Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

de "gouden" 37603

Gestart door Northlander donderdag 02 februari 2017, 04:43:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
de "gouden" 37603
Lid sinds: 2010

offline
de "gouden" 37603
Deze al gezien? http://www.maerklin.de/fileadmin/media/ip2016/RZ_M%C3%A4rklin_Prospekt_Sondermodell_NL_Web.pdf
Hopelijk vallen de wielen er niet uit, zoals bij voorgaande exemplaren ....
Re: de "gouden" 37603
Zeer mooi maar voor de kapitaalkrachtige verzamelaars,  >:-D
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: de "gouden" 37603
In het Nieuwigheden 2017-topic was dit model ook al even ter sprake gekomen. Behalve dat ik het een echt lelijk ding vind, vraag ik me af of Märklin niet een beetje aan het overdrijven is met al die fantasie-, beurs- en extra modellen die de laatste jaren verschijnen. Ik krijg het idee dat ze soms van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen. Tuurlijk, er zijn altijd mensen die dit gaan kopen en zo krijgt Märklin op relatief eenvoudige wijze inderdaad veel geld binnen. Maar ik kan me zelf niet voorstellen waarom je dit ding zou willen hebben: lelijk, duur, niet werkelijkheidsgetrouw en eigenlijk alleen geschikt voor een vitrine (met heel donker glas ervoor...  >:-D)

Groet, Marc   
Re: de "gouden" 37603
M wil ook misschien wel wat winst maken, tenslotte is het geen liefdadigheidsinstelling.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de "gouden" 37603
Het is dat ik niet kapitaalkrachtig ben of te wel ik heb het geld niet anders had ik hem besteld vindt het wel wat hebben maar dat is mijn mening.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: de "gouden" 37603
Ik ben het eens met 10103. Waar ik bijvoorbeeld de platina Krokodil qua uiterlijk nog wel wat vond hebben, vind ik deze TEE echt niet mooi.

Ik las dat er maar 1500 stuks van gemaakt worden, dus die zal Märklin wereldwijd wel kunnen slijten. 2400 euro per stuk, winst van (wilde gok) 1000 tot 1500 euro per setje, is toch minstens 1,5 miljoen voor Märklin.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2012

online
Re: de "gouden" 37603
"Veredelt met goud"

Zucht... en dat voor zo'n bedrag!
Re: de "gouden" 37603
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: de "gouden" 37603
Moet zeggen dat ik em best wel mooi vind, maar mijn budget het niet toelaat zulke uitgaven te doen voor de hobby.
Als ik royaal in de centjes zou zitten, dan was de bestelling al uit de deur gegaan. ;)
Of ik had al een grote Spoor I collectie....en een dikke Masserati.... :-)
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2009

offline
Re: de "gouden" 37603
Zag 'm al in de aanbieding voor ?2100..
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: de "gouden" 37603
gelukkig zit er wel verlichting in de rijtuigen.
Overigens mooi ding, maar ik heb er echt het geld niet voor (over)

Gr Dennis
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: de "gouden" 37603
 :o) Heel simpel na te maken, effe een spuitbussie, afplakken en hoppakee, een gouwe VT. :P

Dirk-Jan(die zijn hele mooie VT 11.5 niet gaat overspuiten)


Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de "gouden" 37603
Jongens, niet zo negatief, jullie schrikken een potentiële koper af en elke koper brengt winst in het laadje van Tante M, die Tante weer kan investeren in producten die wel interessant zijn voor jullie.

Groet, Anne W
Re: de "gouden" 37603
nobody
gast

Re: de "gouden" 37603
Citaat van: Anne W op donderdag 02 februari 2017, 11:20:51
die Tante weer kan investeren
Met nadruk op kan.
Zal ze dat ook doen... ;)
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

