Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

K-rail

Gestart door pitsar maandag 14 mei 2018, 21:30:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
K-rail
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
K-rail
dag,

op dit moment heb ik geen baan, maar ik ga misschien weer wat kopen en nu lijkt me K-rail wel mooi (had vroeger M, maar dat is allemaal weg).

Vraag: zijn van K-rail dezelfde 'elementen' (ik bedoel wissel, kruis, stootblok, rechte, etc) als van C-rail? C lijkt veel meer ontwikkeld/uitgekristalliseerd wat dat betreft, of vergis ik me hier totaal?

Vraag 2: van K-rail zie ik soms van die hele lange stukken te koop. Dat ken ik niet van C-rail. Wat voor toepassing hebben die lange stukken?

Veel dank bij voorbaat en groeten, Patrick
Re: K-rail
Lid sinds: 2010

offline
Re: K-rail
Hoi,

Citaat van: pitsar op maandag 14 mei 2018, 21:30:28
Vraag: zijn van K-rail dezelfde 'elementen' (ik bedoel wissel, kruis, stootblok, rechte, etc) als van C-rail? C lijkt veel meer ontwikkeld/uitgekristalliseerd wat dat betreft, of vergis ik me hier totaal?

Kijk eens op de webzijde van Märklin bij =10&tx_torrpdb_pi1[pagesort]=artnrasc&tx_torrpdb_pi1[filter]=2&tx_torrpdb_pi1[page]=1] K-rails. Daar vind je een compleet programma.

Citaat van: pitsar op maandag 14 mei 2018, 21:30:28
Vraag 2: van K-rail zie ik soms van die hele lange stukken te koop. Dat ken ik niet van C-rail. Wat voor toepassing hebben die lange stukken?

Dan heb je mogelijk de Flex-rails in de K-rails uitvoering gezien. Daar kan je onder andere (flauwe) bogen mee maken.

Groet Ronald.
Re: K-rail
gast

Re: K-rail
-Patrick:
Van M rails is nog veel tweede hands te koop op beurzen.
Van K-rails is ook alles te vinden van nieuw tot occasie, wissels rechte en gebogen, slanke wissels, kruisingen, kruiswissels en drieweg wissels, de helle lange rails zijn flex rails die kan je alle mogelijke bochten mee maken.
Bij C-rails heb je reeds een bedding en bij K-rails kan je die zelf bepalen.
Neem eens een Marklin catalogus ter hand, daar staat alles netjes uitgelegd, of kijk op het www.
Re: K-rail
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: K-rail
Hallo Patrick,

K-rail is ook aardig uitgewerkt en heeft meerdere railstukken om een mooie baan te kunnen bouwen. In de Wiki van dit forum staat het een en ander uitgebreid beschreven:
Het lange stuk wat je beschrijft is railstuk 2205, 90 cm en dat is een flexibele rail. Die kun je gebruiken om heel ruime boogstralen te maken en andere zaken uiteraard.