Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Welke zagen heb je nodig?

Gestart door dakdak donderdag 19 december 2013, 17:10:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke zagen heb je nodig?
Hallo allen,

Welke zagen vinden jullie nu het handigst in de modelbouw? Ik zag in meerdere onderwerpen al de decoupeerzaag voorbij komen, maar is er nog een andere soort zaag die eventueel zeer nuttig zou kunnen zijn, bijvoorbeeld bij het bouwen van je tafel?

Alvast bedankt!
Re: Welke zagen heb je nodig?
Voor modelbouw gebruik ik deze ===> klik
en/of de zaagtafel van Proxxon.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Hi

Ik gebruik een decoupeerzaag, meerdere handzagen en
een electr. Proxxon Tafelzaag FKS/E waar ik zeer tevreden mee ben.
(Ook in gebruik om printen en aluminium te zagen)

http://www.circuitsonline.net/forum/view/87632

groet
Harald
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Ik gebruik een decoupeerzaag, cirkelzaag en afkortzaag. Die laatste was vooral erg handig bij het maken van het onderframe.


Roy
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Kettingzaag  :D (voor t sloopwerk)
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Beste Dennis.
Dankzij mijn schoonvader, verkoper houtbewerkingsmachines, ben ik in het bezit van een indrukwekkend aantal professionele 2e hands zaagmachines.
Op een boerenbedrijf maak je veel zelf en dan zijn goede machines een must! O:-D
Natuurlijk maak ik daar voor de hobby ook vaak gebruik van maar toch gebruik ik hiervoor (bijna) altijd een decoupeerzaag, deze is makkelijk te pakken en in het gebruik bijna altijd het makkelijkst, hout, metaal, kunststof enz. voor alles eenvoudig een ander zaagje insteken en je kunt weer aan de gang.
Zaagsel(stof)opvang is wel gewenst, hoeft niet mechanisch, opvangzak scheelt al veel rommel.

Voor het bouwen van een treintafel is een zaagtafel en een afkortzaag erg makkelijk, je kunt deze zo duur kopen als je wilt maar bij bouwmarkten zijn deze voordelig te koop.
Later komen deze ook altijd weer van pas bij verbouwingen e.d.

Veel succes met de bouw! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Voor het grove werk een zaagtafel/cirkelzaag
En voor het fijnere een decoupeer en afkortzaag.

Gr mark
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Hi,

Hopelijk mag ik dit draadje weer opdiepen ;), en anders doe ik t toch. Goed, zagen moet je. Alleen ben ik niet handig, dwz ik zaag niet recht. De decoupeerzaag die ik gebruik heeft me tot hiertoe aardig geholpen, maar ik moet te vaak naar mn zin bij schuren of zagen.
Nu ik langzamerhand zit te denken aan klimspiralen en uitbreiding, wil ik goed kunnen werken. In principe heb je voor ruwbouw 2 soorten nodig, zoals al genoemd. Cirkel en afkortzaag. Ik dacht dus deze te combineren dmv een flip over zaagtafel. (Vast goedkoper dan 2 losse stukken gereedschap). Alleen, wat is wel en wat is niet goed?
Ze zijn er onder de 100?, dat hoeft ook weer niet. Maar c.a
200? vind ik wel weer mooi voor die paar keren dat je m gebruikt. De hobby wil nog meer dan dat, maar geld geef je 1x uit...
Zijn jullie bekend met bijv. Powerplus of Ferm?
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Aangezien ik niet professioneel bezig ben met gereedschap, is voor die paar keer meestal het gereedschap van Aldi of Lidl prima. Wel heb ik een "echte" dremel voor het fijne werk en een Bosch accuschroef omdat deze 2 tools vaker gebruikt worden.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Al mijn elektrisch gereedschap is van het merk Bosch.
Het meest gebruikte zaagje zijn de wipzaag en het multitool.
Enkel de cirkelzaag is van het merk Skill.
Zeer tevreden over.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: Simon BR39 op donderdag 23 februari 2017, 11:49:05
...
dwz ik zaag niet recht
...
Hoi Simon,

Je kunt beter oefenen in recht zagen dan dure machines aanschaffen.
Recht lijntje tekenen op het hout en de zaag erop.
De zaag niet duwen, maar rustig zijn werk laten doen en rechterwijsvinger gestrekt op de zaag (ervanuit gaande dat je rechtshandig bent).
Dan gaat rechtzagen vanzelf.

