Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Problemen met instelling CV1

Gestart door Rowdy donderdag 16 februari 2017, 20:25:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen met instelling CV1
Ik heb een Ecos II en gebruik die met veel plezier.
Nu heb ik echter een probleempje. Onlangs kocht ik twee Roco locs die allebei op decodernr. 3 waren ingesteld. Om schakelproblemen te voorkomen moet er dus een decodernr. worden gewijzigd. In het Ecos programma kan dit normaal probleemloos op de programmeerrail worden uitgevoerd. Maar wat ik ook doe op Instellingen 2 onder Prog.DCC ( ook op Motorola)  ik krijg steeds een foutmelding "Rail afgeschakeld".Wat er fout is weet ik niet, de spanning op de programmeerrail is goed en op het betsaande codenr. werkt de loc daarop goed. Alleen uitlezen en opnieuw gewijzigd schrijven lukt niet.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Re: Problemen met instelling CV1
Tijdens het programmeren mogen de aansluitingen van het programmeerspoor op generlei wijze contact met het hoofdspoor maken.


Mvg,
Peter
Re: Problemen met instelling CV1
Hoi Peter,
Is uiteraard voor gezorgd, daar ligt het dus niet aan.
Re: Problemen met instelling CV1
Hoor je wel het relais tijdens het programmeren schakelen ?.
Zo ja, sluit dan eens een lampje (ong. 20V) of een weerstandje aan op het programmeerspoor.

Verder, de decoders in de lok kennen deze alleen het Motorola protocol of zijn het Multi protocol decoders (DCC en MM) ?.
Indien het alleen Motorola decoders zijn dan kun je deze decoders alleen programmeren, niet uitlezen.


Mvg,
Peter
Re: Problemen met instelling CV1
Ook je eigen stommiteiten moet je doorgeven zodat anderen daar van iets kunnen opsteken.
Het probleem is opgelost. Wat was het geval, op de een of andere manier heb ik bij het opdaten van mijn ECOS per ongeluk de beide stekkertjes van Hoofdrail en Programmeerrail verwisseld, waardoor de signalen naar de programmeerrail natuurlijk niet aankwamen omdat deze met de hoofdrail was verbonden en omgekeerd. Die fout maak ik in ieder geval niet meer.