Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.

Gestart door AlbertJan woensdag 18 januari 2017, 16:54:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Beste mensen.
Voor een 3railforumlid wil ik de losgeraakte bedrading van de stekker tussen de motorwagen en stuurstand weer opnieuw solderen, helaas is er van de bedrading geen schema bijgevoegd.
Heeft iemand een afbeelding hoe de draden, zwart, geel, rood en bruin op het stekkertje horen te zitten?



Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Hoi Albert-Jan,

Heb je misschien iets aan dit draadje?

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=44295.0

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
AlbertJan.
Bij Hobby In Praktijk ligt er ook 1 op me te wachten ook van een forum lid , die heb ik al is een hele tijd geleden gemaakt , maar het euvel heeft zich herhaald.
Ik begin altijd met beide kappen te verwijderen en te kijken en meten waar welk draadje waar op zou moeten door het volgen van de banen.
Je bent er even mee bezig , maar geeft het beste resultaat zonder storingen.
Hou ook rekening met het eventueel aangepaste/veranderde printplaten , ik heb gemerkt dat er heeeeeeel veel verschillende type zijn.
En die ook nog is eventueel zelf aangepast kunnen zijn.
Dus het volgen van de bedrading op beide delen is van groot belang.

Nooit klakkeloos iets proberen , want dan kun je naar de winkel cq Houten.....je begrijpt wel wat ik bedoel.

Veel suc6.

Mvg: Alex
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Beste Hans en Alex.
Het topic van Cavia is voor een deel zeker bruikbaar als voorbeeld maar ook wat Alex zegt, is eigenlijk wel logisch.
Maar ja, het volgen van de printbaantjes lijkt makkelijk maar is dat zeker lang niet altijd.

Aan deze City pendel is niets veranderd dan alleen dat de stekker er af is.
Ik zal alle adviezen ter harte nemen en kijken of dit resultaat oplevert.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Hallo,

Misschien helpt dit. Dit is van de strandsprinter.

Kijk ook op: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=62952.0  waar de foto's vandaan komen. Reactie 9 geeft een hoop duidelijkheid.

Succes met de reparatie.

Hartelijke groeten,

Rob Oude Mulders
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Dag Rob.
Hartelijk dank voor deze link, vooral de foto's maken het een stuk duidelijker! :thumbup:
Alleen heeft deze ook een blauwe draad maar verder lijkt het dezelfde aansluiting.

Ik zal ook het advies van Alex, volgen printbanen, eerst nog uitvoeren en daarna dan maar de daad bij het woord voegen en solderen.

Het (eind) resultaat zal ik zeker hier vermelden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Beste Albert Jan,

Hobby Time is lang de importeur geweest van Fleischmann, wellicht hebben ze daar nog documentatie van over gehouden.

Groet, Anne W
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Beste helpers.
Ondertussen weet ik ongeveer hoe de draden gesoldeerd dienen te worden, hartelijk dank daarvoor.
Maar voordat ik ga solderen wilde ik de motorwagen even testen maar blijkbaar kan dat niet zonder stuurstand? 8o

Het adres is 79 maar de loc doet helemaal niets en laat zich ook niet uitlezen! :?

Klopt dit?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
AJ,

Even uit mijn hoofd.
Volgens mij zit de massa aansluiting alleen in de stuurstand.
Die grote schroef in de print op je laatste foto.

Robin
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Hoi Robin.
Dat zou dan de verklaring over het niets doen kunnen zijn! O:-D
Dan ga ik eerst maar eens solderen en dan opnieuw hopen dat alles weer werkt.

Wordt vervolgd dus.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fleischmann digitale City pendel 1471 bedrading losgeraakt.
Beste helpers en geïnteresseerden.
Na wat "prutserig" soldeerwerk en wat kleine tegenslagen is het uiteindelijk gelukt om deze fraaie City pendel weer aan het rijden te krijgen.
Ik begrijp nu ook waarom de bedrading van dit soort stekkers er regelmatig van loskomt! 8o
Deze stekker verbindingen zijn nogal kwetsbaar en de draadjes zijn slechts minuscuul vast te solderen dus bij enig trek- en duw werk laat het soldeer makkelijk los.

Maar goed, uiteindelijk is het met dank aan de helpers (en de duidelijke foto's op het Benelux forum) toch weer gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Dus allemaal dank en de City pendel weer snel terug naar de rechtmatige 3railforum eigenaar.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.