Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper, iTrain of WinDigiPet

Gestart door Henk (Kaleb) maandag 20 februari 2017, 18:54:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: RuudH0 op dinsdag 14 maart 2017, 19:34:25
wie van de "jongeren"  kan nog hoofdrekenen of een staartdeling maken  :mrgreen:
[Off topic] Zo'n 15 jaar geleden had ik (oud-leraar elektrotechniek) een handmatige staartworteltrekking van een kwadraat van 4 cijfers sneller klaar dan een 'jongere' met een rekenmachine. [On topic]
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Exact :offtopic: . Wij jongeren van tegenwoordig krijgen geen fatsoenlijke en degelijke opleiding. Totale nonsens wat ons daar wordt of werd onderwezen. (Toevallig ook niet door de mensen uit vorige generaties).

En dan weer on-topic, kunnen we nog wat opsteken.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ook maar even  :offtopic:: ik ben nu 50er. Zoon is net 19. Op de lagere school werd er niets gedaan met ezelsbruggetjes bij het rekenen zoals wij geleerd hebben. Die ben ik hem ( iets te vroeg) gaan uitleggen. In no time liep hij 2 jaar voor met rekenen en kon staartdelingen uit het hoofd uitrekenen. Wij waren stom verbaasd. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat wij niet alle schuld bij het onderwijs moeten leggen maar ook de hand in eigen boezem moeten steken.

On topic: ik heb dus gekozen voor koploper. Ik vond dit een simpel programma om te beginnen. De database is zover klaar om te gaan rijden. Nu de baan nog zover aansluiten. En vergeet niet de handleiding erbij te pakken. Het is geen schande maar verduidelijkt wel veel. Ja ik zal nog wel issues vinden maar ik zie dat als een uitdaging om op te lossen en te verbeteren en niet als probleem.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hi Ton en alle anderen,

Ben enige tijd afwezig geweest op het forurm; zie nu pas deze discussie.
Ik wil ook wel 'een duit in het zakje doen'.
Voor het juiste begrip. Sinds vorig jaar weer begonnen met mijn hobby en een testbaantje aangelegd.
Jawel..., Marklin M-rail, M**-locs omgebouwd met Esu Lopi4, stroomdetectie toegepast, CS2 centrale gekocht etc.
Vervolgens allerlei zaken uitgeprobeerd met iTrain demo vs. 3 en er heel veel van opgestoken. Prima.
Nadien begonnen met de bouw van mijn vaste baan, waarmee ik ook automatisch wilde gaan rijden.
Helaas gaat dat niet met iTrain demo. En voordat ik allerlei kosten moet maken om erachter te komen wat me bevalt, toch wat verder gekeken.
Koploper viel al af (CS2 hé). Op de beurs 'Houten Digitaal' kennis gemaakt met Rocrail.
Nieuwsgierig geworden, het programma geïnstalleerd. Na enig zoekwerk (en hulp van Fred) was ik in staat om mijn baanplan te tekenen in Rocrail.
Inmiddels ben ik zo ver, dat ik 7 locs op de baan heb staan, waarmee ik automatisch kan rijden. En dat gratis.
Tot op heden bevalt het programma me prima. Het is heel uitgebreid, bevat mogelijkheden, die ik elders nog niet heb aangetroffen.
Er is veel informatie via Rocrail forum en wiki.Rocrail.net te verkrijgen, maar dat is wel even zoeken.
Voorlopig blijf ik dit programma gebruiken en houd ik me aanbevolen voor contacten met 'Rocrail-genoten'

Theo
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Theo op zondag 23 april 2017, 23:49:42
Tot op heden bevalt het programma me prima. Het is heel uitgebreid, bevat mogelijkheden, die ik elders nog niet heb aangetroffen.
Ik ken Rocrail niet en zonder een discussie uit te lokken zou ik toch wel de mogelijkheden willen weten die je elders niet hebt aangetroffen
Groet, Koos
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Bedankt Henk,
Die link had ik er natuurlijk bij moeten zetten.
Mooi hé .. :D :O :O
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Kan Rocrail eigenlijk het complete Nederlandse seinstelsel genereren?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
 @citaat

Had ik al gezocht, niets gevonden.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat:

Rocrail kijkt standaard 1 blok vooruit. Daarmee kun je het Nederlandse stelsel niet simuleren. Er is een optie waarmee 2 blokken vooruitgekeken wordt, dan kun je rood, geel en groen op de Nederlandse manier weergeven. Andere seinbeelden zoals groen en geel knipperen zul je met afzonderlijke acties zelf moeten realiseren.

