gereden. Als ik in de Harz was logeerde ik in hotel Altora in Wernigerode en maakte een rondje Harz. Om 8.30 met de bus naar Quedlinburg. Dan met de stoomtrein van 10.30 naar Alexisbad. Daar ong. een uur wachten. Koffie drinken in het hotel t.o. het station. Dan met een motorwagen naar Eisfelder Talmuhle en dav verder met de stoomtrein naar Wernigerode. Aankomst aldaar ca 16.30.Bij het inchecken in het hotel krijg je een boekje en op vertoon van dat boekje kan je met de bus in Wernigerode en naar Halberstadt, Quedlinburg en Drei Anne Hohne. Dit jaar niet gedaan. Deze rit vindt ik persoonlijk leuker als naar de Brocken toe, Op de Selketalbahn helling op en naar  Drei Anne hohne helling op en de prijs is minder duur. Nu is een retour naar de Brocken 41,00 euro per persoon.

tinytim
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2007

offline
Re: Harzquerbahn
De Selketalbahn is echt prachtig, zeker met een van de Mallets of de 99 6001!
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Harzquerbahn
Fraai landschap daar hoor!
EN mooie opnames.

Hoe komt die zwartrand eromheen?
Re: Harzquerbahn
Lid sinds: 2013

offline
Re: Harzquerbahn
Bedankt voor het delen van deze leuke video!

Frans