Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Faller HOBBY

Gestart door Stafmarklin dinsdag 19 februari 2019, 09:48:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller HOBBY
Stafmarklin
gast

Faller HOBBY
Hallo Forummers,

Als ik, online de catalogus van Faller bekijk, kom ik geregeld bij de gebouwen "HOBBY" tegen. Weet iemand het verschil tussen Faller en Faller "HOBBY"? Is de "Hobby" misschien kwalitatief minder?
Re: Faller HOBBY
nobody
gast

Re: Faller HOBBY
 @citaat Niet minder van kwaliteit. Eenvoudiger in elkaar te zetten (minder losse onderdelen).
Re: Faller HOBBY
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Faller HOBBY
Bij de Hobby modellen zie je vaak ook dat er standaard een stoep, terras of soort van tuintje aan het model zit.
Re: Faller HOBBY
Stafmarklin
gast

Re: Faller HOBBY
Wim & Koen,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Weeral wat wijzer geworden.
Re: Faller HOBBY
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Faller HOBBY
Ik vermoed dat de Faller hobby modellen oude modellen zijn die vroeger door Pola zijn uitgegeven.
Als voorbeeld gevonden op google:
Pola 310564
Faller 131378
Als je dan de afbeeldingen bekijkt kom je namelijk de plaatjes tegen.
Re: Faller HOBBY
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Faller HOBBY
Hoi Wifried,

Nou nee dat is een misvatting.
Kijk maar naar het station Friedrichstrasse van Faller.
Pola had die als eerste in het programma,  maar dat was al in een tijd dat het slecht ging.
Maar het pakket van Faller doet daardoor enigzins vreemd aan als je de normale Faller gebouwen kent.

De Hobbyreeks zijn vaak de eenvoudige gebouwen van zowel Faller zelf en overgenomen mallen van Pola,  maar daar dan wel de eenvoudigste uitvoeringen. Ook Pola kende een goede reeks genaamd Meistermodell.
Die waren deels al geweatherd, en vaak moeilijker voor de beginnende modelbouwer.
Zo is de Hobbyreeks van Faller dat niet.
Maar als je een grote baan moet vullen, kan je er ook gebruik van maken.

Zo kun je het voor veel dingen gebruiken,  en toen ik nog in een treinwinkel werkte, kregen we met een feestdag een zooitje van die hobby modellen in een zakje.
Er zat wel een beschrijving bij, maar had er een paar zelf in elkaar gezet, en de kinderen waren er zoet mee.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Faller HOBBY
Lid sinds: 2013

Genieten doe je nĂ¹

offline
Re: Faller HOBBY
Hobby is de ?budgetlijn? van Faller met beperkte kleuren variatie in het model. Daarnaast is er de basic, klassieker en regio lijn gekomen. Waarbij bij regio modellen veel meer kleurenvariatie hebben en detailleerder zijn. (Maar ook duurder)
Kwaliteit is gewoon goed.