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ok Merci. Dat beantwoord het.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Theo op zondag 23 april 2017, 23:49:42Op de beurs 'Houten Digitaal' kennis gemaakt met Rocrail. ... Het is heel uitgebreid, bevat mogelijkheden, die ik elders nog niet heb aangetroffen.
Er zijn diverse vragen gesteld over de mogelijkheden van Rocrail die andere programma's niet (zouden) hebben. Om alleen maar te verwijzen naar beschrijvingen van Rocrail is veel te kort door de bocht. Dan moeten de lezers zelf gaan uitzoeken wat de extra mogelijkheden van Rocrail zijn ten opzichte van andere programma's. Die andere programma's moeten dan uiteraard ook bestudeerd worden. Theo heeft dat volgens zijn melding in bovenstaande quote gedaan. Althans dat mag je uit die quote afleiden. Voor Theo moet het dan een soort fluitje van een cent zijn om even op te schrijven wat de extra mogelijkheden van Rocrail zijn.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 25 april 2017, 18:44:52... Andere seinbeelden zoals groen en geel knipperen zul je met afzonderlijke acties zelf moeten realiseren.
Dat schiet niet op.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ik ben in 2009 als herintreder begonnen met Marklin CS2 en de 'free demo' van WINDIGIPET. Ik heb ca. 2 jaar geëxperimenteerd met een testbaan, totdat ik met 4 locs automatisch kon rijden en rangeren. Inmiddels heb ik de 2015 versie van WINDIGIPET, die nog veel meer mogelijkheden heeft als de vorige. Wel hangt er een stevig prijskaartje aan (overigens is een Marklin CS2 ook fors aan de prijs).

Marklin CS2 is een deugdelijk apparaat met prettige bedienings-/instelmogelijkheden. WINDIGIPET vraagt wel het nodige studiewerk, maar ik ben best tevreden.

Ik kan WINDIGIPET aanbevelen, maar beter nog is om de gratis download te gaan gebruiken en te bekijken of het je bevalt. Smaken verschillen.

mvrgr
Robert
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Rob,
Citaat van: robbie103 op donderdag 27 april 2017, 22:47:26
Ik zit al langer te denken aan een door de forumgebruikers samen te stellen tabel met de mogelijkheden van de diverse programma's, een soort gezamenlijk te vullen excel sheet lijkt me wel een optie, heb nog niet echt een id hoe dit slim uit te voeren, zal toch iemand moeten coordineren.
Biedt je aan als vrijwilliger  >:-D

Je hebt een punt hoor maar ik denk dat de eerste opzet met behulp van forumleden nog wel te doen zal zijn maar hoe houdt je zo'n bestand up-to-date?
Ik heb ooit van een forumlid een overzicht van digitale centrales mogen ontvangen maar als ik kijk wat daar nu in staat....
De helft is oud en vervangen door een nieuwe versie terwijl de nieuwste centrales er niet in staan.
Opname in de Wiki zou een optie kunnen zijn maar leg je dan ook de verantwoordelijkheid bij de Wiki-redacteuren neer?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Het blijft inderdaad heel erg veel werk om alles te vergelijken en bij te houden.

Ik heb ooit een dergelijke lijst gemaakt, maar dat was meer dan een jaar werk en veel testwerk om alles zo duidelijk mogelijk erin te zetten.
Ik gebruik nu vooral iTrain, maar denk toch voor bepaalde toepassingen Koploper weer te gaan inzetten.

Ben nu vooral aan het bouwen en niet met automatisering bezig.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: mphoi op donderdag 27 april 2017, 22:37:52

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 25 april 2017, 18:44:52

... Andere seinbeelden zoals groen en geel knipperen zul je met afzonderlijke acties zelf moeten realiseren.


