Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Koploper, iTrain of WinDigiPet

Gestart door Henk (Kaleb) maandag 20 februari 2017, 18:54:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Simon BR39 op woensdag 08 maart 2017, 15:14:52
Wat ook n beetje t probleem is met zo'n discussie, wie heeft nu bijvoorbeeld met elk programma zeg 2 á 3 jaar ervaring? (zeg niet dat niemand dat heeft hier, maar als je zelf moet kiezen...)
Tot voor een paar jaar altijd gebruik gemaakt van Train Controller. Hiernaast ook veel met Koploper gewerkt. Met beide programma?s jarenlang ervaring opgedaan. Zou ik nu opnieuw beginnen (ben al lang gestopt) wordt het weer Train Controller.


Mvg,
Peter
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hallo,

ik rij om de beurten met iTrain, Koploper, Windigipet en Railroad & Co. en in het verleden ook andere programmatuur, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging dan schakel ik van programma. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde en dat is treinen van A naar B sturen volgens een logische volgorde van bezetmelders en wisselstanden. Toch om de trein op de cm. nauwkeurig te stoppen, deadlocks te voorkomen en zonder foutmeldingen uit de programmatuur zelf uren lang foutloos te draaien.

Ben al jaren bezig om de boel volledig probleemloos te laten draaien tot in de verste uithoeken van de baan, al hoewel de 100% perfectie mij nog na jaren niet gelukt is.

Veranderingen in de baan geven soms uitdagingen, waaruit blijkt dat niet ieder programma even goed doordacht is en alles tot in de uithoeken mee veranderd, en je terug moet denken wat waar ingesteld stond.

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: robbie103 op woensdag 08 maart 2017, 18:27:06
@citaat @citaat En dan de grote vraag : waarom ?

Inderdaad, dat zou ik ook wel willen lezen.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Henk ook.........
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Het is en blijft lastig met al die programma's, tevens is het soms nog best een gevaarlijke discussie omdat de emoties soms hoog oplopen is al meerdere malen gebleken.

Zelf ben ik een zeer vervend koploper gebruiker, het programma heeft voor en nadelen. Nadelen zouden kunnen zijn dat het enige moeite kost om het programma te leren doorgronden. Ook moet je een beetje handig zijn met logica om de speciale en logische actie's te kunnen begrijpen om er het maximale uit te kunnen halen. Wel is het zo dat wanneer je daar eenmaal handig mee bent het programma gehakt maakt van ieder ander programma en de mogelijkheden letterlijk oneindig worden. Dan is er het grafische verhaal, daarop scoort koploper heeeeel erg weinig punten maar het laat wel datgene zien wat je graag zou willen zien, maar het is niet zo mooi als bij andere programma's.

Als ik de voordelen afweeg tegen de nadelen (en ik zal eerlijk zeggen dat ik redelijk handig ben met logica omdat ik daar vanuit de elektronica ook veel mee te maken heb en daarmee heb je bij koploper absoluut een voordeel) ik me soms bijna niet kan voorstellen dat mensen geld (en soms best veel) neerleggen voor een programma die het moet afleggen tegen een programma dat notabeen GRATIS is.
Oke, centrale's als de cs 2 en 3 worden niet ondersteund dus als je in het bezit bent van 1 van die centrale's dan wordt het natuurlijk een ander verhaal maar in alle andere gevallen blijf ik het soms bijzonder vinden...

Dit is trouwens maar gewoon mijn mening hé, niemand moet zich aangevallen voelen ofzow. Wat de één niet lust kan de ander zich soms misselijk in eten en zo gaat het natuurlijk ook met onze hobby. De één vind iets compleet onzin terwijl het voor de ander erg belangrijk kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat we het over alles eens hoeven te zijn ;-)
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hi

Zoals eerder vermeld geen wetenschappelijk onderzoek gedaan.
Wel van de feiten heb ik de spec's, de specifieke wensen en ook de prijs naast elkaar gezet.
Veel meegekeken bij spoorgenoten en nu heel dichtbij, als inhaalslag, ook Traincontroller.
Verder een beetje met de programma's gespeeld.
Iedereen zal ongetwijfeld met zijn keuze tevreden zijn dat zal ik t.z.t. ook.

