Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

1ste Baanplan Marklin-Tim

Gestart door Marklin-Tim maandag 19 november 2007, 21:27:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat vinden jullie van m`n baanplan?
Super Mooi

2 (6.5%)

Redelijk Mooi

5 (16.1%)

Mooi

8 (25.8%)

Gaat Niet Echt Mooi

6 (19.4%)

Lelijk

2 (6.5%)

Super Lelijk

2 (6.5%)

Saai

6 (19.4%)

Totaal aantal stemmen: 18

1ste Baanplan Marklin-Tim
Marklin-Tim
gast

1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Forumleden

Hier is m`n eerste baanplan. Ik heb de rails gekregen van m`n verjaardag en ik hoop dat jullie het mooi vinden anders hoor ik graag reacties!! :)

klik hier

Dit baanplan wordt aangestuurd door een mobile station (MS) en het helemaal digitaal.
Het liefst wil ik reacties van jullie wat er goed aan is en wat beter kan.

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
ziet er leuk uit tim, alleen in de bochten steeds een rechte zetten krijg je spijt van, neem dan een ruimere radius, zoals je het nu doet slingert je trein door de bocht, en gaat niet mooi vloeiend, maar ja is maar een tip.
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim.
Het ziet er uit als een hele leuke rij- en speelbaan.
Ron heeft het ook al gezegd, de bochten met telkens een rechte er tussen geeft veel slinger bewegingen en het stukje bovenin met 2 keer een gebogen rail links en rechts geeft helemaal een nare slinger.
Maar verder mooi dubbelspoor met flink wat rij mogelijkheden en ook nog ruimte zat voor de scenery.
Succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim,

Ik zou de kruiswissel rechtsboven verplaatsen naar linksonder. De twee wissels linksonder op de plaats van de kruiswissel. Je stationssporen worden dan wat langer, of je gaat niet meteen in een bocht na de wissels van je station.

Groetjes

willie
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Je zou een van je opstel sporen door kunnen leggen en verbinden met het hoofdspoor heb je gelijk een keerlus erin zitten
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
of gewoon twee wissels laatsen in het 2e en derde van boven zodat je meer station ruimte hebt
voor de rest erg leuk baantje hoor ziet er goed uit
groet robert
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo,

Het probleem met die bocht is dat ik geen rechte meer heb!
En ik ga er vanmiddag aan werken om het baaplan te veranderd, met de tips van jullie
Allemaal Bedankt!!! :D

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo,

Ik heb hier m`n baaplan veranderd ik hoop dat jullie het mooi vinden?
Het liefst wil ik weer reacties hebben hoe het misschien beter kan.

klik hier :D

Groetjes,

Marklin-Tim

P.S. Bedankt voor de reacties!!!!
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2006

K rails, Cs3

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Marklin-Tim,

Print je plan eens uit en ga eens met een potlood over je baan. Je zult er dan achter komen dat als je naar het andere spoor gaat je niet meer terug kan naar het spoor waar je van daan komt. De bovenste wissels wat is daar de bedoeling van? Als je een baanplan tekent moet je altijd nagaan kan het wel? Wat gebeurt er als ik via die wissel daar naar toe ga? Kan ik ook weer terug komen op dat spoor? Enz, enz.
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Walter.

Je hebt gelijk ik zag het!!!
Domme fout van mij en ik ga hem verbeteren.

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim,

Wat ik goed vind is dat je na een bocht richting station eerst een paar rechte rails hebt liggen en daarna pas je wisselstraat. Je stationsporen zijn dan weliswaar wat korter, maar optisch lijkt je baan vele malen groter.

Groetjes

willie
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Willie

Bedankt voor je compliment!!!

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hoi Marklin-Tim.

Wat ik al eerder schreef in een ander draadje naar je,

Je baanplan is super mooi. ik zou alleen je rangeerterrein proberen langer te maken anders krijg je dadelijk problemen met lange treinstellen!

wat Walterr schreef klopt.
je kan de wissels boven art nr: 24611 proberen te ruilen voor de 24612.
dan heb je meteen je probleem opgelost  :wink:

gr davy
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Davy

Het probleem is met het rangeerterrein dat ik eerst weer wat rails moet kopen. En daar heb ik nu ff geen geld voor want ben aan het sparen voor een IC of EC.