Dat schiet niet op.


Dat schiet wel op Martin. Is namelijk een fluitje van een cent. Daarnaast is het gewoon onderdeel van de hobby.

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Als hij het weet of verteld gaat worden Ben hoe het werkt , word het hem misschien duidelijker.

Niet om het even Ben , de man is lekker bezig met de hobby , en dat met zijn 73 jaren..... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Zal best Alex. Maar misschien zouden de reageerders eens iets van hun kunsten van hun favoriete programma kunnen laten zien zoals Koos, Tom en ik dat doen. Dat wordt maar bar weinig vertoond, veel meer als rondje rijden om de kerk en het parkeren van treinen in megastallen zien we helaas niet. :D

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hoe ik de samenhang tussen de laatste 4 bijdragen moet opvatten is mij niet geheel duidelijk. Zelf heb ik inmiddels de instelling dat als iets tegen een redelijk bedrag te koop is, ik dat niet meer zelf ga maken/ontwikkelen. Als techneut en hobbyist heb ik al voldoende werk en uitdagingen op dat terrein.

Ten aanzien van dat fluitje van een cent, merk ik op dat het gevolg is dat er extra hardware moet worden toegevoegd. Maar het zou veel eleganter zijn als het softwarematig opgelost wordt. De ruimte onder mijn spoorbaan is ook maar beperkt.

Ten aanzien van mijn kunsten heb ik meer dan een jaar gewacht met het ombouwen van mijn baan omdat er vanaf eind 2015 de OC32 van VPEB ook geschikt is voor inputsignalen. Dat scheelt een extra module onder de treinbaan. Daarnaast zijn de inputaansluitingen van de OC32 geschikt voor mijn zelfontworpen treindetectiesysteem op basis van het kortsluiten van de spanning (5 V via een weerstand) op beide railstaven. ProRail past iets dergelijks toe.

Met kunsten worden overigens favoriete programma's bedoeld. Zijn het eigen programma's of het gebruik van programma's die door anderen gemaakt zijn?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 28 april 2017, 08:10:24

Dat schiet niet op.


Dat schiet wel op Martin. Is namelijk een fluitje van een cent. Daarnaast is het gewoon onderdeel van de hobby.

Gr, Ben.
[/quote]

Helaas heb ik geen verstand van hoe het Nederlands seinwezen werkt, nu is dat wel uit te zoeken, maar daar heb ik de tijd en zin niet voor.

Koploper doet dat keurig voor mij, en na een uitstapje richting iTrain ben ik toch maar weer terug gekomen naar Koploper.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Even een toelichting op mijn verwijzing naar Rocrail.
Natuurljk had ik ook de link naar de website moeten geven.
Hierbij alsnog: http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=nl
De Engelse verise bevat nog meer info. http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=english

De diverse mogelijkheden, die ik hier gevonden heb, waren voor mij de reden om ook Rocrail in de discussie te betrekken.
Ik heb me verdiept in Koploper, is zeer uitgebreid, maar valt af omdat ik mijn CS2 centrale niet kan gebruiken.
Met mijn testbaan heb ik uitgebreid gepionierd met iTrain-demo.
Dat beviel me goed, maar automatisch rijden kan niet zonder licentie te kopen. (langer dan 2 maanden)
In Rocrail kan ik dat wel. Op mijn baan in aanbouw staan nu 7 locs, die ik automatisch én handmatig kan laten rijden.
Rocrail analyseert het baanontwerp en maakt vervolgens automatisch alle beschikbare rijwegen aan.
Er kan nog veel meer, maar wie van mij een compleet overzicht verwacht van de mogelijkheden van Rocrail (zie wiki..) moet ik toch teleurstellen.
Ook ik heb de moeite gedaan me er in te verdiepen. Zoals terecht is opgemerkt, dat hoort ook bij onze hobby.

Ik gun ieder zijn keuze. Maar welk programma het beste is, het meest handig, het meest uitgebreid etc. dat moet ieder maar voor zich uitmaken.
De keuze is en blijft zeer subjectief. Dergelijke (nutteloze) discussies heb ik in het verleden te veel gevoerd.
En Rocrail is gratis, dat dan weer wel.
   
