Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Rolbrugdecoder

Gestart door 755philippe vrijdag 20 januari 2017, 11:29:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rolbrugdecoder
Lid sinds: 2011

online
Rolbrugdecoder
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de rolbrugdecoder SB-Dec-7294 van Dieter Ratschmeier. Er werkt iets niet maar deze man kontakteren is rampzalig. Als iemand deze dekoder kent mag hij altijd reageren.
Het principe van de dekoder is dat er onder de rolbrug een print wordt geplaatst die de positie van de rolbrug detekteerd alsook weet of de brug in beweging is of niet.
Mvg

755philippe
Re: Rolbrugdecoder
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Rolbrugdecoder
Hi Philippe?

Op de site van Dieter Ratschmeier staat het aansluitschema en een volledig technischschema (pdf) van deze decoder, dat moet toch voldoende zijn om je probleem op te lossen ?

groet
Harald
Re: Rolbrugdecoder
Lid sinds: 2011

online
Re: Rolbrugdecoder
Hallo,
Heb al de handleidingen en bouwschema's van zijn site afgeprint. Het probleem is dat het relais niet meer schakelt en een van de achterste element (lm7805) warm wordt terwijl het andere koud blijft en dit terwijl de brug in stilstand staat.
Heb trouwens de indruk dat ik het relais heb opgeblazen maar ben niet zeker.

Mvg

755philippe
Re: Rolbrugdecoder
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Rolbrugdecoder
Wordt die 7805 warm of heet ? Handwarm mag, loopt er in iedergeval stroom door.
Heb je dat relais gemeten of die spanning krijgt ?

Re: Rolbrugdecoder
Lid sinds: 2011

online
Re: Rolbrugdecoder
Hallo,
Dat relais heeft geschakeld bij het keren van de brug en nu niets meer. Heb wel een kortsluiting gehad in de motor.
Als ik goed heb gemeten (ben een leek) komt er geen spanning op het relais. Je moet toch gewoon de spanning meten op het spoel van de relais. Heb wel gezien dat mijn elektronika-leverancier me een relais heeft gegeven van 5Vdc en volgens de handleiding moest dit 12Vdc zijn. Heb dit ook maar pas vandaag gezien.
Mvg

755philippe