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
ik ben een echte iTraingek....100% helemaal top en alle andere programma's zijn dat niet ....en dat geef ik een score van 60. :P
jaja puur emotie en zonder enige objectiviteit. B)
Het is wel bijzonder om te zien hoe een simpele vraagstelling evolueert in een typisch nederlandse calvinistische discussie over oa het onderbouwen van een keuze.
krijg ik nu een hoop bagger over me heen ?    :?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: RuudH0 op woensdag 08 maart 2017, 20:02:44

krijg ik nu een hoop bagger over me heen ?    :?


Nee, waarom zou dat?

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
CiteerNee, waarom zou dat?
laten we zeggen ervaringsdeskundige
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Vermoed dat Koploper de beste keus is. 

Die maakt immers gehakt van alle andere modeltrein besturing applicaties. :)

En is bovendien gratis.   :thumbup:

Maar wil je snel resultaat zonder test ovaaltje en heb je ?449,- over voor een alternatief dan is Win-Digipet een goede tweede.

MvG,

Timaximus
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Zat net nog te denken, waarom is dit nu zo'n issue. (?)
Eigenlijk een inkoppertje.... Voor elk wat wils. Neem de auto of telefoon industrie, ook daar is het afwegingen maken. Prijs, mogelijkheden, gebruikersgemak, you name it. Ik vermoed dat ik dankzij iTrain vrij 'snel' een werkende baan met terugmelding voor elkaar krijg (zover mn baan klaar is). In koploper kost MIJ dat misschien meer moeite. Is dat omdat iTrain dan beter is? Niet per se, maar het 'ligt' mij waarschijnlijk wel beter...
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
maar wil je grafisch gezien een superieur, gemakkelijk en goedkoper programma...kies dan voor iTrain .
tis net een reclameblok  >:-D
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Nee, ik ga niet mee doen, wellicht vraag ik mijn blinde mede-modelspoorder om mee te gaan doen, maar aangezien ons forum, net als alle genoemde programma's, nogal grafisch is, zal hij dat wel niet kunnen, daarvoor heeft hij een programma nodig wat zich puur richt op de hoofdtaak van elk industrieel automatiserings proces: het in goede banen leiden van dat proces, zonder toeters en bellen.

Groet, Anne W

P.S. Hollanders hebben het baggeren uitgevonden.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
CiteerP.S. Hollanders hebben het baggeren uitgevonden.
heb ff gegoogled maar kon dat dat van die Hollanders niet zo snel vinden  :?
wel dat baggeren het weghalen van zand/slib is van de waterbodem... :o)

Anne W,
snap even niet waarom je niet mee doet in relatie met je blinde mede-modelspoorder....mis ik soms iets ?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Ruud,

Nederland was in de 16e en 17e eeuw de handelsvaartnatie van de wereld met Amsterdam als haven, echter voor Amsterdam lag een zandbank met de naam "Pampus" en die werd steeds hoger, dus werd Amsterdam steeds slechter bereikbaar, toen is het grootschaligere baggeren uitgevonden, later is er eerst het Noord-Hollands kanaal en daarna het Noordzeekanaal voor gegraven.

Ik doe niet mee met de discussie omdat er al beslist is voor een centrale en mijn systeem is centrale en automatisering in één, het voorbeeld met mijn mede-modelspoorder gebruikte ik om aan te geven dat mijn systeem nagenoeg niet grafisch is.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Rob,

Daarom is de echte industriële automatiseerder ook aan het uitsterven, de "klant" eist een mooi grafisch plaatje (is administratie) en dat dan de echte automatisering ook nog een beetje doet wat het moet doen is meegenomen.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hoi,