Groeten,
Ton.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Ik gebruik mijn schoonmoeder....... >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat Getsie...
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Mijn schoonmoeder is al jaren bot  :D
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Aangezien ik geen schoonmoeder heb en het niet altijd zie zitten om lange afstanden met de hand te zagen.... Weet k nog niet veel.
Re: Welke zagen heb je nodig?
-Simon:
Er zijn wel een aantal handige hulpmiddeltjes om recht te zagen, naast je wipzaag een recht hoekprofiel klemmen zodat de zaagsnede juist op de lijn waar je moet zagen valt, en indien je een cirkel moet uitzagen maak dan een metalen profiel vast aan je zool van de wipzaag met aan een kant een gaatje om een schroeje in te draaien op het centerpunt van je cirkel, zodat je van je zaagmachientje een passer kan maken, zo maak je perfecte ronde zaagsnedes.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Eerst schrijf je
Citaat van: Simon BR39 op donderdag 23 februari 2017, 11:49:05
...
c.a 200? vind ik wel weer mooi voor die paar keren dat je m gebruikt
...
Voor die paar keer zou ik dus geen dure machines aanschaffen.
Hoe vaak moet je nu lange stukken zagen?
Als je dat wel moet, dan kun je dat beter meteen in de bouwmarkt laten doen als je het koopt. Doe ik zelf ook.
En oh ja, met de decoupeerzaag kun je nooit precies recht zagen, zeker geen lange stukken. Dus is niet vreemd dat je dat niet lukt ;)

Groeten,
Ton.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: Jørg op donderdag 23 februari 2017, 15:01:47
-Simon:
indien je een cirkel moet uitzagen maak dan een metalen profiel vast aan je zool van de wipzaag met aan een kant een gaatje (...)

Ik gebruik een decoupeerzaag en meerdere handzagen, en van een wipzaag heb ik nog nooit gehoord (meteen even opgezocht, natuurlijk). Mijn Bosch decoupeerzaag (ooit 25 gulden, en hij doet het nog) heeft een verstelbare voet, die kan tot 45 graden kantelen. Dat is soms handig.

Voor een halve voetbreedte reken ik 6 cm, dat wil zeggen ik leg de geleidelat 6 cm naast de zaaglijn klem (vastgezet met lijmklemmen) om rechtuit te zagen; anders lubbert het maar.

Voor die decoupeerzaag bestaat een hardplastic zaagrichter: doel is om te voorkomen dat spaanplaat een ruw oppervlak krijgt na zagen, oftewel opdat het resultaat van de zaagsnede er strak uit blijft zien. Dat ding is echt nodig, ook bij multiplex, weet ik uit ervaring.

@yeoman:
ook bij de decoupeerzaag geldt dat je de zaag zelf het werk moet laten doen. Zodra je druk uitoefent in de zaagrichting, gaat het zaagblad zich een eigen weg zoeken, soms recht, soms schuin, soms zwieberend.
Tegenwoordig zaag ik het liefst met de hand, omdat dit een strakker resultaat geeft.

@ Jørg
Nooit bedacht dat je de zaagvoet (van de decoupeerzaag) in een cirkel kunt geleiden. Dat kan, mits het een grotere radius betreft dan lengte en breedte van de zaagvoet.

@roy
Geen zaag maar wel erg zinvol is de uitvinding van Roy's afmeetlat: een platte staaf met op afstand van de railradiussen gaatjes voor een potlood, zo kun je mooie bogen aftekenen om daarna te zagen. Roy heeft 'm ooit op dit forum aangeboden. Erg handig voor het voorbereidende werk van het zagen: het aftekenen!
Re: Welke zagen heb je nodig?
-Jan:
Decoupeerzaag is synoniem voor wipzaag,  >:-D
Wij zuiderlingen hebben een iets ander taalgebruik, >:-D
Levert aoms verrassende wendingen op.
En een decoupeerzaag daar heb je smalle zaagjes voor om korte bochten te kunnen zagen, zelfs bijna een hoek van 90 graden.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Als ik gereedschap moet/wil aanschaffen probeer ik eerst te bepalen of ik het veel of weinig gebruik.
Verwacht ik het veel te gebruiken dan kies ik voor een goed merk en geef er liever iets meer geld aan uit.
Verwacht ik het weinig te gebruiken dan probeer ik een goedkoper alternatief.
De laatste tijd koop ik wel gereedschap bij de Lidl en daar ben ik best tevreden over zowel de prijs en de kwaliteit.