online
Re: de "gouden" 37603
In het begin van dit topic wordt gesteld dat in eerdere exemplaren de wielen er uitvallen.
Heb je daar dan ervaring mee?
Ik heb de 605 en dat is een zeer zware en stevig model. Een van de mooiste modellen van Marklin en rijdt prachtig. Ik heb nog eens geteld maar alle wielen zitten er nog onder. Totaal geen problemen mee.
Dat gouden model ziet er best wel aardig uit maar die kleurstelling is natuurlijk fantasie want zo heeft ie nooit gereden. Marklin heeft wel meer gouden modellen uitgebracht,  dus zo verbaasd hoeven we ook niet te zijn. Het model zal wel bij verzamelaars met geld te veel terecht komen. En misschien wordt het later als collectersitem het meervoudige waard.
Ik heb er in ieder geval geen 2400 euro voor over.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de "gouden" 37603
Ik vind hem ook mooi !
Alsof hij in originele kleuren in de avondzon rijdt  :P
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2008

offline
Re: de "gouden" 37603
Citaat van: harm78 op donderdag 02 februari 2017, 09:30:01
"Veredelt met goud"

Zucht... en dat voor zo'n bedrag!

U bedoelt die blunder van een spelfout en dat door Märklin zelf gemaakt ?  :mrgreen: :mrgreen:
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2010

offline
Re: de "gouden" 37603
Huub, de folder zal gezocht worden om zijn drukfout .......
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2014

offline
Re: de "gouden" 37603
Maar is veredelt wel een schrijffout ;) volgens mij kan beide zij het ene figuurlijk en het andere letterlijke :D
Re: de "gouden" 37603
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: de "gouden" 37603
Citaat van: lokje 23 op donderdag 02 februari 2017, 13:21:44
bestelling is al de deur uit. gewoonweg prachtig.
Heel mooi Lucien, dan kan je er, als ie binnen is, wel even een topic over openen en een paar mooie foto's plaatsen. :thumbup: :)
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: de "gouden" 37603
Citaat van: Northlander op donderdag 02 februari 2017, 17:57:32
Huub, de folder zal gezocht worden om zijn drukfout .......
Nee, nee, als voormalig offset drukker even het volgende:
Het is waarschijnlijk keurig gedrukt, maar de opmaak heeft een fout gemaakt, vroeguh heette dat een zetfout. O:-D :P

Dirk-Jan
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2015

offline
Re: de "gouden" 37603
Was vandaag bij mijn verkoper en die vertelde dat al de ter zijn beschikking gestelde sets reeds gereserveerd waren, zelfs meer gegadigden dan sets.
Dus blijkbaar is er toch interesse. Mogen zij die hem kopen er veel plezier aan beleven.

Mvg, Luc
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2008

offline
Re: de "gouden" 37603
 @citaat
Zou Florian Schneider (Kraftwerk) er ook eentje hebben besteld ;)

Groeten,
Ton.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2012

online
Re: de "gouden" 37603
Citeervolgens mij kan beide zij het ene figuurlijk en het andere letterlijke

In theorie zou het kunnen... als de VT11.5 het onderwerp is. Dus dat de VT11.5 bezig is met het goud te veredelen. Maar ik vermoed dat ze bedoelden dat de VT11.5 is veredeld met goud, en dan is het gewoon een joekel van een taalfout. Die staan wel vaker in Märklin uitgaves, maar zelfden zó prominent.
Re: de "gouden" 37603
Kom nou mannen we zitten hier toch niet op een taalforum,  >:-D
Re: de "gouden" 37603
BW Rheine
gast

Re: de "gouden" 37603
 @citaat Als we niks te doen hebben,gaan we zoeken en vervelen.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2012

online
Re: de "gouden" 37603
Zoeken en vervelen? Ik vind het gewoon erg slordig dat Märklin op een folder van zo'n exclusief model zo'n joekel van een taalfout durft te drukken.

Dat dit forum vol taalfouten staat is nog wel te begrijpen, niet iedereen is even goed in Nederlands (al maken sommigen het wel erg bont). Maar van een gerenommeerd bedrijf mag je verwachten dat ze een vertaalbureau inhuren dat foutloos een tekst kan leveren.

