Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

1113 in de aanbieding

Gestart door timtrein maandag 19 november 2007, 22:45:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

offline
1113 in de aanbieding
Hallo allemaal

Ik zag dat http://www.modeltreinexpress.nl/ een aanbieding heeft, de geel/grijze 1113 van Roco voor wisselstroom digitaal. Ik zit er toch ernstig over na te denken, is wel een buitenkansje volgens mij!

Wat denken jullie? Bevalt deze loc jullie?

Groet, Tim
Re: 1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

offline
Re: 1113 in de aanbieding
Niemand??
Re: 1113 in de aanbieding
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: 1113 in de aanbieding
Heey Tim,

Nou toch een kleine reactie van mij.
Ik het geen Roco 1100 wel 2 stuks van Marklin.
Toch vind ik de Roco model erg mooi uitzien.
Ook de details mogen er zeker zijn.
Ik heb hem weleens zien rijden bij een clubbaan en hij reed erg mooi.
Nu weet ik niet of die er wat aan verandert heeft maar ik denk het niet.
De kleurstelling van de 1113 vind ik erg mooi ik hou wel van de gele/grijze kleurstelling van de 1100.
Als ik geen 1100 had en het geld ervoor had, Had ik hem zeker bij MTE besteld.

Groetjes Antal.
Re: 1113 in de aanbieding
Seinwezen
gast

Re: 1113 in de aanbieding
Hoi Tim,

ik heb deze ook gekocht bij MTE :lol:.
De loc is erg mooi een rijd erg goed. Lekker stil en krachtig.

Alleen vond ik de verlichting wat tegenvallen. Deze heb ik omgebouwd met LED'S en ik ben er erg tevreden over nou :D.

(klik voor grotere foto)

Dus de loc is zeker het geld waard en de moeite waard om te hebben.

Groetjes Sander
Re: 1113 in de aanbieding
NSmarklin
gast

Re: 1113 in de aanbieding
Hallo,

Ik heb de 1113 ook, tevens de blauwe 1160. Ik vind het prima locs, ze rijden uitstekend en zien er erg fraai uit. Alleen is het aanbrengen van de losse details bij deze locs wat lastig.

Jeroen
Re: 1113 in de aanbieding
Ik heb hem ook, maar dan in de Turqoise kleurstelling.
Loopt wel mooi, maar meer storingsgevoelig op C-rails dan M Locs, Loc
rijdt nu analoog op de bovenleiding, gaat stukken beter.

Die frutseltjes die je er op kan vriemelen zijn zwaar bagger  :?, flikkeren er te vaak vanaf, liggen dan ergens op de rails, totdat een andere loc er zwaar over struikeld  8), dus de mijne rijdt "kaal" rond  :mrgreen:

Mvg Gert
Re: 1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

offline
Re: 1113 in de aanbieding
Ik heb ook deze 1113 bij MTE gekocht. Ben er zeer tevreden over. Ik heb niet alle los meegeleverde details aangebracht. Als je de luchtslangen monteerd (als het al lukt) dan is het eigenlijk een vitrine model geworden. Maar een trein moet rijden, en dat doet hij verder als de beste. Fluisterstil  en soepel, kan Marklin nog wat van leren. De Esu decoder die er standaard in zat vond ik niet optimaal, die heb ik vervangen door een Kuehn 125T. Loopt net iets mooier, en ook geen last meer van kleine stroomonderbrekingen.

groeten, Martin
Re: 1113 in de aanbieding
NSmarklin
gast

Re: 1113 in de aanbieding
Hee dat van die decoder vind ik een goede tip, thanx!

Over die losse onderdeeltjes: Ik heb bij de luchtslangen de slangen losgeknipt van de afsluiters. Dit, omdat ik de gaten in de neus vreselijk lelijk vind, dus heb ik alleen de afsluiters geplaatst. Beter iets dan niets zeg maar. Alle losse onderdelen m.u.v. de ATB spoelen aan de voorzijde van de draaistellen, heb ik aan de binnenkant van de kap gefixeerd met een 12w soldeerbout. Het kunststof nokje van de losse onderdelen is nu wat gaan samensmelten met de kap, waardoor de onderdelen nu vast zitten. Geen grote bout gebruiken, anders krijg je beschadigien aan de buitenzijde van je kap te zien en da's nou net niet de bedoeling......

Jeroen
Re: 1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

offline
Re: 1113 in de aanbieding
De 1113 is gisteren aangekomen :)
Uiteraard gelijk in line-up met mijn 1144 gezet, ziet er leuk uit. De Roco-loc is iets minder strak (overgang geel-grijs) en de isolatoren op het dak vallen nogal op, maar hij rijdt als een zonnetje, althans die paar meter die ik gereden heb :-)
Re: 1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 1113 in de aanbieding
misschien toch ook maar gaan bestellen als hiij er nog is ik weet zeker dat mijn pa hem wel voor kerst wil  :D :D
groet robert
Re: 1113 in de aanbieding
@Martin

CiteerMaar een trein moet rijden, en dat doet hij verder als de beste. Fluisterstil  en soepel, kan Marklin nog wat van leren.

CiteerDe Esu decoder die er standaard in zat vond ik niet optimaal, die heb ik vervangen door een Kuehn 125T. Loopt net iets mooier, en ook geen last meer van kleine stroomonderbrekingen.

Hoi Martin, misschien moet je je eigen bericht nog maar eens nalezen want volgens mij spreek jij je zelf tegen  :?

groetjes Fulco


Re: 1113 in de aanbieding
Lid sinds: 2007

offline
Re: 1113 in de aanbieding
CiteerHoi Martin, misschien moet je je eigen bericht nog maar eens nalezen want volgens mij spreek jij je zelf tegen 

Hoi Fulco,

volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Als je het goed gelezen had, dan had je kunnen concluderen dat ik tevreden was over het elektromechanische gedeelte (motor en tandwielen), maar dat ik de aansturing daarvan (decoder) niet optimaal vond. 'Niet optimaal vinden' betekend nog niet 'slecht'. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik stel nu eenmaal hoge eisen aan een decoder, en een ESU, Uhlenbrock of Marklin MFX decoder voldoet daar niet aan voor mij persoonlijk.

Ik heb de bewuste '1113 decoder' niet weg gegooid, maar ingebouwd in een Marklin 3000 samen met een Hamo-magneet. En om eerlijk doet hij het daar best wel aardig in.

groeten, Martin
Re: 1113 in de aanbieding
Hoi Martin,

ik heb het nog een keer gelezen maar ik haal het er echt niet uit hoor  :?

maar dat maakt niet uit ik weet nu wat je bedoeld, bedankt  :)

groetjes Fulco