Ik heb:
uit de vorige eeuw:
- Skill cirkelzaag
- AEG decoupeerzaag
- meerdere handzagen
- schrobzaag
- ijzerzagen (een groot een klein).
- Dremelapparaat; hij is niet van het merk Dremel maar ooit een keer in de aanbieding bij de Kruidvat of Etos voor minder dan ? 10,--.

uit deze eeuw:
- Lidl radiaalzaag; dit is een afkortzaag waarbij je het zaagblad nog heen en weer kunt halen waardoor je ook bredere planken zoals laminaat kunt zagen. ? 100,--; de bouwmarkt begint bij ? 175,-- en meer.
- Workx multitool (huismerk Praxis) was op dat moment de goedkoopste (? 70,--). Extra zaagbladen koop ik bij de Action voor een kwart van de prijs bij de bouwmarkt. Lidl had hem laatst voor ongeveer ? 30,--.


Belangrijk is om het zaag te gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
Om terug te komen op de titel van het topic:
Ik heb alles al gebruikt.

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Ik laat altijd mijn hout zagen bij de houthandelaar, scheelt me enorm veel stress heb geen afkort (verstekzaag).
Wel heb ik een goed wipzaagje (decoupeerzaagje) een schroefmachiene heb ik eens gekocht bij de Hubo voor 50euro 16V met 2 acus enige nadeel is wel er is geen controle lampje gewoon op je klok (uurwerk) kijken hoe laat je gaat laden min3uur max8uur en ook acus volledig leeg maken verlengt de levensduur kortom het is goed om gaatjes en dergelijke te boren voor de hobby. 
Re: Welke zagen heb je nodig?
Simon ,even een ernstig antwoord van mij . Ik gebruik een wipzaag van Bosch een afkortzaag van Dewalt en een accuboormachine van Bosch voor te boren , ronde gaten en vast te schroeven. Bovendien gebruikte ik deze drie machines al vijf jaar voor de verbouwingen van ons huis .En geloof me ze zijn degelijk gebruikt en misbruikt. Mijn ervaring is om op machine's zeker niet te bezuinigen. Degelijke machines zijn veiliger en hebben een langere levensduur . Ok het is een investering maar mijn vingers heb ik nog wel iets langer nodig . Van gewone tools neem ik ook steeds degelijk materiaal .Meestal is dat van Stanley of Facom .

Mvg Michel

Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Kennelijk toch maar wat meer investeren, wie weet, ik kan het nog tientallen jaren gebruiken...
Dremel heb ik hier, idem voor accuboor, maar om eerlijk te zijn ligt precisie daarvan meer aan de gebruiker dan bij een zaagtafel  >:-D


Maar dan kom je in de range van een Bosch pst 10 / Makita mlt 100 of Dewalt dw745... Is dat dan wat?
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Dag Simon,

Ik heb naar de Bosch en de Dewalt gekeken.
Machtig mooie machines maar ook machtig mooie prijzen.
Zonder meer hun geld waard maar vraag jezelf af of je dit apparaat veel gaat gebruiken.
Daarnaast neemt dit apparaat de nodige ruimte in.
Waar ik nu persoonlijk voor zou gaan is een cirkelzaag met geleiderail.
Google maar eens op Bosch cirkelzaag met geleiderail.
Goedkoper in aanschaf, flexibeler in gebruik en neemt minder ruimte in.

Ik heb zelf ooit een zaagtafel gekocht waar ik een cirkel- en/of decoupeerzaag onder kon hangen.
Deze heb ik een tijd gebruikt maar de laatste twintig jaar niet meer en eigenlijk mis ik hem ook niet.