Verder vind ik het wel een geinig treinstel, hoewel ik de Millennium-krokodil nog leuker vond. Een prijs van 20.000 D-mark, maar afhankelijk van de dan geldende platinaprijs. Geniaal!
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: de "gouden" 37603
Beste mensen.
De Millennium-Krokodil was zelfs nog héél wat duurder, aanbetaling was DM 20000,- (? 9.000) en het totale te betalen bedrag zelfs DM 63.500,-

Zie : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=4171.msg50233#msg50233

Overigens vind ik deze gouden VT11.5 een bijzonder fraai treinstel voor een hele "nette" prijs! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2012

online
Re: de "gouden" 37603
Ik had alleen onthouden dat die Krokodil 20.000 D-mark was, geen idee dat het alleen de aanbetaling was! Maar je kreeg dan ook vergulde grijpstangen, ingezette robijnen als sluitlicht, kristallen raampjes, en meer van dat soort moois.

Duitsers houden trouwens ook wel van kitsch hoor, ga maar eens naar een Kerstmarkt :)
Re: de "gouden" 37603
BW Rheine
gast

Re: de "gouden" 37603
Tja, Harm je geeft zelf het antwoord al, het zou eerder raar zijn als er 044 of 01.10 er op zou staan, maar zo'n klein dingetje kom op zeg, er zijn ergere dingen op de werelt of is het wereld(oeps taalvout  :D :thumbup:)
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: de "gouden" 37603
mmm de gouden schicht (voorstel bijnaam van deze TEE) :D
stond ook te koop in Houten :P
alleen de handelaar ging er weer mee naar huis :-(
denkend.......stelletje krenten :)
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2008

offline
Re: de "gouden" 37603
Ik zag hem ook liggen.
Je kreeg wel 12,5% korting, een echte meeneemprijs :D

Groeten,
Ton.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: de "gouden" 37603
ja joh koopje  ;)
als die drone met camera en deegrollerafwerpinstallatie niet had rondgevlogen, had ik de TEE zeker gekocht >:-D
en was ik nu zo trots als een :o) met 7.....eh sterren? :D
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2013

offline
Re: de "gouden" 37603
Hallo allemaal

de mijne is twee weken geleden bij mijn dochter geleverd :). Ik heb hem al op skype mogen zien. Hij wordt geleverd in prachtige kist met witte handschoenen erbij om hem in de handen te nemen. Met het suikerfeest komen wij naar Vlaanderen en dan kan ik hem in het echt bewonderen. Daarna gaat hij de doos in totdat wij definitief terugkeren naar Vlaanderen.
Volgens mij moet hij een schitterend effect geven bij avondschemering en met de weerkaatsing van straatlantaarns of huisjeslichtjes in de gouden wanden.

Groetjes uit Qatar

Luc
Re: de "gouden" 37603
-Luc:
Veel plezier en suc6 er mee,  :thumbup:
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de "gouden" 37603
Luc,

Veel plezier met deze prachtige trein. :) :thumbup:
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: de "gouden" 37603
Veel plezier Luc met de VT en.....uitkijken met poetsen vanwege het bladgoud. :)
gr
Dirk
Re: de "gouden" 37603
marcelvries
gast

Re: de "gouden" 37603
Ik zag afgelopen week bij treintjeoost in oosterwolde de kist ook liggen in vitrine. Mochten er nog liefhebbers zijn
:P. http://www.treintjeoost.nl/37603-Marklin-Treinstel-TEE-VT-11.5-van-de-Deutsche-Bundesbahn-Met-24-karaats-goud?search=marklin goud
Re: de "gouden" 37603
Ben den Hollander
gast

Re: de "gouden" 37603
Mooi dat iets wat er erg "onecht" uit ziet een certificaat van "echtheid" heeft. :P

Gr, Ben.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2013

offline
Re: de "gouden" 37603
Aan iedereen met een reactie,

dank u wel voor de positieve reactie. Ik beloof in de toekomst wat mooie plaatjes wanneer ik in België ben.

Ben

jij hebt ook kritiek op alles heb ik al gezien op het forum.
De meesten hier wensen mij veel plezier ermee, maar bij jou lees ik een beetje jaloezie.
Ik ben ook jaloers op de vele mooie projecten die ik hier zie, maar ik ben positief jaloers, bij jou voel ik negativisme.

