Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijmeringen bij een bakkie koffie.

Gestart door fonzo999 zaterdag 14 januari 2017, 13:34:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Vanochtend ben ik in alle vroegte opgestaan voor de wekelijkse boodschappen.
Tenslotte is er morgen 15-01-2017 een bijeenkomst van de modulebaan, en ik moet nog e.e.a. daarvoor doen.

Maar toch even tijd voor een bakkie koffie en wat mijmeringen.

Ik dacht, de modulebaan bestaat al weer 2 jaar. In oktober 2014 was de eerste schoorvoetende bijeenkomst en nu ruim 2 jaar verder hebben we 10 leden,
die op dit moment gezamenlijk 7 modules, 2 90 graden bochten en 2 180 graden keerlussen inbrengen. Een totale rijlengte van meer dan 35 meter  !!
En dan zijn 2-3 modules die wel in het bezit zijn van deelnemers, maar nog niet gebouwd, nog niet meegerekend.
Dat zou betekenen dat we naar de 45 meter gaan.

Maar dat is niet het enige.
Al genietend van de koffie bedacht ik dat ik in de afgelopen 2 jaar :
    -   een aantal goede vrienden heb gemaakt;
    -   veel heb gelachen;
    -   een aantal mensen heb ontmoet waar ik altijd bij terecht kan voor modelbouwkennis;
    -   ik heb geleerd bomen te bouwen;
    -   ik heb geleerd hoe ik met een Arduino bepaalde dingen kan doen en dat ook heb gerealiseerd, bv. de aansturing van een schaduwstation;
    -   ik nu weet waar Aliexpress en Banggood voor staan;
    -   ik sinds die tijd in het bezit ben van :
        -  belangrijk veel meer technische kennis van modelspoor;
        -  meerdere Arduino's en kennis hoe die toe te passen;
        -  stappen motortjes en drivers;
        -  kennis over DCC Car en dat ook in de praktijk heb gebracht;
        -  servo's en servoschakelingen;
        -  step-up en step-down modules;
        -  eigengebouwde remmodules;
        -  weerstanden, condensatoren, diode's, relais;
        -  een heleboel kisten en dozen waar al het bovenstaande in moet;
        -  plannen om nog veel meer dingen te doen, waar mij helaas de tijd meestal voor ontbreekt, bv. een RE 460 uitrusten met beweegbare pantografen.

Ik vroeg mij af of ik dat allemaal ook had gehad als ik niet bij de modulebaanclub zou zijn gegaan. Ik denk het niet, zowel de kennis niet als de motivatie.

Ik heb dan ook geen moment spijt van toetreding.
Voor de modulebaanleden die mede bovenstaande hebben gerealiseerd :  Hartstikke bedankt !!   :thumbup:
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
 :) Alphons, dat zijn allemaal mooie mijmeringen zo bij elkaar. :thumbup:
Ik heb dat met dit forum, waar zou ik zijn zonder dit forum?
De modulebaan is natuurlijk ook ontstaan dank zij dit forum, en mooi dat jij je er zo veel van heb opgestoken.
Veel plezier met de verder bouwvorderingen van de modulebaan.

Dirk-Jan
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Hi Alphons,

Mooi dat je hier zo veel hebt geleerd, daar is het Forum ook voor.

groet
Harald
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Goed om te lezen Alphons! Inderdaad, twee weten meer als een, laat staan....  ;)
Hopelijk kunnen we nog vele jaren van de modulebaan gaan genieten, met een blik in de toekomst durf ik wel te zeggen dat er bij mij in ieder geval plannen liggen voor als ik later op mezelf ben, dus ga zo door allemaal  :thumbup:
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
@Alphons

Wat goed/origineel dat je dit eens benoemt, wat door de inbreng van leden van dit forum allemaal tot stand komt. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Hoi Alphons,

Dat is niet alleen de kracht van het forum hier, maar ook van de groep die toch graag elkaar helpt, en zoveel waar we kunnen ondersteunen.

Tja ooit het draadje gestart wat eindigde zoals het niet zou moeten, en ook de motivatie aan mijn kant nam toe toen jij de kar wilde trekken om de groep op te zetten.

En de groep is groeiende met Guus erbij, en die gaat ons allemaal nog voorbij als ik het zo eens lees :)

Morgen maar weer eens vroeg uit de veren voor een enerverende dag met onze modulegroepleden, en het is de eerste weer van het jaar :thumbup:

Kijken of we in ieder geval alles wat er tot nu toe gebouwd is werkende te krijgen, en ja ook aan mijn modules wordt gewerkt al kan ik niet elk weekend er heen dus ook de tijd is niet aan mijn zijde.

Pas als je er tijd vrij voor kunt maken, dan heb je de tijd wel op je hand, maar gebruik hem goed want meestal gaat die tijd vliegensvlug ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Alphons,  veel te laat lees ik dit stukje en ik kan het alleen maar bevestiging.  We hebben een wonderlijk clubje bij elkaar die elkaar enorm aanvult.  De een is sterk op het technische vlak,  de ander qua scenery,  maar bij elkaar weten we nu bijna overal wat van.

2017 gaat een mooi modelspoor jaar worden.  De eerste modules zullen grotendeels afgerond gaan worden en heel misschien gaan we zelfs wel op een beurs staan.

Ook ik heb het gevoel dat ik echte spoorvrienden heb leren lennen waar ik altijd terecht kan.  Dank!
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.

Dat is erg mooi om te lezen hier  :thumbup:

Ik volg jullie allemaal en met veel plezier.
Hopelijk zien we jullie allemaal ( met de baan ! ) op de gastendag van 2017  :P

Grtz Tony ( die ook erg blij met het forum is  ;) )
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Mijmeringen bij een bakkie koffie.
Mooi ! Leuk !  :thumbup:

Ik volg het ook met veel plezier !  :D

Ga zo door...