Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BR 96 Hamo Ombouwen naar 3 rail wisselstroom.

Gestart door Mvd--marklin zaterdag 03 juni 2006, 13:23:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 96 Hamo Ombouwen naar 3 rail wisselstroom.
Een marklin  br 96 hamo kun je die ombouwen naar 3 rail wisselstroom.
Hij heeft een vijfpolige motor voor het tweerail
gelijkstroomsystemen. En nog geen digitale decoder.  

Heeft iemand informatie om zo´n loc om te bouwen waarmee dat het handigste is naar digitaal marklin :?:  :?:  :?:
Ik heb de loc nog niet gekocht. Ik wil dit eerst weten. :roll:  

Ik hoop dat iemand mij vooruit kan helpen. :idea:
BR 96 Hamo Ombouwen naar 3 rail wisselstroom.
Ja dat kan maar hoe precies daar kan ik je niet bij helpen.
BR 96 Hamo Ombouwen naar 3 rail wisselstroom.
Het ombouwen van de BR96 is niet moeilijk. Je hebt al een 5-polig anker en een gelijkstroommotor mag ik hopen.

Dus het plaatsen van een lastgeregelde decoder zal leiden tot een hoogvermogensaandrijving.

Een goede decoder is een Kuehn T125 of T145.

Er is echter een ander probleem, en dat is je stroomafname, de wielen zijn nu ten opzichte van elkaar geisoleerd, doormiddel van een contactplaatje gemonteerd op de plaats waar normaal gesproken de sleper vast zit wordt nu de geisoleerde zijde doorgegeven.

Haal je deze contacten eraf, dan heb je dus een lok welke aan een zijde een massa afname heeft, om de andere zijde daarbij te betrekken kan wel een lastig worden. Gezien de constructie van de lok.

Dit zie ik als een opstakel bij de eventuele ombouw, als dat opgelost is zal de digitalisering verder geen enkel probleem zijn.
Br 96
Mvd--marklin
gast

Br 96
Hallo,

Ik heb de br 96 gekocht marklin nr 8396 gelijk aan 3496/3796 volgens het boekje.
Ik heb de motor al vervangen door een motor van setje 60901 nu nog een goede decoder voor deze de 60902 :) .
Er zat een een 3 polige motor en met een andere veldmagneet en motor schild.
Ik heb nog een vraag kan hier een rookgenerator ingebouwd worden. weet iemand dat :?:  :?:
Welke dan ?
BR 96 Hamo Ombouwen naar 3 rail wisselstroom.
Standaard niet. Maar als je handig bent kan het misschien wel.

Je hebt twee versies. Eentje met een smalle schoorsteen en 1 versie met een wat bredere schoorsteen.