Voor de grap wil ik hier wel even op reageren, dus niet al te serieus opnemen graag.  :)
Toen ik voor het eerst te maken kreeg met industriele automatisering in 1992 bestonden er al een tijdje scada programma's (grafische voorstelling en controle van het proces). Even gezocht en het programma waar we destijds mee werkte bestond al sinds 1986. Dus dat mooie plaatje wordt pas een jaar of 30 toegepast om het proces ook daadwerkelijk te regelen (is zeker geen administratie) :)
Zonder deze ontwikkeling was er nu geen topic geweest over Koploper, iTrain, WinDigiPet of TrainController of waar je voorkeur ook naar uitgaat en zaten we te kijken naar een VT100 terminal (voor wie dit nog iets zegt), grappig eigenlijk he  :P

mvg, Peter
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Nu zit ik toch ook met een vraag ivm de reactie van Anne.W. Alle respect naar je vriend toe, maar als het toch zo belangrijk is voor slecht zienden om zonder GUI te werken omdat ze dat niet kunnen zien, wat hebben die dan aan treintjes? Ik kan dit echt niet begrijpen, treintjes is toch voornamelijk om naar te kijken? Mms mis ik iets, maar wat dan?
Ikzelf heb koploper, al van een heel vroege versie, is idd niet fraai om te zien, maar is wel vergelijkbaar met een cnc interface van enkele jaren terug. alleen datgene op het scherm wat relevant is. Ook eens Itrain geprobeerd echter kom ik niet in die logica, ik heb genoeg moeten worstelen met de "Haagsma logica" en heb geen zin om weer van nul te beginnen.

mvg

Dirk
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Dirk,

De modelspoorhobby is veel meer als alleen kijken, één van de facetten is het uitpluizen hoe automatisering werkt en de baan in het systeem moet worden ingevoerd op een zodanige manier dat de treinen rijden op de manier zoals jij dat wenst.

Inderdaad een slechtziende heeft niets aan het zichtbare, waardoor andere eigenschappen beter ontwikkeld zijn/worden, mijn vriend is op de club de autoriteit in de theorie achter alle modelspoorautomatisering systemen die bij de club in gebruik zijn of gebruikt zijn en dus ook het T4T systeem.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Let op: nu volgt een mening. :warning:

De overstap van Koploper naar iTrain is niet logisch, het kost geld en je hebt sowieso minder functionaliteit. iTrain zat tot voor kort nog in de fase "rondje rijden zonder botsingen" en heeft nog maar pas de mogelijkheden van bijvoorbeeld acties op basis van een treinbewegingen. De GUI is overigens fraai maar persoonlijk kijk ik liever naar m'n treintjes.

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Anne W op donderdag 09 maart 2017, 11:49:58
Beste Dirk,

De modelspoorhobby is veel meer als alleen kijken, één van de facetten is het uitpluizen hoe automatisering werkt en de baan in het systeem moet worden ingevoerd op een zodanige manier dat de treinen rijden op de manier zoals jij dat wenst.



Ja zover ben ik bij, maar hoe controleert die man dat dan? die ziet toch niet als het fout loopt, hooguit een crash of een kortsluiting, maar dan kan je toch geen conclusies trekken? Begrijp me niet verkeerd, ikzelf heb een kennis gehad die ook volledig blind was, en toch een goede coder, maar die las alles op zijn braille regel, die kom dus lezen, maar een treintjes pakket zie ik nog niet leesbaar op een braille regel. Zo iemand kan toch ook niet op het seinhuis gaan werken?

Dirk
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Hoi,

Ik ga voor de simpele weg, oftewel voor Koploper. Afgelopen zaterdag, nog het demo baantje van de H.I.P. 2.0 binnen een uur vanaf niets ingegeven in Koploper, en daarna genoten van het automatische bedrijf waarin random een treinbeweging wordt gekozen en uitgevoerd.

Groetjes
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
@Sprinter,

succes en veel plezier met Koploper/treinen en baan , want of je nu in een Audi of BMW rijdt alle 2 gaan snel.  :) :thumbup:
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Dirk,

Er worden nog meer eigenschappen ontwikkeld door mensen met deze handicap, één daarvan is het gehoor, hij hoort exact welke trein er rijdt of niet rijdt, daarnaast gebruikt hij zijn vingers, kortom er zijn vele wegen die naar Rome rijden.

