Citaat van: dieter op zondag 29 januari 2017, 12:34:02
Echter zou ik de Peco servo's aansluiten op een gewone transfo "32va"
Dat gaat alvast niet. Maak ik op uit de handleiding. Er staat 12 volt gelijkstroom bij de power aansluiting.
Citaat van: Hero op zondag 29 januari 2017, 13:29:03
Wil je analoog en servo's bedienen dan is de ESU servo decoder een goeie. Die heet dacht ik switch control oid. Daarop kun je analoge schakelaars op aansluiten.
Daar zoek ik de link even bij.
Op dit moment staan er 3 te koop op dit forum (voor bij elkaar ? 75 vraagprijs), goed voor 12 servo's.
De reden waarom ESU Switch Pilot Servo vaak wordt door verkocht, is niet de vermeende onbetrouwbaarheid, maar de inruil voor OC32 door mensen die overstappen naar een digitale centrale.
ESU Switch Pilot Servo:
Er zijn minimaal 2 versies van te koop: de versie 1.2 (ESU 51802 en de versie 2.0.x (ESU 51822), elk met een eigen catalogusnummer.
Het verschil tussen beide versies is o.a. het aantal tegelijktijdig aan te sturen servo's in analoog bedrijf. Als je gaat voor ESU, ga dan voor versie 2.0.
Een ESU Switch Pilot Servo kan max. 4 servo's aansturen, met verschillende (handmatig instelbare snelheden); het apparaat werkt zowel analoog als digitaal (DCC). Maar de interface is niet zo mooi als bij de Peco Smart Switch. T.b.v. analoog zitten er aansluitingen voor 8 schakelaars (relais, reedcontact, schakelrails) t.b.v. 4 servo's. De schakelaars moeten (analoog) potentiaalvrij schakelen en uitsluitend een momentcontact genereren. Een duurcontact maakt het analoog onmogelijk om voor de duur van dat contact een 2e, 3e of 4e contact te realiseren (digitaal geldt die beperking niet).
Dat zal bij de Peco ook zo zijn, gezien de getekende aansluitingen, maar ongedocumenteerd.
Potentiaalvrij betekent dat de schakelaar niet extern gevoed wordt door de massa van bijvoorbeeld een rijstroomtrafo (rails), en dus dat input en output van die schakelaar beide aangesloten zitten op de controller. Potentiaalvrij betekent ook dat je schakelrails moet ombouwen om te kunnen gebruiken, want schakelrails schakelen af fabriek altijd tegen de massa van de spoorstaven (dus tegen rijstroom-massa).
Als ik de link heb terug gevonden op dit forum, en je volgt die tot het eind, dan ontdek je een geheel andere mogelijkheid om servo's analoog te schakelen: de servo tester (zeer goedkoop bij aliexpress, zelfs als je er 2 per servo gebruikt).
Ik keek even in je eigen draadje:
Citaat van: AlbertG op zaterdag 26 november 2016, 18:47:30
Als je ze met je MS2 wilt aansturen heb je in beide gevallen een decoder nodig. Voor de Märklin aandrijving een wisseldecoder (of voor elke aandrijving een aparte decoder ingebouwd in het wissel) of voor de servo's een servodecoder zoals de ESU switchpilot servo of vergelijkbaar van Digikeijs.
Ik ben benieuwd of AlbertG weet hoe je een Digikeijs gebruikt in combinatie met een MS2.
Volgens de handleiding van Digikeijs heb je een cs2 nodig.