En ik kan je verzekeren het goud is echt.
Bij onze modelbanen is niet alles echt. Vb als je een berg van 2 meter hoog hebt gebouwd is die volgens de schaal 174m hoog. Maar wij bouwen die net alsof het de zwitserse alpen zijn. Dat is ook niet echt, maar daarom kan het wel mooi zijn. Dus die echtheidsmanie is zeer relatief.

Groeten uit Qatar

Luc
Re: de "gouden" 37603
BW Rheine
gast

Re: de "gouden" 37603
CiteerBen

jij hebt ook kritiek op alles heb ik al gezien op het forum.

Kijk nou, ik ben toch niet de enigste, die het in ziet.

Luc,heel veel plezier met je mooie aanwinst :thumbup: :thumbup:.
Re: de "gouden" 37603
Ben den Hollander
gast

Re: de "gouden" 37603
Ik vind het kitscherig mannen en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak want dat zou erg zou saai worden....... ;)

Gr, Ben.

Edit: zin lopend gemaakt.
Re: de "gouden" 37603
Aliebengalie
gast

Re: de "gouden" 37603
Ben.

Het is net wat je mooi vind , en als zij daar gelukkig mee zijn prima....

Ik vind het gehele model niet mooi , maar dat is ook mijn mening.

Voor de mensen die hem hebben of nog krijgen wens ik ze er heel veel plezier mee.

Want het is en blijft een hobby voor heel veel geld of iets minder , als je er maar plezier in hebt nietwaar.

Mvg: Alex
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de "gouden" 37603
Beste Ben,

Eén keer reageren met: "ik vind hem niet mooi, want onecht" is voldoende om je mening te geven.

Groet, Anne W
Re: de "gouden" 37603
Ben den Hollander
gast

Re: de "gouden" 37603
 @citaat Het beste lijkt me toch minder de focus op mijn persoontje te hebben.

Filmpje voor de liefhebbers:



Gr, Ben.
Re: de "gouden" 37603
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: de "gouden" 37603
Ik blijf het een mooi ding vinden. Alleen boven budget helaas....

Luc, veel plezier ermee.

Gr Dennis
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: de "gouden" 37603
Ben zal het met mij eens zijn, dat dit model een bepaalde groep modelspoorders zal aantrekken.

Toch zie ik dit model liever in het TEE livrei, en niet verguld zoals het model in het filmpje.
Maar goed dat smaken verschillen 😁

Natuurlijk wens ik Luc ook veel plezier met zijn model 👍

Re: de "gouden" 37603
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: de "gouden" 37603
Om als modelspoorfirma in de Lage Landen serieus genomen te worden zou je eerste prio correct Nederlands in je folders moeten zijn. Nu lijkt het net of je gouden rails krijgt als je het ding laat rijden en dat is een belofte die men bij Märklin nog steeds niet kan waarmaken denk ik  ;)
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2013

offline
Re: de "gouden" 37603
Hallo

de VT11.5 is één van mijn favoriete modellen, al sinds ik kind was en hij te duur was voor mijn jeugdbudget.
Nu heb ik hem in TEE kleurzetting, als BST en nu de gouden uitvoering en ik sluit niet uit dat ik er nog wel één op de kop tik ooit.
Het filmpje bevestigt mijn mening dat ik het mooi model vind.

groetjes

Luc
Re: de "gouden" 37603
Ben den Hollander
gast

Re: de "gouden" 37603
Mooi toch. Het is je gegund Luc.
Re: de "gouden" 37603
Lid sinds: 2006

offline
Re: de "gouden" 37603
voor de personen die mis gevist hebben , op de Suche und angeboteliste van VDMT staat onder te koop :

"11-teiliger TEE-Triebzug "Blue Star Train", ex DB-Baureihe 601, Baujahr 1956, zum
Restaurant umgebaut, bestehend aus 2 Triebköpfen und 9 Mittelwagen: 1 Speisewagen, 2
Großraumwagen, 2 Barwagen und 4 Abteilwagen, Länge 203 m, nicht betriebsfähig, Standort
Bahnpark Augsburg, "

wel iets duurder  :-)

VDMT = verband deutsche museums und touristikbahnen