Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

gipsmuren

Gestart door Kelderspoorder zondag 05 februari 2017, 16:28:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
gipsmuren
Hoi Iedereen,

ik ben onlangs gestart met het gieten van gipsmuren met behulp van de Spörle mallen wat zijn dat mooie mallen, heb al verschillende mallen uitgeprobeerd, en heb hierbij een voorbeeld van hoe ik deze gipsvormen heb samengesteld tot één muur, maar nu is mijn vraag aan jullie zou ik er de steunpilaren er tegen zetten of is dit niet echt realistisch,
graag jullie mening hierover,
Re: gipsmuren
Jørg
gast

Re: gipsmuren
-Freddy:
Met is altijd mooier,  :thumbup:
Re: gipsmuren
peterke33
gast

Re: gipsmuren
Freddy

En je steunberen hoger laten komen, is ook mooier  :) :)
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: gipsmuren
Met vind ik mooier, maar het gaat er om wat jij mooi vindt, de steun pilaren breken het geheel wat.

Peter
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
fijn om de reacties te lezen,

Peter, ik heb zelf ook zitten deken om eventueel de steunberen hoger te maken, maar ik heb nog geen mal voor deze te maken, of ik moet iets op een andere manier bedenken
Re: gipsmuren
peterke33
gast

Re: gipsmuren
Freddy

Je kan eens kijken bij Conrad die heeft een steunbeer apart

http://www.conrad.be/ce/nl/product/211871/H0-TT-Gipsmal-Steunpilaar-l-x-b-15-mm-x-100-mm?ref=list

Die heb ik ook en past mooi bij je muren, kijk maar eens
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
Peter,
fijn dat je mee helpt zoeken, maar ik vind deze steunbeer niet echt passend bij dit soort stenen muur,
mss moet ik zelf iets maken maar ik zoek nog verder, ben nog niet toe aan de scenery zelf, ik ben nog van alles aan het uittesten en proberen,
Re: gipsmuren
Keesoldscool
gast

Re: gipsmuren
Hallo Fred,

Misschien helpt de volgende gedachte:
Steunberen zijn bedoeld om het zijdelings uitbreken van muren te voorkomen. Bij de grote gedeeltes horen inderdaad grotere steunberen. Je zou kunnen proberen om een mal te maken, waarin je twee kleine steunberen als basis in kunt leggen. Je giet het dan als 1 geheel. Het pasvlak zou je dan met een scherp voorwerp kunnen voorzien van steen structuur. De blauwe strepen zijn bijvoorbeeld satéprikkers als bewapening
Zie tekening voor wat ik bedoel.
Re: gipsmuren
Roberd
gast

Re: gipsmuren
ongewild komt SOSCASTOA bij me op  :-(
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2012

offline
Re: gipsmuren
Ik heb diverse mallen voor steunberen liggen in allerlei maten

Als je er maar een paar nodig hebt kan in ze wel voor je gieten en opsturen tegen verzendkosten.

Laat maar wat weten

Groetjes
Peter / Gent
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
Dag Cor, Peter,

zover had ik het zelf nog niet bekeken, ik zou inderdaad 2 kleine steunen kunnen samenstellen tot 1 steun ga het zeker proberen, en Peter, mocht het niet lukken of niet m'n ditje is, dan laat ik het je zeker weten, en kan ik alsnog op je aanbod ingaan, de muur is gemaakt met de mal nr 6043 mag je hier iets aan hebben
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: gipsmuren
zelf een malletje maken van een geschikte steun (zie ook http://floodland.nl/aim/info_giethars_1.htm) en dan maar gieten met gips.....

Peter
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2012

offline
Re: gipsmuren

Ik hoor het wel.

Heb deze mallen ook liggen en diverse steunberen uit voorraad klaar liggen voor eigen gebruik.

groetjes

Peter

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 06 februari 2017, 19:38:17
Dag Cor, Peter,

zover had ik het zelf nog niet bekeken, ik zou inderdaad 2 kleine steunen kunnen samenstellen tot 1 steun ga het zeker proberen, en Peter, mocht het niet lukken of niet m'n ditje is, dan laat ik het je zeker weten, en kan ik alsnog op je aanbod ingaan, de muur is gemaakt met de mal nr 6043 mag je hier iets aan hebben
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
hoi allemaal,

ik heb nog enkele gipsdelen gemaakt, en gelijk mijn eerste poging om het muurtje te verweren
voorzijde muurtje

achterzijde muurtje

en nog een tussenpilaar


nou de kleuren zijn nog niet wat ik verwacht eigenlijk, maar dat zal nog wel wat oefenen worden natuurlijk,

grts
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
Peter,

ik ga proberen zelf mallen te maken, maar mss dat ik toch nog van jou wel enkele gipsvormen wil gebruiken om daarvan opnieuw een mal te kunnen maken, de verzendingskosten neem ik er dan graag bij,zo heb ik dan uiteindelijk nog goedkope mallen. maar dit laat ik je dan wel weten via een PB

Citaat van: Petdig1 op maandag 06 februari 2017, 12:53:11
Ik heb diverse mallen voor steunberen liggen in allerlei maten

Als je er maar een paar nodig hebt kan in ze wel voor je gieten en opsturen tegen verzendkosten.

Laat maar wat weten

Groetjes
Peter / Gent
Peter,

ik heb inmiddels een bestelling giethars geplaatst formx, zo kan ik binnenkort aan de slag om zelf mallen te maken,
dank voor je reactie

Citaat van: pjotterke op donderdag 09 februari 2017, 09:27:12
zelf een malletje maken van een geschikte steun (zie ook http://floodland.nl/aim/info_giethars_1.htm) en dan maar gieten met gips.....

Peter
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
Hey iedereen,

mijn bestelling van de giethars is inmiddels binnen, en heb gelijk mijn eerste mal gemaakt, met als resultaat:
,


graag jullie reacties
Re: gipsmuren
Jørg
gast

Re: gipsmuren
-Freddy:
Ziet er behoorlijk uit,  :thumbup:
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: gipsmuren
 :thumbup: :thumbup: Netjes...... mooi voor een pad ergens door de bergen dat over een beekje gaat....  :thumbup:

Peter
Re: gipsmuren
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: gipsmuren
Hey Peter,

dit stukje muur, zou moeten komen samen met zelfde muurdelen als brugdeel onder de spoorbaan voor het  voetpad met doorgang naar de stad, maar ik kan dit ook wel gebruiken zoals je voorstelt, om een pad naar de bergen toe...