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Onze Ben doet twee uitspraken:

parkeren in megastallen, wat niets anders is als het maken van hele grote schaduwstations en die vol zetten met zo veel mogelijk treinen.

rondjes rond de kerk, ik zou graag van hem eens wat voorbeelden zien van hoe hij geen rondjes rond de kerk rijdt, dat zal ook heel informatief zijn voor de beginnende automatiseerder.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Alle pakketjes kunnen tenminste netjes rondjes rijden, optrekken / afremmen, parkeren in megastallen, enz., Anne. :)

Het zou nu zo leuk zijn als er eens iets wordt vertoond waarin tot uiting komt dat een bepaald pakketje iets anders of meer kan. Van Koploper en iTrain kom ik filmpjes tegen van inrijden bezet blok, dynamisch schaduwstation, omlopen/lokwissel, tractierijden, automatische overweg regeling, meerdere lok's in één blok, toepassen virtuele melders enz..

Juist dat is informatief voor de beginnende automatiseerder.

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Door deze tekst zijn wij dus op het verkeerde been gezet.
Citaat van: Theo op zondag 23 april 2017, 23:49:42... bevat mogelijkheden, die ik elders nog niet heb aangetroffen.
Aan inhoudelijke argumenten ontbreekt het helaas. Daardoor blijft er voor mij alleen over dat ik in dit verband 'mogelijkheden' o.a. moet opvatten als gratis.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Ben,

O.K.,ik was even bang dat het bedrijf op mijn baan, het rijden van 19 treinen om, tussen en onder diverse kerken, niet goed meer zou zijn.

Ik denk dat de twee bekende Nederlandse softwarepakketten de door jou genoemde zaken wel (gaan) kunnen, Rocrail weet ik niet, (de club uit Venlo rijdt er mee dacht ik) en ook met de Raptor kan het ook, heeft mijn blinde mede-clublid op Houten Digitaal en Rail 2017 aangetoond.

Daarnaast denk ik dat Traincontroller het ook kan,  Railware en Windigipet weet ik niet.

Maar voor de beginner is het onnoemelijk veel belangrijker om het rijden rond één kerk te leren, want als hij dat niet leert dan komt hij helemaal niet toe aan het rijden om, tussen en onder diverse kerken, laat staan aan de diverse zaken die jij genoemd hebt.

Dus voor de beginner is het veel belangrijker om te gaan kijken bij diverse demobanen zoals bij de HIP in Werkendam en te praten met de mensen bij die demobaantjes en dan te bepalen welk pakket hij het makkelijkste "onder de knie" kan krijgen en dat is voor elk mens verschillend.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Anne W op zondag 30 april 2017, 11:27:06

Ik denk.....weet ik niet.....dacht ik. Daarnaast denk ik.... weet ik niet.


;)

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hallo Anne W,

Wil me er niet mee bemoeien
Wat betreft een treintje een rondje te laten rijden en de mogelijkheden zullen de besturingsprogramma?s elkaar niet zo gek veel ontlopen. Wat betreft nieuwe centrales en updates van bestaande centrales is Paul duidelijk in, het komt er gewoonweg niet.
Wat betreft (bestaande) hardware en/of functies begint Koploper dus achter op te raken.
Wil je wel een voorbeeld geven. De ECoSsen / CS1R (en ESU loks) kennen meer functies dan wat Koploper kan aansturen. Wel mogelijk met o.a. iTrain
Wat dacht je van de Software beta 4.1.6 en MFX 31 functies. Wel mogelijk met o.a. iTrain.

En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden die er nu al zijn of nog komen gaan waar gratis of betaalde programma?s op in spelen.

Wil je alles wat betreft hardwarefuncties ten volle benutten valt Koploper al af, maar dat moet de gebruiker zelf bepalen of hij/zij daar mee kan leven.


Mvg,
Peter
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Wil mer ook niet mee bemoeien

De mogelijkheden van Koploper zijn tov andere pakketten nog steeds ongekend, functionaliteit vind ik belangrijker dan grafische vormgeving. De meerdere functies mis ik niet in Koploper wil ik ze gebruiken dan doe ik dat wel via de Ecos.

