Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke Ecu sound decoder voor 1186

Gestart door Arnold maandag 30 januari 2017, 08:48:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hi rail vrienden,

Ik wil een ecu sound decoder in mijn 1186 Benelux trein zetten, ik heb wat rond gezocht maar wat is het beste?

Ik zie nu ook decoders waar je zelf het geluid kan opzetten via de computer.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb een Roco 53301 (NS 1700) gekocht dat onderstel wil ik gaan gebruiken. Ik heb dat op site gezien dat iemand dat ook had gedaan.

Mvg,

Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Citaat van: Arnold op maandag 30 januari 2017, 08:48:02
Ik zie nu ook decoders waar je zelf het geluid kan opzetten via de computer.
Daar heb je ESU Lokprogrammer hard- en software voor nodig.
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
 @citaat Plus een flinke portie tijd en aandacht voor het onderwerp. Het  is niet simpelweg plug & play. Op het forum is met enig zoekwerk veel te vinden hierover. Via bijvoorbeeld Zoeken ---> Zoeken forum (zie tabjes in de menubalk op deze pagina) met als zoektekst ESU lokprogrammer komt een flinke hoeveelheid aan gegevens beschikbaar. Ook de 3rail wiki besteedt hier aandacht aan  https://wiki.3rail.nl/index.php/ESU_53451_Lok_programmeerbox Succes ermee
Re: Welke Esu sound decoder voor 1186
Bestudeer "even" deze Nederlandstalige handleiding voor de ESU Lokprogrammer (PDF) ===> klik
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hi Arnold,

Koop een Loc-sound (daar zit dan een standaard geluid in) en zoek iemand (in de buurt) met een ESU-programmer die het geluid voor je erop wil zetten.
Op de site van ESU kan je die loc-geluiden beluisteren.
Ik heb een programmer maar waar woon jij ergens ?

groet
Harald
Re: Welke Esu sound decoder voor 1186
 @citaat De meeste leveranciers zetten het gewenste parameter/soundbestand op de Loksound decoder.
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hi

Bedankt voor al jullie reacties :thumbup: :thumbup:
Harald, bedankt voor je aanbod,  Ik woon in Australië, dus dat word lastig voor nu, ik heb familie in Leiden.
Ik kan er misschien wel een kopen, naar you laten sturen, dat we overleggen wat er op te zetten, en dat jij het nasr Leiden stuurd of rechtstreeks naar Australië. Kosten maak ik natuurlijk over voor verzenden, en wat vraag je er voor om de decoder in te stellen?

Of ik ga gewoon zelf proberen.
Klinkt wel interesant om zelf te doen.

Mvg,
Arnold


Re: Welke Esu sound decoder voor 1186
Je kunt hier zoeken naar ESU dealers/retailers in Australia ===> klik
Zoals ik al eerder schreef zal de leverancier bereid zijn het juiste bestand op de decoder te zetten.
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hallo,
Je kunt toch gewoon een Esu sounddecoder kopen en aan je winkelier vragen om er een sound van Esu erop zetten die je wilt. Het enige wat je moet doen is je lok even meebrengen. Als je een goede handelaar hebt doet hij dat (zonder bijkomende kosten).
Op 10 minuten is dat gefixt. je hoeft dan helemaal geen lokprogrammer te kopen tenzij je allerlei zaken wilt veranderen uit de standaard sounds.
Mvg

755philippe
Re: Welke Esu sound decoder voor 1186
 @citaat Dat heb ik al een aantal malen geschreven. Weinig meerwaarde... :(
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
De soundfile is al aanwezig. Zo te lezen wil je een Lima model verbouwen?

De 1100 reeks is ook door LS-Models uitgebracht. Daarvoor is deze soundfile ontworpen:
http://projects.esu.eu/projects/print/55424

Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hi

Je hoeft geen loc mee te nemen naar een winkel, je kan ook een losse, net gekochte, decoder laten programmeren.

groet
Harald
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Helaas geen Esu dealer hier in Adelaide  :(
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
  @citaat Wél in Victor Harbor (met de Goolwa- Victor Harbor stoomtrein) ===> klik
Bij dit modelbouwbedrijf ===> klak 
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Maar wat is een goedkoper alternatief?
ik denk als je in Nederland of Duitsland de decoder laat programmeren en vervolgens opstuurt dat je net zo veel kwijt bent ;)
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Ik denk toch dat je je in de kosten vergist,als wilt dat het pakketje ook veilig aankomt dat doe je het niet in een envelop maar als een pakketje en ook verzekerd en officieel zul je ook invoerrechten moeten betalen ;)
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Versturen als briefpost:
In het originele doosje in Zakje Noppenfolie als reparatie onderdeel zonder waarde dit is geen probleem.
Natuurlijk eigen risico - geen invoerrechten (Voor Australie weet ik dit niet)

groet
Harald
Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
Hi rail vrienden, bedankt voor al jullie reacties.

Het is iets goekoper om in Europa te bestellen, zelfde voorgeld voor de Märklin spullen, hier niet in Adelaide, wel in Melbourne and Sidney, maar dan is het nig steeds goedkoper om in Europa de spullen te bestellen.

Ik zag er 2 modellen, 1 van ?99,95, en een ander model van ?122,95.

Ik zocht op nr 55424,  dat is in de LS model, maar die kwam niet op, op Ebay.

Mvg,
Arnold

Re: Welke Ecu sound decoder voor 1186
http://www.vinkendrecht.nl/Modelbaan%20Tips%20en%20trucs.htm

Kijk bij: donor hard voor Lima 1186
Dit wil ik ook gaan doen.