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat2 Dat is de hamvraag. Wat ik sws weet is dat er in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid nog wel wat modules en n enkele klimspiraal gezaagd gaan worden, net als heel veel onderdelen voor de scenery. Voordeel van n tafel is ook nog dat je kleiner spul kan zagen.
En wie weet, als ik later ga klussen zelf... Een cirkelzaag met geleiderail beperkt je wel tot enkel plaatmateriaal, niks voor mij. Cirkelzaag in zaagtafel schijnt niet precies te zijn. Ruimte is geen probleem.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat
De geleiderail is om langere stukken recht te zagen en is een hulpstuk voor de cirkelzaag.
M.a.w. je kunt de cirkelzaag ook zonder geleiderail gebruiken om balken e.d.door te zagen.

Ik wens je veel wijsheid toe in het maken van je keuzes.

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Ik heb best veel gereedschap van Makita, maar als gereedschapsfreak is dat altijd wel zo.
Qua zagen heb ik een decoupeerzaag, en een multitool van Makita. Die laatste is echt super handig voor de baanbouw.
Het stoft wel erg, maar dat is met iedere zaag wel denk ik.

Groetjes Dennis
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: Trainhenk op donderdag 23 februari 2017, 23:48:22
(...) geleiderail (...) is een hulpstuk voor de cirkelzaag.
Geleiderail, mooi woord, dat is dus wat ik doe met de decoupeerzaag-voet. Die geleid ik.
Nu nog iets vinden om 'm in een boog te geleiden.
Misschien een aluminiumstrip?
Omdat alu buigbaar is?

Als je kijkt naar het draadje van Laurent over zelfbouwrails, dan lees je daar dat hij een apparaatje heeft ontwikkeld om met een dremel langs een "geleiderail" printplaten te verzagen tot bielsjes van pak 'm beet een millimeter of zo.

Gisteren kocht ik bij de action 5 mini (cirkel)zaagbladen voor een dremel-achtige tool (van Werckman, hun huismerk).  Het nadeel is dat het smalste zaagschijfje nog altijd een 2,2 mm brede sleuf uitzaagt, en je kunt er natuurlijk geen staal mee zagen. Ik wil gewoon eens kijken of je met zo'n zaagblad een ander resultaat krijgt dan met een slijpschijfje.

Ik heb een dremel, en daar ben ik erg blij mee. Ik heb er een jaar eentje geleend van een mede 3-railer, en toen besloten dat ik er zelf een moest hebben. Klopt helemaal, zo'n ding moet je gewoon leren gebruiken, en daarna kun je niet meer zonder. Tegenwoordig heb ik er twee, een echte en een lidl-ding, en het enige belangrijke verschil zit in de verkrijgbaarheid van de addons (smallere spankop, een kolomstandaard, een flexibele boorslang, dat soort zaken vind je bij aldi, lidl en action nooit).

Mijn ijzerboer levert proxxon, dat is nog beter, en er zijn nog meer accessoires dan bij dremel, en op meer plekken te koop. Hij zweert bij proxxon omdat volgens hem alleen bij proxxon speling op de assen uitgesloten is, en dat moet als je precies wil werken.
Inderdaad, als ik kijk naar een draaiend boortje in mijn Bosch boormachine, dat slingert alle kanten op. In de dremel zie ik dat ook (maar minder alarmerend, minder uitwijk), en die goedkope boort perfect (als een proxxon). Misbruik kan speling veroorzaken.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: Jan22 op vrijdag 24 februari 2017, 10:45:43
Geleiderail, mooi woord, dat is dus wat ik doe met de decoupeerzaag-voet. Die geleid ik.
Nu nog iets vinden om 'm in een boog te geleiden.
Misschien een aluminiumstrip?
Omdat alu buigbaar is?

Jan,

Als je een perfect ronde cirkel wilt zagen dan heb je de volgende mogelijkheid.
Neem een strip van een centimeter of twee breed.
Dit mag hout zijn of aluminium.
Deze strip moet je dan aan je decoupeerzaag bevestigen.
De lengte van de strip moet vanaf het zaagblad de helft van de te zagen cirkel plus een paar centimeter bedragen.
Meet nu vanaf het zaagblad de helft van de cirkel uit en boor daar een gaat waar een schroef vrij in kan draaien.
Schroef de schroef (klinkt leuk!) nu in het midden van de plek waar de cirkel moet komen en boor aan de buitenkant van de cirkel een klein gaatje waar je zaagblad van je decoupeerzaag in past.
Nu rustig je cirkel zagen. Door de schroef draait de decoupeerzaag perfect rond.

