Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Chinese multimeters ??

Gestart door Neo donderdag 16 februari 2017, 20:33:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2012

offline
Chinese multimeters ??
Goedenavond allemaal,

Is er iemand die iets negatiefs of positiefs kan zeggen over het eventuele aanschaffen
van een Chinese multimeter? Is goedkoop hier duurkoop ? Mijn oude analoge heeft het begeven na
30 jaar en ik kan echt niet zonder.
Alle adviezen zijn welkom. Ik vind het niet erg een paar weken te moeten wachten.
Als ik de prijzen van C.....zie, rijzen mij de haren te bergen :?

Greetz,

Gijs
Re: Chinese multimeters ??
Ga naar een Action winkel, daar hebben ze digitale multimeters voor amper 4 Euro en werken nog goed ook.


Mvg,
Peter
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Is die nu bij action te koop?
Re: Chinese multimeters ??
Zo ver ik weet liggen ze al lange tijd in de schappen.


Mvg,
Peter
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Dan ga ik morgen even kijken. Bedankt voor dem tip.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik denk dat  zowat de meeste multimeters sowieso een hoop Chinese onderdelen hebben onder de "motorkap".
Re: Chinese multimeters ??
Heb 30 jaar geleden een digitale multimeter bij Canrad gekocht en als je hem open doet staat er Metex op de RR van de meetapparatuur, zijn geld zeker waard.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2014

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik gebruik zelf een fluke multi meter besteld in China(met europese garanties)alles bij elkaar voor 150 euro hier in Nederland ligt de prijs tussen de 200/225 euro voor de zelfde meter dit is toch een uitgave  die je maar 1 of 2 keer doet in je leven.
Re: Chinese multimeters ??
die van de action schijnt best wel een redelijk ding te zijn, al zou ik oppassen met die voor het lichtnet te gebruiken. Heb er zelf ook een, voor erbij, een nadeel, de doormeet-stand geeft geen "piep".
Voor de rest een heel stuk goedkoper dan een heleboel andere Chinese troep, met meetkabels en batterij voor 4 euro.
Er zijn zat leveranciers die voor de meetkabels alleen al meer durven vragen en die komen ook uit China.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2014

offline
Re: Chinese multimeters ??
Volgens mij worden alle meters in China gemaakt dus wat is dan Chinese troep🤔
Re: Chinese multimeters ??
 @citaat En volgens mij worden deze meters toch echt in Duitsland gemaakt ===> klik en klak
Re: Chinese multimeters ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Chinese multimeters ??
Gijs,

Bedenk wel dat digitale meters niet altijd ideaal zijn.

Met name bij meten van spanningen kan je, terwijl het normaal aangesloten object niet werkt, je op een dwaalspoor brengen. Dat komt door de hoge inwendige weerstand. Mocht je namelijk in het circuit overgangsweerstand hebben door wat dan ook, zal een digitale meter dit niet zien. Meet in die gevallen de spanning met het aangesloten object als het mogelijk is.

Dit probleem heb je niet bij analoge meters. ;)  Maar die hebben ook nadelen. :)

Re: Chinese multimeters ??
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 17 februari 2017, 10:17:40
Volgens mij worden alle meters in China gemaakt dus wat is dan Chinese troep🤔

Ik zou er maar vanuit gaan dat zowat alles op elektronica gebied in China wordt geproduceerd.
Troep is spul van minderwaardige kwaliteit  of iets wat net buiten de specificaties valt van de opdrachtgever, veelal een gerenommeerd bedrijf.
In Europa werd dit spul vroeger gerecycled of op de markt gedumpt voor een kiloprijs met vermelding dat er wat mee is.
China verkoopt dit tegenwoordig goedkoop direct aan de consument, desnoods met een fake naam erop of zelfs met de naam van het gerenommeerde bedrijf dat zijn naam daar niet op wil hebben, maar daar hebben die tienduizenden (of zijn het miljoenen?) verkopers mooi lak aan.
Een enkeling geeft zelfs garantie! en stuurt nog wat op, misschien heb je hier meer geluk mee.
Er gaan zelfs verhalen over het meeleveren van fake garantiebewijzen van namaak Europese producten, maar heb ik geen ervaring mee.
Re: Chinese multimeters ??
Jammer dat de fijne Britse AVO meters niet meer worden gemaakt... AVO ===> klik
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik kom net bij de action vandaan.  :-( Geen digitale multimeter te bekennen daar. En als er een action is die meestal alles heeft dan is het die in Zwaagdijk wel.
OP google zoeken vind ik ook niks over action dmm´s.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

