Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

China - Engeland

Gestart door Jurrien woensdag 18 januari 2017, 16:41:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
China - Engeland
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
China - Engeland
http://www.reuters.com/article/us-china-britain-train-idUSKBN1521YP

In 18 dagen een goederentrein van China, via de kanaaltunnel naar Engeland. Ben benieuwd of dit een commercieel succes gaat worden.
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2016

offline
Re: China - Engeland
Als rechtgeaarde Rotterdammer, zeg ik: dit moet verboden worden! China-Europa en terug: gewoon over zee!
Wat zijn dat nu voor fratsen?
Maar stiekem vind ik het boeiend...

Groeten uit Rotjeknor!
Re: China - Engeland
wij , B-Logistics, zetten deze trein verder van Calais naar Aachen
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: China - Engeland
Er wordt inderdaad flink gebouwd aan spoorlijnen over land (de oude bekende zijderoutes om het zo maar te noemen), de verwachting is dat dit big business gaat worden komende jaren.
Zie ook:  http://nos.nl/artikel/2127168-china-dendert-over-nieuwe-zijderoute-europa-binnen.html
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/30/zijderoute-van-staal-4518199-a1524380

Re: China - Engeland
nobody
gast

Re: China - Engeland
Citaat van: Simon BR39 op woensdag 18 januari 2017, 17:02:43
Er wordt inderdaad flink gebouwd aan spoorlijnen over land
Over land... Jeempie een nieuwigheid. :D
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: China - Engeland
 @citaat2  En dit is [een foto van] een [voormalige] spoorlijn over t Noordzeekanaal... fantastische bijdrage

© Gemeente Archief Zaanstad

Edit: speciaal voor Wim de ontbrekende woorden ingevuld.
Re: China - Engeland
nobody
gast

Re: China - Engeland
 @citaat Dat was... ;)
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

offline
Re: China - Engeland
Ik lees nergens in die artikelen over de andere,  grotere spoorbreedte in Rusland en vraag me af hoe ze dat doen misschien wel met de wielen iets uit elkaar zetten ofzo
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: China - Engeland
 @citaat2  Daar wordt dit over gezegd:

"Kleijwegt gaf donderdagavond bij ProRail in Utrecht een presentatie voor een honderdtal betrokkenen bij spoorgoederenvervoer. Hij is enthousiast over ?zijn? Chinatrein. Problemen met bureaucratie, beschadiging of diefstal zijn er nauwelijks, zegt Kleijwegt. Temperatuur, vochtigheid en andere zaken in de containers zijn tijdens de hele rit te volgen. Jammer dat de containers onderweg twee keer moeten worden overgeladen, omdat de spoorbreedtes in Europa, Rusland en China verschillen, maar niet onoverkomelijk. Kleijwegt: ?Ik heb meer problemen met wegtransport in Europa dan met spoortransport vanuit China.? © NRC Handelsblad
Re: China - Engeland
BlueTrain
gast

Re: China - Engeland
Citaat van: BlikkenTinus op woensdag 18 januari 2017, 16:52:26
Als rechtgeaarde Rotterdammer, zeg ik: dit moet verboden worden! China-Europa en terug: gewoon over zee!
Wat zijn dat nu voor fratsen?
Maar stiekem vind ik het boeiend...

Groeten uit Rotjeknor!

Niet alleen boeiend, maar ook nog 's een stuk milieuvriendelijker dan die varende flatgebouwen, die bij jullie aanmeren!
(Dat is, als het vervoer met e-locs geregeld wordt i.p.v. met walmende stinkende diesels).

Mvg, Willem
Re: China - Engeland
Citaat van: BlueTrain op woensdag 18 januari 2017, 17:38:06
Niet alleen boeiend, maar ook nog 's een stuk milieuvriendelijker dan die varende flatgebouwen, die bij jullie aanmeren!
(Dat is, als het vervoer met e-locs geregeld wordt i.p.v. met walmende stinkende diesels).
Mvg, Willem

Natuurlijk moet die elektriciteit ook op één of andere manier opgewekt worden hé !?
Re: China - Engeland
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: China - Engeland
 @citaat
Met stoom heb je dat niet hahahaha
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: China - Engeland
Milieuvriendelijker kan het nooit, als je ziet dat de lading van 186 treinen in 1 containerschip gaat...
Voor wat cijfertjes de laatste link voorlopig... ;): http://www.nl.dsv.com/expert-insights/containervervoer-per-trein-van-en-naar-china
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

offline
Re: China - Engeland
De trein neemt 50 (ik vermoed 40 ft)  containers mee dat is 100 TEU en er varen een stuk of tien rederijen  van China/Azie naar hier met schepen die 15000 TEU meenemen en veel handel uit het oosten vereist niet veel urgentie, dus die trein zet niet veel zoden aan de dijk,  maar een mooi en leuk, zijderoute klinkt goed!!!  initiatief is het zeker maar het succes zal ook afhangen van hun tarieven.
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: China - Engeland
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: China - Engeland
 @citaat2 @citaat2 Dat denk ik ook. Het zal ook wel deels afhangen van de kwestie tijd/geld. Zoals te verwachten valt heeft 'vers' voedsel niet zo veel zin per schip, maar is dit wel haalbaar per trein.
Ach ja, wie weet kunnen ze de administratie de komende jaren verkorten en de zal prijs langzaamaan ook wel dalen, als het een beetje trendy wordt.

De toekomst zal het uitwijzen. Als het er op zou lijken dat er geen geld aan te verdienen valt, hadden ze er überhaupt nooit aan begonnen.
Re: China - Engeland
Lid sinds: 2006

offline
Re: China - Engeland
class 60
Re: China - Engeland
Citaat van: zoldertreinman op woensdag 18 januari 2017, 19:06:41
De trein neemt 50 (ik vermoed 40 ft)  containers mee dat is 100 TEU en er varen een stuk of tien rederijen  van China/Azie naar hier met schepen die 15000 TEU meenemen en veel handel uit het oosten vereist niet veel urgentie, dus die trein zet niet veel zoden aan de dijk,  maar een mooi en leuk, zijderoute klinkt goed!!!  initiatief is het zeker maar het succes zal ook afhangen van hun tarieven.

Die trein had 34 40ft containers mee
Re: China - Engeland
Trein is na 18 dagen toegekomen in London.