Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Draaischijf in Koploper

Gestart door Manus vrijdag 17 februari 2017, 13:40:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draaischijf in Koploper
Misschien een overbodige vraag maar ik ben al heel lang bezig om mijn draaischijf met bij behorende decoder werkend te krijgen in koploper.
Op een of andere manier wil het mij niet lukken om de trein op de draaischijf te laten stoppen en deze dan gaat draaien zodat de trein naar het juiste blok gaat.
Naar mijn inzien heb ik toch alles zo ingevuld in koploper dat het moet werken maar helaas doet het niets op de baan.
Op koploperforum krijg ik ook niet de gewenste info en ook via FB geprobeerd maar ook daar geen bevredigend antwoord.
Daarom hoop ik op jullie deskundigheid en alvast dank voor het meedenken.




Re: Draaischijf in Koploper
Lid sinds: 2016

offline
Re: Draaischijf in Koploper
Hallo Herman,

Werk zelf nog niet met een draaischijf.
Maar ik zie dat je het blok van de draaischijf als normaal blok hebt aangemaakt.
En het als blok in vrije baan hebt aangevinkt.
Je hebt het wel als draaischijf benoemd.
Ik denk dat je dat moet veranderen.
En ik vindt het in de gauwigheid niet terug maar de bloksnelheid van de draaischijf zag ik ergens op 25 km staan.
Denk dat dat een beetje te hard is.

Jos
Re: Draaischijf in Koploper
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: Draaischijf in Koploper
Op de site van pahasoft staat helemaal beschreven wat je moet doen dit is te vinden onder derden.

Fred
Re: Draaischijf in Koploper
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Draaischijf in Koploper
Manus ,
Volgens mij is er al eerder advies gegeven......

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60786.msg1066232#msg1066232

Gr. Jan
Re: Draaischijf in Koploper
Ja dat klopt Jan maar heb dit met tussen pozen geprobeerd maar het doet nog steeds niets, tot dat ik er genoeg van had en heb het een tijdje weggelegd om het nu nogmaals te proberen.
Inmiddels een nieuwe draaischijf aangeschaft omdat die ander niet meer te repareren was en uiteraard moet ik er ook voor sparen om zoiets weer aan te schaffen.
Ik ga het nogmaals proberen en dank voor de suggesties.

Groet Herman.