offline
Re: Chinese multimeters ??
Citaat van: nobody op vrijdag 17 februari 2017, 14:14:49
Jammer dat de fijne Britse AVO meters niet meer worden gemaakt... AVO ===> klik

Ik heb nog 2 AVO-meters van het volgende type hier:
Re: Chinese multimeters ??
 @citaat  :thumbup: Collectors item.
Re: Chinese multimeters ??
Aliebengalie
gast

Re: Chinese multimeters ??
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Maar de action heeft ze volgens mij nooit gehad. Vier euro is ook wel een heel lage prijs. Bij Aldi zullen ze nu ook wel weg zijn maar ik kan even gaan kijken.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik heb ze pas ook bij de Action zien liggen hoor, gewoon in het schap, niet bij acties.

Koen
Re: Chinese multimeters ??
die action dingen zijn perfect, maar er zijn wel goedkope alternatieven. Geloof dat de gamma ook nog wel voor een lage prijs een metertje heeft.
Ik heb inmiddels een hele la vol met meters en piepdingen, het is echt geen overbodige luxe om een metertje meer te hebben. Om maar meteen naar een Fluke te grijpen van een 3talligge prijs vind ik voor de hobbie wat ver gaan, stiekum gebruik ik die Action metertjes ook proffesioneel (sssst). Ik denk omdat ik dan die dure meter van de zaak thuis kan gebruiken
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Chinese multimeters ??
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 17 februari 2017, 19:03:40
Maar de action heeft ze volgens mij nooit gehad. Vier euro is ook wel een heel lage prijs. Bij Aldi zullen ze nu ook wel weg zijn maar ik kan even gaan kijken.
Ik heb er vorig jaar 1 gehaald bij action voor op de camping, dus ze hebben ze wel degelijk gehad.
Re: Chinese multimeters ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Chinese multimeters ??
Mijn schoonvader werkte vroeger bij Fluke  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Chinese multimeters ??
Nog meer bewijs?

Op commentaar op mijn overige boodschappen zit ik niet te wachten

Re: Chinese multimeters ??
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ja, 10-4-2016. denk je dat die nu ook te koop is? Nee dus.
Maar misschien komen zo ooit nog eens. Als iemand ze ergens ziet graag een seintje.
Re: Chinese multimeters ??
trek gerust je conclusie op je eigen vermoedens, dan kun je altijd zeggen "zie je dat ik gelijk had" als het echt zo is...
Alle andere artikelen van dat lijstje ook niet meer te koop zeker? Omdat ze dat in april 2016 al verkochten?

Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Chinese multimeters ??
Goeiedag Maarten, je bent wel heel erg. Rij morgen naar de Action en ga zelf kijken.  8o
Ik kan je helaas de datum niet precies meer noemen maar ergens na 1-1-2017 heb ik ze hoogstpersoonlijk zelf nog zien liggen... :?

Koen
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Chinese multimeters ??
vandaag in Haarlem heel weinig elektraspul, helaas.

Zelf heb ik 20 jaar er eentje van de kwantum, net zo iets.
Overigens ook te koop bij mecktronics die ook op de beurzen staat
https://www.mecktronics.nl/index.php?item=digitale-multimeter-dt-830b&action=article&group_id=10&aid=713&lang=NL


arnold
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Koen, ik geloof je heus wel. Alleen ik zie ze niet liggen. Ik heb het gehele gereedschapsvak nagekeken of liggen ze ergens in een schap waarvan ik het niet verwacht?
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2010

offline
Re: Chinese multimeters ??
Bestel gewoon zo een chinees ding van onder de 10 euro.
Die is echt niet veel slechter als de Action uitvoering.
Ik zag ze net voor 2,73 euro incl verzending.

