Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

esu loc v200.

Gestart door Harrie trein op zolder woensdag 08 februari 2017, 10:09:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
esu loc v200.
Harrie trein op zolder
gast

esu loc v200.
Hallo allemaal.

vorig jaar heb ik door het jaar heen 4 esulocs besteld waarvan ik er 3 heb moeten terugsturen.
esu maakt locs welke op 2 en op het 2 en op het 3rail kunnen lopen.
als je het sleepcontact eronder klikt drukt deze een schakelaartje in die het 2 rail in de loc overschakelt naar 3 rail.
hier lag het probleem.
bij 2 locs drukt hij het schakelaartje niet voldoende in waardoor de loc op 2 rail blijft staan en dus kortsluiting veroorzaakt.
De 3e loc deed het in eerste instantie wel maar op den duur verloor hij steeds het sleepcontact .
Dit is een slecht systeem van esu en een eenvoudig schroefje zou de oplossing kunnen bieden.
Ik heb nu alleen de V200 welke van esu het goed doet.
esu maakt prachtige locs met mooiere geluiden als marklin en met een kleine condensator erin die bij stukjes vuile rails gewoon door loopt en niet steeds blijft staan.
heeft iemand de laatste tijd nog ervaring met een loc van esu of dit misschien is verbeterd,ik heb toen wel een mail gestuurd naar bahnhofshoplippe dat dit voor het drierailsysteem niet geschikt is en verbeterd moet worden maar heb nooit antwoord gekregen.
ik heb veel geexperimenteerd met locs van een ander merk als brawa-roco en esu maar het beste is om gewoon marklinlocs te gebruiken omdat deze grotere flensjes bij de wielen hebben zitten en dus veel beter in de baan blijven.

groeten Harrie.


Re: esu loc v200.
nobody
gast

Re: esu loc v200.
 @citaat Wanneer het railmateriaal zorgvuldig is gelegd, zullen loc's van o.a. Brawa, Fleischmann, Liliput, Piko en Roco
zonder haperen rijden.
Dat is althans mijn ervaring met m'n "metalen rails" baantje.
 
Re: esu loc v200.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: esu loc v200.
 @citaat Die ervaring heb ik ook, maar dan met K-rail
Re: esu loc v200.
Imtar
gast

Re: esu loc v200.
Mijn 3 esu loks (V200, V220, E151) hebben geen probleem met de sleper. Prachtige machines!
Re: esu loc v200.
Lid sinds: 2015

offline
Re: esu loc v200.
mijn 3 esu locs v200 -v220 -v60 lopen probleemloos - en fabelachtig mooi
Met de T16.1 hetzelfde probleem  als uw v200 - heb zelf het probleem opgelost zie even verder T16.1
ps - je moet heel goed de sleper opdrukken en even zijdelings na duwen met een schroevendraaier aan de basis - ander druk je de schakel stangetjes niet goed in
mvg Jan