Groetjes, Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
mooi plan
maaru wat is een ic of ec
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Roerijzer

Intercity trein en de eurocityvan de DB is erg mooi.
Hier een 2 foto`s

De IC


De IC

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
die bovenste kan zowel IC als EC zijn dat hangt er van af waar de trein naar toe rijd (IC binnenland EC buitenland)
Die onderste is een IR (InterRegio)

Groetjes

Maurice
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Citaat van: Marklin-Tim op woensdag 21 november 2007, 16:40:14
Hallo, Davy

Het probleem is met het rangeerterrein dat ik eerst weer wat rails moet kopen. En daar heb ik nu ff geen geld voor want ben aan het sparen voor een IC of EC.

Groetjes, Marklin-Tim

Snap ik  :wink: meschien leuk om aan de sint te vragen of kerstman  :D :D :D

voor mij ging dan wel de IC en de EC voor  :D


gr davy
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Maurice

Bedankt hè klopt wel. IC is altijd wit met een rode rand net zo als de ICE heb ik gelezen!


Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Ow ja bijna vergeten te zeggen!!
Ik vind zelf de baan ook een beetje saai maar dat komt omdat ik geen rails meer heb xD.

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Citaat van: Marklin-Tim op woensdag 21 november 2007, 21:54:51
Ow ja bijna vergeten te zeggen!!
Ik vind zelf de baan ook een beetje saai maar dat komt omdat ik geen rails meer heb xD.

Groetjes,

Marklin-Tim

Misschien zou je een baanplan naar wens kunnen maken, en dat kijken wat je nog nodig hebt, en dat bij elkaar sparen.

Heb ik ook gedaan, maar ben bijna een jaar bezig geweest voor ik tevreden was met me baanplan.

mvg,
mark
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
redelijk mooi gestemd
maar je kunt hem idd nog aanpassen naar wens
ik heb mijn baan wel in 1 keer verzonnen daarna toch weer niet en weer niet en zo ging het door tot nu alles ligt alleen dan weer niet links niet tevreden en toch een rolbrug dus nog veranderen
ik heb het geld nu ook even niet maar daarom spaar ik wel en hoop ik dat dit jaar en sinterklaas en de kerstman langskomen met veel cadeaus en anders ben je nog een keer jarig (in jou geval dan volgend jaar )
let er wel op dat het een hobby is dus je moet zelf beslissen en tevreden zijn met je eigen baan dan maakt de mening van anderen niet zoveel uit !!!
niet iedereen heeft veel geld (net als ik  :D :D) ddus je moet gewoon lekker voor je gevoel gaan en evt sparen en uitbreiden over een lange tijd verspeiden (dat doen er hier heeeeeeeeeeel veel meer op het forum hoor )
groet en succes met je al mooi geworden baan
groet robert
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Citeer
Misschien zou je een baanplan naar wens kunnen maken, en dat kijken wat je nog nodig hebt, en dat bij elkaar sparen.

Heb ik ook gedaan, maar ben bijna een jaar bezig geweest voor ik tevreden was met me baanplan.

mvg,
mark
Hallo, Mark

Dat is een optie om dat te gaan doen. Moet je eens kijken wat voor baan jij nu hebt ik vind hem erg mooi hoor!!!

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2018

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Zoals al eerder genoemd zou ik inderdaad ook een baanplan proberen te maken waar je uiteindelijk mee tevreden zou zijn.
Teken lekker alles erin, alle stationssporen, depots, rolbrug, draaischijf, etc.
Kijk dan wat je wel alvast kan leggen van de rails die je hebt en dan weet je ook wat je nog nodig hebt, en wat dat gaat kosten.
Kan je de baan toch neerleggen en langzaam uitbreiden.

Mocht je je tussentijds gaan vervelen, omdat de baan toch nog niet is wat je wil hebben, dan adviseer ik een doosje ongeschilderde preisertjes te kopen.
Niet duur en goed voor vele uren bezigheidstherapie!  :mrgreen:
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Citaat van: Marklin-Tim op donderdag 22 november 2007, 07:09:01
Citeer
Misschien zou je een baanplan naar wens kunnen maken, en dat kijken wat je nog nodig hebt, en dat bij elkaar sparen.

Heb ik ook gedaan, maar ben bijna een jaar bezig geweest voor ik tevreden was met me baanplan.

mvg,
mark
Hallo, Mark

Dat is een optie om dat te gaan doen. Moet je eens kijken wat voor baan jij nu hebt ik vind hem erg mooi hoor!!!