Of doe eens gek een fluke look-a-like voor 25 euro.
Dan blijft ie ook liggen door een beetje gewicht.

Wat we op de baan willen nameten kijk toch niet zo nauwkeurig dat een kwaliteitsmeter nodig is.
Verwacht alleen niet hetzelfde als die dure meter uit de winkel.

Ik zou er trouwens wel een kiezen met een piepstand om kortsluiting of draadbreuken op te sporen.
Of om aan je ring leiding te hangen als je de draden aansluit.Merk je gelijk als het fout gaat.

Robin
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: Chinese multimeters ??
Kijk ook eens bij De lidil regelmatig in de winkels te koop https://www.lidl-shop.nl/search?query=multie+meter

Fred
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik was toevallig vanmorgen even bij de lokale Action en inderdaad zag ik ze ook niet meer. Blijkbaar geen permanent product.


Koen

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 18 februari 2017, 08:47:08
Koen, ik geloof je heus wel. Alleen ik zie ze niet liggen. Ik heb het gehele gereedschapsvak nagekeken of liggen ze ergens in een schap waarvan ik het niet verwacht?
Re: Chinese multimeters ??
Citaat van: Olav op vrijdag 17 februari 2017, 11:12:59
Met name bij meten van spanningen kan je, terwijl het normaal aangesloten object niet werkt, je op een dwaalspoor brengen. Dat komt door de hoge inwendige weerstand. Mocht je namelijk in het circuit overgangsweerstand hebben door wat dan ook, zal een digitale meter dit niet zien.
Dan moet die overgangsweerstand wel erg hoog zijn. Stel je wilt 1 % nauwkeurigheid en de digitale meter heeft een
(een hier laag aangenomen) inwendige weerstand van 10 MOhm per volt. Bij 20 Volt moet dan de overgangsweerstand in de
baan 2 MOhm zijn. Is dat reeel voor een koperdraadjes-baan ?
Zie desgewenst voor meer info:
klikkie

Lenco,
Re: Chinese multimeters ??
Maarten kan ook best gelijk hebben, de Action heeft heel vaak kortlopers in het assortiment. Daar kopen ze in één keer 1.000.000 van in en daarna nooit meer.
Toen hadden ze die maxxter USBladers met 4 uitgangen, heerlijke dingen, goede stroomsterkte. Omdat ze vaak kortlopers hebben heb ik er daar dus ook maar gelijk 6 van gekocht
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2012

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ehhhh, ik wist niet dat dit zo'n discussie zou doen ontketenen;  zelfs "bewijsmateriaal" wordt aangedragen om
bij een ander zijn gelijk te halen (grapje ;)) Kortom : Kwaliteit ?  Dat betaal je...

Ik heb eens in mijn rommelhoek gezocht en wat kwam daaruit ?

Een multimeter van de Ac-tion, lol : Zeker een vooruitziende ingeving gehad destijds... en hij deed het nog.. dus toch een beetje kwaliteit :)

Bedankt allemaal, ik heb van jullie reacties genoten:)

greetz

Gijs
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2016

offline
Re: Chinese multimeters ??
 @citaat wel ik ook  :P

MVG Michel
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Chinese multimeters ??
http://electronicanl.nl/shop/multimeters/multimeter-met-operationele-fout-blokkade-2/

Klik eens op deze link dan koop je een hele goeie automatische beveiligde multimeter met Nederlandse garantie en de dag erna al in huis er is hier veel keuze bij deze leverancier in allerlei prijsklasse ik heb deze pas gekocht en ben er erg tevreden over voor een redelijke prijs .