Mvg
Koos
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Het loopt allemaal wel los met dat achterop raken van Koploper. Uit de Help file al weer 7 jaar geleden:

Koploper: versie 7.0 (05-2010)

Deze versie is de laatste reguliere versie. De ontwikkeling van Koploper stopt hier. Alleen worden voor nog zeker een jaar eventueel mogelijke fouten verholpen. Tot dit besluit ben ik gekomen omdat ik geen plezier meer heb in het programmeren/uitbreiden van Koploper en het geven van ondersteuning. Mijn andere grotere hobby (orgelspelen) krijgt nu zeker meer ruimte.


We leven nu in 2017 en Koploper heeft versie 9.2. :D

Gr, Ben.

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Onze dank aan Paul Haagsma...  :thumbup:
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Wim,

Tikfoutje bedankt maar een pb-tje was genoeg geweest dan had ik het (ook) aangepast.

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ik blijf bij mijn advies aan de beginner: probeer uit wat je het beste aanstaat om het mee te leren en begin met één rondje rond de kerk....

Overigens vraag ik me af of dat grote aantal functies ook in het automatische bedrijf toegepast zullen worden, het zijn mooie dingen om te laten horen/zien, maar dat kan ook met de centrale op het, buiten het "autogebied" liggende, rangeer/show terrein.

Groet, Anne W

Beste Ben,

Hartelijk dank voor je opbouwende opmerkingen.

Groet, Anne den Brabander met Gelderse roots en cultureel, Hollandse roots
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hoi,

Even een reactie op "niet inhoudelijke argumenten":

Citaat van: mphoi op zaterdag 29 april 2017, 22:58:26
Aan inhoudelijke argumenten ontbreekt het helaas. Daardoor blijft er voor mij alleen over dat ik in dit verband 'mogelijkheden' o.a. moet opvatten als gratis.

Theo geeft wel een inhoudelijk argument:

Citaat van: Theo op vrijdag 28 april 2017, 22:04:17
Ik heb me verdiept in Koploper, is zeer uitgebreid, maar valt af omdat ik mijn CS2 centrale niet kan gebruiken.

Dat is de reden voor Theo om zich niet met Koploper bezig te houden. En op zich een inhoudelijk argument. Het is eigenlijk de basisvraag: Wordt mijn centrale ondersteund door de software?  ;)

Groeten Ronald.

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Wel ben wdp gaan bekijken en heb een gesprek gehad met Johan over het probleem waar ik mee zat en tijdens het gesprek heeft hij gekonstateert dat wdp het beste bij mij past.
Heb de demo versie van hem gekregen en ga deze uitwerken op mijn  proefbaan.
Als deze mij bevallen ga ik er mee door.
Wat betreft de commentaren die gegeven worden het zijn allemaal automatisatie programma's.
Het verschil dat er is hoe moet er geprogrammeerd worden en hoeveel.
Een zin begint je met een HOOFDLETER vul de zin aan en eindigt met een PUNT.
Heb rondgekeken op beurzen en ieder zijn verhaal gehoord en de keuze gemaakt die antwoord gaf op mijn vragen. ;) De Stoommer
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: DeSeingever op zaterdag 04 november 2017, 17:53:29
heb een gesprek gehad met Johan over het probleem waar ik mee zat en tijdens het gesprek heeft hij gekonstateert dat wdp het beste bij mij past.

Ben een beetje bekend met Koploper B) en ben toch wel benieuwd naar jouw probleem dat je keuze valt op WDP, kan/wil je dit probleem beschrijven.

Groet
Koos
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Ben ook wel nieuwsgierig naar de reden van je keuze.
En er zijn meer keuzes te maken o.a. als voorbeeld TC.

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ik gebruik tc sinds versie 3. Zeer overzichtelijk en vooral het automatisch i.c.m hand gestuurd rijden vind ik super. Trein rijdt station uit(hand) en wordt dan in het baanvak erbuiten overgenomen door de pc om het schadusstation in te gaan.
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController
 @citaat   :thumbup:
Welke gebruik je: Brons zilver of goud ?

