Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Welke Uhlenbrock decoder zit er in Piko hobby of expert loc?

Gestart door AlbertG zaterdag 25 februari 2017, 22:13:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke Uhlenbrock decoder zit er in Piko hobby of expert loc?
Weet iemand het exacte codenummer van de Uhlenbrock decoder in een Piko hobby loc, respectievelijk expert loc?
Ik ben mijn loc bestand aan het inlezen in JMRI, maar dit programma geeft zelf niet de goede decoder aan.

Albert.
Re: Welke Uhlenbrock decoder zit er in Piko hobby of expert loc?
Dat word een probleem voor je.
Dat kunnen er namelijk diverse verschillende typen zijn.
Je hebt ze met en zonder F1 , verschillende aansluitingen , met en zonder aansluiting van geluid decoder etc , zeg maar veel verschillende type's dus.

Als je op de onderdelen lijst kijkt van je betreffende loc , zie je het nummer van de decoder bv 56121.
Als je dit in google intikt bv: decoder 56121 , kom je al behoorlijk wat meer gegevens tegen.
Dan kun je aardig vergelijken met de Uhlenbrock decoders als je in google Uhlenbrock decoders hebt ingetikt.

Mvg: Alex
Re: Welke Uhlenbrock decoder zit er in Piko hobby of expert loc?
Hoi Alex,
Bedankt voor je reactie. Ik heb 6 locomotieven, een ICE 3 en een GTW 2/8, Veolia van Piko. Volgens mij zijn de data sheets met decoder instellingen allemaal gelijk. Het is dus een kwestie van uitzoeken welke Uhlenbrock er het best mee overeenkomt.

Groeten,
Albert.
Re: Welke Uhlenbrock decoder zit er in Piko hobby of expert loc?
Dat heb je goed gezien Albert.
De onderlinge van de vooral basic decoders zijn vrijwel allemaal gelijk.
Ik heb er namelijk heel veel van Piko , en die zijn allemaal wel is ingelezen in het programma , maar das alweer een tijdje geleden.

Veel suc6.

Mvg: Alex