Met vriendelijke groeten uit Maastricht Brupo-X :cool: :cool: :cool:
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2013

offline
Re: Chinese multimeters ??
Hoi Brupo-X,

De meters in de link zijn afkomstig uit Hong Kong (China dus) en als je op HoldPeak op ebay zoekt vind je dezelfde meters tegen de helft van de prijs (zo rond de 25 Dollar en gratis en voor niks thuisbezorgd. Het enige nadeel is dat je even moet wachten en geen Nederlandse garantie krijgt.

Voor dit bedrag is garantie ineens een stuk minder belangrijk je kunt immers 2 dezelfde meters kopen tegen 1 hier in Nederland. Gaat er dan een kapot heb je nog een splinternieuwe liggen (is ook een vorm van garantie).  ;)

Mvg, Peter
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ik ga er eentje bestellen bij Aliexpress voor 2,46 incl. verzendkosten!
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2013

offline
Re: Chinese multimeters ??
Hoi Maarten,

Het kan natuurlijk altijd goedkoper.  :)
Zit er voor dat bedrag ook een zoemer functie op zodat je gemakkelijk kunt doorpiepen (fluiten)?

Mvg Peter
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
DT-830B staat niet bij vermeld of er een zoemer in zit.


Ik zie er wel een staan voor 1,28 euro, die heeft wel een zoemer. :D  Komt verzendkosten bij van 1,74.
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2013

offline
Re: Chinese multimeters ??
Heb even gekeken maar zie ook geen zoemer functie.
Ik heb er zelf geen nodig (heb er nog genoeg liggen met de meest recente van +/- 18 jaar oud). Maar als ik nog een multimeter zou kopen moet er voor mij perse een zoemer functie op zitten. Dit omdat ik die meer gebruik voor het zoeken van fouten als welke andere functie.
Ik kan je zeker aanraden om er nog eens 1.28 euro + 1.74 euro verzend kosten tegenaan te gooien  ;) om zo'n meter te kopen.

Mvg, Peter
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Waarschijnlijk heeft de DT-830B geen zoemer en de DT-830D hem wel. Prijs verschlt niet erg. Ik moet nog bestellen dus kan ik nog alles wijzigen.[/size]
Re: Chinese multimeters ??
Aliebengalie
gast

Re: Chinese multimeters ??
Als je google gebruikt zie je gelijk de manuel , hier zie je dat er wel degelijk een zoemer op de DT-830D zit. (Zit rechts onderin met die schuine streepjes)
Er is zelfs een filmpje van

Bij ongeveer 1:25 kun je het geluids signaal horen.

De B versie heeft geen geluid , zou ik dus nooit aanschaffen.

Of je nu de zwarte of de gele uitvoering neemt van de DT-830-D maakt dat niet uit.
Beide hebben geluid aanboord.

Voor onze hobby is de DT-830D een prima dingetje :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Thanks! Het klopt dus wat ik dacht. :thumbup:
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Vandaag kwam mijn digitale multimeter via de brievenbus. Was bestel op 15 mei 2017, is dus een maand na de bestelling gearriveerd. Valt mee helemaal uit China voor die prijs.


Het is de WHDZ DT 830D, dus met zoemer.
Deze kostte mij maar liefst, hou je vast..............1,31 euro! Met de verzendkosten erbij was het 3,05 euro.
Gelijk geprobeerd, ik had gelukkig nog een nieuwe 9volts batterij liggen. Hij werkt prima!
Re: Chinese multimeters ??
-Maarten:
Veel meetplezier,  :thumbup:
Re: Chinese multimeters ??
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Chinese multimeters ??
Ja Jorg, want meten is weten!
Re: Chinese multimeters ??
Aliebengalie
gast

Re: Chinese multimeters ??
Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 13 juni 2017, 16:31:22
Vandaag kwam mijn digitale multimeter via de brievenbus. Was bestel op 15 mei 2017, is dus een maand na de bestelling gearriveerd. Valt mee helemaal uit China voor die prijs.

Die chinees heeft zich ook de tandjes gelopen , om het pakketje bij jouw af te leveren....... :D :D :D
Maar mooi dat je hem binnen hebt.

Mvg: Alex