Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder

Gestart door geros woensdag 22 februari 2017, 17:13:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Goeden dag,
ik ben in het bezit van een Fleischmann stoomloc 2810. Deze loc heb ik zo'n 20 jaar geleden kant en klaar gekocht. Hij was voorzien van decoder 6081 voor gebruik op mijn Marklinbaan. Deze decoder heeft inmiddels de geest gegeven en die wil ik nu vervangen door een ESU decoder. Omdat ik een paar jaar geleden met een grootschalige ombouw van mijn Marklinlocs ben begonnen heb ik een stevig aantal ESU decoders ingeslagen. Deze hebben het nummer 52620 en 52690.
Nu heb ik twee vragen en hoop dat iemand mij daar op antwoord kan geven.
1. Wat is het verschil tussen de decoder 52620 en decoder 52690.
2. Welke van deze twee decoders kan ik gebruiken in mijn Fleischmannloc.
Hoor graag wat van jullie.
Greetz
Geros
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
de ene is een goede decoder met motoruitgang (52690 ) en de andere is een functiedecoder alleen (52620).Jij kan dus de eerste gebruiken en nog beter is zijn nieuwe versie.
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
 @citaat Oftewel in klare taal, een  52690 is een DCC decoder. Is dat een probleem ? Nee, want voor Motorola heeft ESU andere decoders.
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
O.K, dank voor jullie reactie. Het is mij duidelijk wat ik met de decoders kan doen. Toch nog wel een opmerking. Ik heb al een tiental locs rijden met een 52690 decoder en heb daar geen problemen mee en ik heb er nog een aantal met de oude Marklin decoders rijden. Ook die laatste geven geen rijproblemen. Ik stuur mijn baan aan met een IBII en Koploper. 
Wat bedoel je met "voor Mototola heeft ESU andere decoders".?
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Geros,

Om je vraag te beantwoorden, als je alleen met het Motorolaformat je baan aanstuurt, dan heeft ESU daarvoor passende decoders.
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Beste Rob,

Als je een mix van Motorola/DCC uit je centrale laat komen dan moet een DCC decoder daar gewoon op rijden, ik heb er nu 17 op Motorola rijden en 2 op DCC.

Groet, Anne W
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Ik heb ook loc's/treinstellen met Motorola én DCC aangestuurde decoders op m'n baantje rijden.
Heb Motorola 2 als default ingesteld op mijn Uhlenbrock Intellibox IR centrale.
En heb de loc's die ik met DCC wil aansturen als zodanig gedefinieerd in de IB-IR.
Evenzo voor loc's die (nog) met Motorola 1 worden aangestuurd.
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Beste Rob,

Domme of te goedkope decoder dus.

Groet, Anne W
Re: marklin 6081 decoder vervangen door ESU decoder
Ik heb ook op meerdere sites gelezen dat je de basis/standaart beter links kunt laten liggen te veel beperkingen  :D
En het nadeel met dcc only is dat je niet bij iemand die alleen Motorola op de baan kunt rijden ;)