Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS1

Gestart door v200marklin zondag 29 januari 2017, 20:56:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1
Lid sinds: 2006

offline
CS1
Zoekfunctie reeds geprobeerd, niets gevonden dus hier de vraag :

Heb een CS1R die als slave op de ECOS 2 staat, werkt prima, alleen de 2 rode bedieningsknoppen werken niet goed meer , al een keer contactspray er tussen gejast, maar helpt niet .
Ik denk dat de koperen of messing contactjes vuil zijn, is dat zelf te openen en te reinigen of moet een dealer dat doen , Keuterman zal het wel niet doen want het is een CS1R dus eigenlijk nu een Ecos 1  :|

Tips ? gaarne  ;)

Mvg Gert
Re: CS1
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: CS1
Hi Gert,

Als je een vette contactspay hebt gebruikt dan gaat het niet goed.
Je moet een "droge" gebruiken, dus zonder vet die heeft alleen een reinigings-middel dat vervliegt (een Hoogfrequent cleaner).
(Hopelijk zit er geen geleidend-koolstof op een zijde van de contacten)

groet
Harald
Re: CS1
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1
Gert,

De rotary encoders zijn zo goed als dezelfde als in het MS1 zitten, daarvan is wel eens een verslag op het forum geplaatst hoe je deze schoon kan maken.
Ik zal nog eens zoeken of ik dit verslag kan vinden.

Gevonden, de foto's ontbreken echter :S
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22370.0
Re: CS1
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1
Harald,

heb hier Contact Reiniger 60 Ref. 70004 van CRC Industries te Zele Belgie, staat niets op busje over vetgehalte , wel staat er om te smeren Contact 61 gebruiken  8o

Heb de draairegelaars goed ingespoten en het werkt wel beter, alleen als je snel aan de knop draait slaan ze over, maar rustig met mate gaat het goed.

Mvg Gert
Re: CS1
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1
Looney / John,

dank voor de link, heb de maker een pb gestuurd en gevraagd of hij de foto's nog heeft  :thumbup:

Mvg Gert