Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lange muur, wat is een realistische kleur....

Gestart door pjotterke donderdag 19 januari 2017, 18:59:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lange muur, wat is een realistische kleur....
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Lange muur, wat is een realistische kleur....
Spoorliefhebbers,

Op mijn baan heb ik een behoorlijk stuk waar een hoge steunmuur moet komen, zie de foto. Deze is nu nog maagdelijkwit en dus niet realistisch. Ik heb al wat zitten proberen met grijs (zie de andere foto's) maar ben daar niet echt tevreden over, te donker.

De gipsenmuren zijn van Spörle, die kent iedereen wel, nu alleen nog een mooie kleur.

Heeft iemand ideeën (foto's) van hoe de kleur van zo'n muur zou kunnen zijn.

Grt Peter
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Hoi Peter

Ik heb mijn muren zo gedaan, moet ik eens kijken voor de kleur van de verf.
Want dat is al even geleden, en dan verouderen met verdunde zwarte verf.




Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Kijk hier eens, http://www.stahlbahn.de/cnt/post148.php volgens mij moet je een beetje door elkaar werken (nat in nat) met grijs en beige.
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
 :thumbup: :thumbup:

dat is precies wat ik zoek iTom. Plaatjes gooi ik even op de kleurenprinter en giet nog maar een paar malletjes en dan maar proberen voordat ik aan het "echte" werk begin.

Dank voor de reacties

Tussentijdse resultaten zal ik hier posten....

Peter
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Ben wat aan het schilderen geweest, kloddertje hier kloddertje daar, ben er nog niet super te vreden over maar ik weet in elk geval wat ik allemaal niet moet doen

Bij de laatste foto (muur-20) iets te gortig geweest met wat bruine vlekjes, de grijze ondergrond vind ik aardig gelukt (de meest linkse) de middelste vind ik iets te wit en de meest rechts kan er ook aardig mee door.

Als basis eerst een vette klodder wit gemixed met een druppeltje bruin en verdunt met water, er op smeren en met wattenschijfje vegen, laten drogen, daarna met licht en donkergrijs (minder verdunt) daar weer overheen en vegen of met vinger of met stukje keukenrol. Afgwerkt met onverdunde bruin/groen heeel dun en weer vegen.

Nog even verder oefenen.

Het eindresultaat, de gehele muur volgt nog

Peter

Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Hoi Peter

Ik vind de middelste en rechts heel geslaagd hoor  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Lange muur, wat is een realistische kleur....
De donkerste zou mijn voorkeur hebben. Vanwege de lengte zou ik inderdaad wel wat zuinig zijn met vlekken enz.