Beste Spinter,

Jij bent een authoriteit op Koploper gebied, dus dat demobaantje doe jij met je ogen dicht, net zoals ik dat zou doen met de Raptor, voor wat het waard is, ik denk dat Koploper voor een echte beginner, of een mens met een minder ontwikkeld logisch denkvermogen, in het begin wat moeilijker is als iTrain, maar als je Koploper goed hebt leren kennen, dan is Koploper "verder" als iTrain.

Overigens heb je met de Raptor, als je een minder ontwikkeld logisch denkvermogen hebt, ook moeilijkheden om hem te leren kennen.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Anne W op donderdag 09 maart 2017, 13:29:58
.......ik denk dat Koploper voor een echte beginner, of een mens met een minder ontwikkeld logisch denkvermogen, in het begin wat moeilijker is als iTrain, maar als je Koploper goed hebt leren kennen, dan is Koploper "verder" als iTrain.

Anne, als echte beginner heb ik ook in no time (minder dan 4 uur) mijn baantje in koploper getekend, blokken aangemaakt, sienen en wissels aangegeven, variabele treinroutes gemaakt. Oke... ik heb nog geen melders aangesloten en testrijden kan ik ook nog niet. Op zicht leek mij koploper simpeler dan iTrain. Misschien komt dat doordat ik de handleiding(en) gelezen heb.... ook dat is voor iedereen verschillend ;)
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Henk,

Ik ben een meelezer op het Koploperforum en daar heb ik van geleerd dat als je logische denkvermogen niet echt goed ontwikkelt is (komt vaak voor bij mensen die heel creatief zijn, te vergelijken met de bekende talen- en wiskundeknobbel, of de introvert en de extravert), je dan licht een vinkje hier of daar over het hoofd ziet.

Voor iTrain geldt dat ook, maar in een iets mindere mate, omdat iTrain bepaalde zaken geautomatiseerd doet en ook nog een automatische foutanalyse heeft.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Groot logisch oplossend vermogen, niet creatief, absoluut geen talen knobbel, en redelijk introvert...... dat moet het dan zijn ;)
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: Kaleb op donderdag 09 maart 2017, 17:55:59
Groot logisch oplossend vermogen, niet creatief, absoluut geen talen knobbel, en redelijk introvert...... dat moet het dan zijn ;)

Verklaar aub, nu ben ik de draad kwijt..

Dirk
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Heb je mijn persoonlijk profiel gelezen Henk?  :D

MvG,

Timaximus
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Vanwege het prijskaartje van iTrain ben ik sinds vorige week eens gaan kijken naar Rocrail.
Mijn testbaantje erin tekenen was zo gedaan.
Loc rijdt ook al en de wissels worden ook bediend.
Alleen de terugmeldingen nog werkend zien te krijgen.

Kwam deze nog niet tegen in de discussie, vandaar deze even erbij ;)

Groeten,
Ton.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Henk,

Als je zo duidelijk aan één kant van de mogelijkheden zit, dan is de kans groot dat je een hele bekende wetenschapper bent, die geen anderen naast zich duld of een kluizenaar of je zit in een inrichting.

Ook hier geldt dat alles in het leven een compromis is, dus ook het karakter is dat, ik kwam bij een ander mede-lid twee keer per jaar op bezoek om het automatische bedrijf weer op gang te helpen, hij was heel creatief, maar logica zat er niet veel in....

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ondanks iTrain niet gratis is blijf ik met iTrain werken. Zeer gebruiksvriendelijk, vriendelijke en duidelijke handleiding, perfecte service/ondersteuning, grafisch mooi en duidelijk en volop in door ontwikkeling.

Wederom een persoonlijke mening :)

Succes met het maken van een keuze.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Het lijkt mij dat het lezen van de handleiding en gewoon droogzwemmen om zo je besturingsprogramma te leren en begrijpen niet echt rocketscience is.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Beste Ruud,

Het begrijpen van een besturingsprogramma vanuit de handleiding zonder het op het scherm/proefbaantje te zien, is weggelegd voor de zeer logisch denkende mens.

Het beste leer je het door een proefbaantje van 3 rijwegen en nog geen wissels aan te leggen en dan vanuit de handleiding de boel te gaan aansluiten, invoeren en testen of er ook werkelijk gebeurt wat jij denkt dat je ingevoerd hebt.