Groetjes,

Marklin-Tim

Hoi tim,

dank je, maar daar heb ik dan lang voor gespaard en 4 weken gewerkt in de zomervakantie.

Mvg,
mark
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hoi Tim,

ziet er netjes uit maar ik denk dat je snel uitgekeken gaat zijn op je baan.
Wat is je beschikbare ruimte? probeer anders een baan te maken langs de wanden van de ruimte. Krijg je een langere rijlengte door en je hele baan is niet in 1 oogopslag te zien.

Bas
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Citaat van: bas op donderdag 22 november 2007, 16:40:55
Hoi Tim,

ziet er netjes uit maar ik denk dat je snel uitgekeken gaat zijn op je baan.
Wat is je beschikbare ruimte? probeer anders een baan te maken langs de wanden van de ruimte. Krijg je een langere rijlengte door en je hele baan is niet in 1 oogopslag te zien.

Bas

Hallo, Bas

Ik heb deze baan van m`n verjaardag gekregen en het is ook nog geen vaste baan dus ik kan er nog alles mee gaan doen xD
De ruimte die ik beschikbaar heb is zeer grote want ik heb 2 mogelijk heden een zolder boven onze schuur deze is aan oppervlakte wat ik mag gebruiken ongeveel 6m bij 4m en de zolder boven ons huis is 2m bij 8. De plek is mooie op de zolder boven het huis zelf. Maar zo kan ik uitbreiding wat ik maar wil.

Groetjes,

Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim,

Het mag dan wel zo zijn dat je inderdaad wat sneller uitgekeken raakt op deze baan als je eenmaal aan het rijden bent, maar je hebt er wel een aantal dingen in zitten waar je veel ervaring mee kunt opdoen.

Als eerste je helling. Die is misschien aan de rechterzijde wat aan de steile kant. Je kunt daar mooi mee uitproberen. Ook de lengte van je stationsporen is niet zo lang, maar van de andere kant ga je na je wisselstraat niet meteen de hoek om. Dat verlengt je rijlengte optisch behoorlijk.

Ik zou gewoon beginnen met dit plan uit te leggen en langzaam doorsparen. Je rangeergedeelte groeit vanzelf met de tijd, zo ook de scenery waar je in geïnteresseerd bent.

Groetjes en veel rij en bouwplezier.

Willie
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo, Willie

wille je brengt met op veel tips en ook andere forumleden.
Ik ben jullie dankbaar!!

Groetjes, Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Je baan is in principe nooit klaar je blijft altijd wat dingetjes "verbeteren en veranderen" dus gewoon doorgaan en langzaam alles naar de "zin" maken  :D
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
ben ik het helemaal mee eens !!!
(met janus )
je baan is nooit  af en als je denkt dat ga ik daar plaatsen dan klopt het weer niet enz enz enz altijd kom je dingen tegen die je anders wilt heb nu de baan een maand of 3 op de plaat liggen het grote gedeelte klopt maar sommige plekken kkomen echt maar niet af  :D :D
groet robert
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo,
Ik was al wat eerder aan het knoeien geweest met een baanplan en had ik deze wat vinden jullie ervan. 8)



Groetjes, Marklin-Tim
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim,

Ik zie aan de rechterzijde een enkel spoor vanuit het station over de andere sporen heen gaan. Dat zal niet lukken zonder een lift in te bouwen :D

Groetjes

willie
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Dat ziet er al een stuk beter uit, Tim!

Lekker met hoogte werken, altijd leuk  8). Ook is het vet als je niet 1,2,3 kan zien hoe het banenplan loopt. Dat heb je hier ook leuk weggewerkt.

Heb je alleen wel genoeg rangeerruimte? Ik zie weinig rangeersporen! Misschien kan er daar nog wat aan verbeterd worden  :wink:.
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Tim,

leuk spaghetti ontwerp, helaas zit er op meerdere plaatsen denkfouten in het baanplan, naar mijn mening niet uitvoerbaar.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Ik ben bezig met een super baan plan.
Re: 1ste Baanplan Marklin-Tim
Hallo Marklin Tim,

Inderdaad zoals Willy en Walter al schreven zal je toch rekening moeten houden met hoogtes van ca 10 cm. (gemiddeld 3-4% stijging per meter betekent ca. 4 cm per meter)
Succes ermee en hou ons op de hoogte van je superbaanplan.

Groet Ronald