Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider

Gestart door Grensgeval woensdag 01 februari 2017, 17:48:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Ik heb nog een setje M-rails met doorlopende middengeleider liggen waarmee ik niets doe. Het zijn alleen rechte stukken en bochten, geen wissels. We hebben het hier over rails uit de jaren '40 / '50.

Enig idee van de waarde hiervan? Is dit meer waar dan de M-rails uit latere periodes?
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Mijn ervaring is: wat de gek cq liefhebber ervoor geeft.
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Als M-rail verzamelaar moet ik wel even reageren  :D
De rails variëren sterk in prijs. Hangt niet alleen van de gek af. :( Hangt zoals met alle dingen sterk af van de toestand. Bijna als nieuw geef ik er twee euro voor.  Voor de rest niet echt meer dan 20 - 50 cent als het een beetje redelijke partij is. De vraagprijzen liggen vaak hoger maar ja mensen willen vaak de hoofdprijs voor rommel.
Wissels doen in goed werkende staat en met de oude stekkers voorzien een eurootje of vijf.
Kleine railstukken zijn in goede staat dus zonder beschadigingen, kromme railverbinders en aanhechtingen als roest, verf, zaagsel, vet, gips of lijm een euro.
De mooie blauw geruite verpakkingen zijn goed verkoopbaar. In DE werd onlangs een simpele doos voor rechte rail voor 11,73 verkocht. En dan komen nog de verzendkosten erbovenop. Daar heeft dan iemand met goed wat geld of gek op geboden of iemand die per se zo'n doos wilde hebben. Echter berust je zulke prijzen zijn een zeldzaamheid waar verkopers van rommel zich maar al te graag aan wilen spiegelen.
Nog mooier om de rails in op te bergen zijn de nu tot bruinachtig verkleurde karton gemaakte verpakkingen met nietjes in de hoeken.
Jammer dat je geen seinen hebt. Die zaten toen nog aan de rails vast en die doen minstens euro 20 voor exemplaren in redelijke staat en veel meer voor mint quality.
:-{) Dirk
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
OOjeee ik heb er heel veel van liggen ,ook heel veel rails met messingstaven.het meeste is wel mooi en zeker bruikbaar .3 oude spoorwegovergangen  contactrails en veel kleine stukjes.ook boogbruggen en opritten met doorlopende middenleider.een paar bananendozen vol.
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
LS
Ik heb een assortiment genoemde rails met een aantal goed werkend elektrische wissels ,al 2 weken op MP staan en het hoogste bod was 20,00 euro.Kortom er plast geen hond tegenaan . :)Groet Koos
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde van M-rails met doorlopende middengeleider
Ik heb een schoenendoos vol rails met doorlopende middenrail gekocht voor ca 25,=
Tja, sommige mensen rekenen zich snel rijk.
Maar je moet het wel zien te verkopen, en dat is lang niet even gemakkelijk.
Alle waar naar z'n geld.
Een realistische prijs komt tot stand als koper en verkoper water bij de wijn doen.
En daarnaast is het maar net wie er op dat moment in geïnteresseerd in is en ook daadwerkelijk tot koop/verkoop wil over gaan.

Gr. Marcel