Groet, Anne W
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben me eens aan het verdiepen in Rocrail als evt vervanger van koploper.

Niet dat koploper me tegenvalt maar Rocrail biedt de mogelijkheid (met geringe kosten voor een licentie)
om met de toepassing Rocpro locdecoders uit te lezen en te programmeren.
De structuur met pulldown menu's lijkt ook wat gestructureerder in elkaar te steken dan koploper.

Maar eens zien of het wat wordt. De verbinding met de DDW centrale werkt in ieder geval.




Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
CiteerHet begrijpen van een besturingsprogramma vanuit de handleiding zonder het op het scherm/proefbaantje te zien, is weggelegd voor de zeer logisch denkende mens.
@Anne,

ik hoor wat je zegt en soms is de taal hier op het forum ook 2 dimensionaal....
Tuurlijk lees je de handleiding in combinatie met een testbaan of de al uiteindelijke baan, maar ik zet niet zo in op begrippen als "logisch" en "oplossend" denkvermogen en/of creatieve geest.
Vaak is het gewoon een kwestie van doen, lezen en "droogzwemmen".
Iedereen weet een wasmachine heeft een aan/uit knop en wat variatie in was-programma's en een PC hoe gemakkelijk ook weggezet in een reclame kost meer tijd qua "leren" en installeren  en iedereen is daarvan bewust.
Dit geldt in mijn optiek ook voor een besturingsprogramma.....hoe mooi gelikt, verfijnt en vol met gadgets, het blijft slechts een software programma en zal de mens daarachter nog steeds generiek de knoppen moeten bedienen.
dit nu typend kom ik erachter dat ik compleet verdwaalt ben van de oorspronkelijk vraag/stelling...kan ik nu alleen nog aanvullen door te zeggen...mens lees je in, probeer en doe 
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Dat kunnen uitlezen en programmeren is wel een hele gave toevoeging. Ik neem aan dat Rocrail dat gewoon via de centrale (in mijn geval de ecos zeg maar) doet?
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
zo staat het idd in de wiki.
Als default wordt je CS gekozen, via IID knop kunnen ook andere opties gekozen worden.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit (als extreem vervend koploper gebruiker  :P) wel een enorm pluspunt vind van Rocrail t.o.v. koploper. Ik bezit geen loc programmer en dan is dit wel een ideale toevoeging om op deze manier je decoders te kunnen programmeren op de PC
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
iTrain heeft dit in de laatste versie 4 ook
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Staar je niet blind op die toepassing in RocRail en iTrain, het is allemaal zeer beperkt en basic en je hebt een interface nodig die het aan kan.

Ik doe hetzelfde kunstje met mijn centrale terwijl in Koploper de treinen gewoon door rijden. ;)

Gr, Ben.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Mag ik vragen hoe Ben? Ik zit er wel eens aan te denken om een esu programmer te kopen maar de prijs houdt me steeds tegen, dus ieder alternatief ben ik nieuwsgierig naar  :D
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Gewoon lekker met je interface/centrale programmeren. Een esu lokprogramnmer is handig maar niet nodig. Heb de programmer zelf ook wel, maar is meer luxe :D
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Citaat van: brietdijk op maandag 13 maart 2017, 22:23:44

Gewoon lekker met je interface/centrale programmeren.


Psies.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
En programmeren van cv's via interface/centrale is nog leerzaam ook. Met een programmer wordt nagenoeg alles voorgekauwd en heb je geen flauw idee wat er op de achtergrond gebeurd.

Later kun je altijd alsnog een programmer aanschaffen.
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
 @citaat  Da's nadeel van automatisering maar dat is inderdaad zo.

groet
Harald
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
wie van de "jongeren"  kan nog hoofdrekenen of een staartdeling maken  :mrgreen:
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Ach, zolang ik uit mijn hoofd weet dat 1+1 3 is dan zit het met m'n hoofdrekenen wel goed...... toch???
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper, iTrain of WinDigiPet
 :offtopic: :offtopic: :offtopic: