Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)

Gestart door RodyE dinsdag 14 februari 2017, 15:50:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
@ Jorg
Bedankt !! Zijn ook best beetje 'trots' op onze eerste opzet en hoe het werkt !

@ Jan22
Wij hebben de 2e helix er later bijgemaakt omdat we nog extra opstelsporen wilde hebben om wat 'langere' treinen te kunnen stallen zeg maar. Nu kunnen we in totaal 8 treinen kwijt.
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Citaat van: Jan22 op dinsdag 03 oktober 2017, 11:04:44

Op de een of andere manier lijkt het ontwerp sterk op een metaalrails ontwerp.
Waarschijnlijk komt dat door de basale keus voor de 24130 boog (5100 serie).


Jan22,


Wat bedoel je hier mee?
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Wat een prachtige brug is dat. Erg mooi gemaakt.  :thumbup:
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
@ Tjoekedoris,
Bedankt ! We hebben recent de laatste onderdelen erop gemaakt, zal nog wat detailfoto's van de brug plaatsen binnenkort.

We hebben nu ook Itrain met een 1e route werkend, heel blij mee ! Ben nu aan het uitdokteren hoe we vanuit de opstelsporen een automatische route kunnen laten rijden.

Daar het ernaar uitziet dat alle blokken en terugmeldingen in orde zijn, kunnen we verder gaan om de scenery te gaan maken.
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Nice  :) :thumbup:

Ben benieuwd naar een filmpje met rijdend materieel over de brug haha
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Hallo Allemaal,
De laatste tijd vooral bezig geweest om wat aanpassingen/verbeteringen aan bestaand materieel uit te voeren. Helaas bij een Roco Hippel 604 na de massa en stroomverbetering, helaas de decoder overleden denk ik, verlichting werkt nog wel maar wil niet meer rijden. Decoder niet meer uit te lezen ook.... Bij 3 Ovaalramers van Artitec de binnenverlichting ingebouwd en zelf een sluitlichtje op laatste wagon erbij gemaakt. Dit is goed gelukt. We gaan nu verder om de scenery te maken, beginnend de 1e berg om helix 1 'weg te gaan werken'.
Bijgaand plaatjes van de Ovaalramers met verlichting.
Groeten weer, Rody en Piet
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan) Filmpje trein houten brug
Hallo,
Na het verzoek maar eens gekeken of we een filmpje van een trein over de houten brug kunnen oploaden, benieuwd of het werkt zo.
Brug staat pas half in de 'conservering'
Grtz, Rody

Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
Ik vind het een leuk ontwerp met veel mooie lussen. Die brug is erg mooi gemaakt, het maakt mij nieuwsgierig naar de rest van scenery hoe de brug hier tussen gaat passen.

Echter vind ik het persoonlijk jammer dat er geen meersporig station in het zicht zit, vind ik wel thuishoren op een baan. Jullie hebben al meerdere uitbreidingen toegepast lees ik, dus wie weet....  :thumbup:
Re: Bouw baan RodyE en PietE - (1e baan)
@Silco_88
We overwegen inderdaad nog om er een extra spoor bij te leggen waar het 'station' nu een enkelspoor is. Dit soort dingen krijg je he als je zonder echt baanplaan aan de gang gaat en al doend ook via het forum steeds wijzer wordt.... ;) Dat zal in ieder geval de doorloop van meerdere treinen bevorderen als er gepasseerd kan worden bij het station.
Rody