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Goud, zie voetnoot
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
problemen met het programmeren is de moeilijkheids- graad bij koploper het is zeker geen slecht program
als ge er mee weg kan en het is gratis.
Ben onlangs een cursus gaan volgen over wdp en is gebruiks- vriendelijk maar betalend en kompleet
De demo versie is gratis en je kunt er mee weg de licht versie is betalend maar heeft beperkingen
de volledige versie kan veel bewerkingen aan en is in het Nederlands verkrijgbaar.

Heb de full versie aan geschaft baan plan uit gewerkt virtueel laten rijden alles gekontroleer op de baan aangesloten de lok's er op gezet en rijden maar dit op een week klaar gespeeld :) :thumbup:
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Tja, jouw baantje in koploper zoals die op het koploper forum staat en bij een aantal op hun PC staat, is binnen 2 uur volledig in te voeren en werkend. Geen enkel probleem. En dat allemaal gratis, en ook nog eens met gratis ondersteuning en als het moet ook nog eens bij je aan huis.

Groetjes
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
@François,

Citaat van: DeSeingever op donderdag 16 november 2017, 21:08:00
problemen met het programmeren is de moeilijkheids- graad bij koploper het is zeker geen slecht program als ge er mee weg kan en het is gratis.

Dat is met alle programma's. Je noemt het programmeren maar het is gewoon instellen en gebruiksklaar maken. Met programmeren zet je er een "stempel" op. Ik zie alleen geen antwoord op de vraag van Koos en Harald welk probleem 'Wdp' beter geschikt is dan Koploper.

Citaat van: DeSeingever op zaterdag 04 november 2017, 17:53:29
Wel ben wdp gaan bekijken en heb een gesprek gehad met Johan over het probleem waar ik mee zat en tijdens het gesprek heeft hij gekonstateert dat wdp het beste bij mij past.

Daar ben ik dus nu ook wel benieuwd naar.  :) Zelf had ik namelijk een 'probleem' dat inderdaad niet op te lossen was binnen Koploper. Na gesprekken met een aantal Koploper-experts bleek het niet binnen het programma op te lossen zijn. Na enig uitzoekwerk eigenlijk gemakkelijkst met de 'gratis' editie Itrain.

Groet Ronald.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
In modelspoor automatisering is de allereerste berg altijd het hoogste, ik heb diverse mensen met de Raptor op gang geholpen of de goeie kant uitgestuurd, daarna hebben ze me niet meer nodig, want de volgende bergen zijn altijd lager.

Koploper is zo'n uitontwikkeld programma dat ik slecht kan geloven dat het programma iets niet kan (behalve CS2/3 aansturen dan)

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Anne W op donderdag 16 november 2017, 22:55:40
Koploper is zo'n uitontwikkeld programma dat ik slecht kan geloven dat het programma iets niet kan (behalve CS2/3 aansturen dan)

Toch wel Anne. Soms wil je iets speciaals dat nog niet in het programma zit bijvoorbeeld met een aangewezen toets op het toetsenbord een complete wisselstraat omzetten. Trouwens op een baantje dat niet voorzien is van bezetmelders. :) Want er wordt gewoon handmatig gereden en alleen wisselstraten 'automatisch' omzetten. :) Dat zit nu net niet in Koploper of Paul moet inmiddels dat wel ingebouwd hebben :)

Groet Ronald.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Ronald,

O.K., laat dat nu net wel in de Raptor zitten, wisselstraat opzoeken en op "yes" drukken en alles schakelt zoals je de wisselstraat hebt ingevoerd.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: ronaldk op donderdag 16 november 2017, 23:07:39
Toch wel Anne. Soms wil je iets speciaals dat nog niet in het programma zit bijvoorbeeld met een aangewezen toets op het toetsenbord een complete wisselstraat omzetten.  ............. Want er wordt gewoon handmatig gereden en alleen wisselstraten 'automatisch' omzetten. :) Dat zit nu net niet in Koploper of Paul moet inmiddels dat wel ingebouwd hebben :)


Groet Ronald.

Nooit goed gekeken, want handmatige wisselstraten zit al heel lang in Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Juist Walter, je was me overigens net voor, stond op het punt een bericht van dezelfde strekking te plaatsen.

Groetjes