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Zie ook post 16,  >:-D
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat @Jørg, moet dat niet post 15 zijn. ;) :)
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat
Dag Tom, ik zie hem ook in post 16.
Ik heb ooit hierover ook een een leuke welles-nietes discussie gehad met Harald (Haradigi) en uiteindelijk heeft een forum-moderator aangegeven dat dat mogelijk is en van een paar instellingen afhankelijk is.
Alleen, ik zie zoveel topics dat ik geen flauw idee meer heb welk topic en welke instelling dat was.
Vond het niet de moiete waard om daar verder aandacht aan te geven

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Is idd een forumsetting, namelijk de "Toon meest recente berichten bovenaan."

Dus nu maar weer door met de zagen B), voordat we dit topic in stukken moeten zagen ;) :P
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Hebben jullie wel eens van een Japanse zaag gehoord? De mijne is van de Lidl van en tijdje terug.
Een zaag met een bijzonder dun blad, en dus dunne zaagsnede, en ogenschijnlijk met een enorme veerkracht. Tot nu toe heb ik hem alleen gebruikt voor de kookhobby (om wild kleiner te zagen om in de braadslee te passen), maar het lijkt me dat hij toch ook voor deze hobby geschikt moet zijn.
Heeft er iemand ervaring mee?
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: dennisreij op vrijdag 24 februari 2017, 10:12:40
Ik heb best veel gereedschap van Makita, maar als gereedschapsfreak is dat altijd wel zo.
Qua zagen heb ik een decoupeerzaag, en een multitool van Makita. Die laatste is echt super handig voor de baanbouw.
Het stoft wel erg, maar dat is met iedere zaag wel denk ik.

Groetjes Dennis

Ik bedenk me dat ik ook nog een Bosch zaagtafel heb. Gelukkig staat die bij mijn ouders in de weg maar ik heb er de spanten van onze baan mee gezagen. Top ding.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: Jan22 op zaterdag 25 februari 2017, 00:58:42
Hebben jullie wel eens van een Japanse zaag gehoord? De mijne is van de Lidl van en tijdje terug.
Ik heb ervan  gehoord en ken de mogelijkheden.
Alleen heb ik deze zaag nog niet gemist en zie ik op dit moment nog geen noodzaak om hem aan te schaffen.

Misschien als ik van jou positieve ervaringen hoor.
Zelf heb ik absoluut geen feeling voor koken dus daar heb ik hem ook niet voor nodig mar ik wil graag jouw kookkunsten komen beoordelen >:-D
En ik ben om te kopen. :-)

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Ik heb ook een Japanse trekzaag ook van de Lidl, door de fijne vertanding uitstekend om populieren multiplex te zagen, verder heb ik een cirkelzaag van De Walt, een Bosch decoupeerzaag en een zingende zaag in de keuken.
Re: Welke zagen heb je nodig?
-Tom:
Die laatste is goud waard,  >:-D
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Citaat van: iTom op zaterdag 25 februari 2017, 23:08:50
Ik heb een zingende zaag in de keuken.
Met wat voor zangzaad voedt je die?
Die van mij heeft wel eens moeite om de juiste toon te houden.

Henk
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Zaterdag stuurde n vriend dit linkje door: combinatiezaag .
Niet per se deze, maar het gaat om het idee...
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
daar komt men nu pas mee :(
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
 @citaat?
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
.....met die combinatie zaag..... vorig jaar nergens zoiets kunnen vinden en maar een zaagtafel gekocht. Afkortzaag staat nog steeds op het verlanglijstje.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Das inderdaad een verrekte mooi ding. Makkelijker te stallen dan een zaagtafel, en voor meer doelen inzetbaar.
Re: Welke zagen heb je nodig?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Welke zagen heb je nodig?
Oh haha, snapte je al niet. Dacht dat je t over de timing van mijn antwoord had  >:-D
Maar inderdaad, dat denk ik ook.