Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

mehano synthus lint t293 probleem

Gestart door RB zondag 15 januari 2017, 15:04:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mehano synthus lint t293 probleem
Lid sinds: 2015

offline
mehano synthus lint t293 probleem
hallo,

sinds kort heb ik een mehano lint van synthus alleen hij stopt om de haverklap en na een paar seconden rijdt hij weer verder. andere loks hebben geen probleem op de baan en de baan is schoon.

dan het volgende..
ik heb de kappen eraf gehaald en kwam tot mijn verbazing een speaker erin tegen.

ik heb hem op mijn ecos op adres 3 staan, verlichting werkt alleen die speaker krijg ik niet aan de praat.

er zit een esu loc pilot v3.0 in volgens de beschrijving.
ik heb mijn ecos de decoder laten uitlezen maar dit heeft niet tot het resultaat geleid dat de speaker het gaat doen.

iemand een idee hoe ik opgelost krijg ? en hoe ik dat dan moet doen.

bedankt
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Kijk of er iemand in de buurt is , die een ESU programmer heeft.
Die kan hem beter uitlezen zoniet beschrijven.
Ev kan hij gelijk opnieuw sound installeren op je decoder.

Mvg: Alex
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Citaat van: RB op zondag 15 januari 2017, 15:04:48
ik heb de kappen eraf gehaald en kwam tot mijn verbazing een speaker erin tegen.
ik heb hem op mijn ecos op adres 3 staan, verlichting werkt alleen die speaker krijg ik niet aan de praat.
er zit een esu loc pilot v3.0 in volgens de beschrijving.
Een ESU Lokpilot V3.0 is geen sounddecoder.
Re: mehano synthus lint t293 probleem
hoi
maar waarom zit er dan een speakertje in dit is optioneel volgens de beschrijving ?
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Het kan een ESU V3 Sound decoder zijn , zelfs ook een V3.5.

De speaker zit niet op de decoder aangesloten , dus kan de decoder een "normale V3 "zijn zonder sound.


Mvg: Alex
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Maar normaal als je de decoder uitleest via je Ecos , zou hij aan moeten geven dat het een sound decoder betreft.

Mvg: Alex
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Citaat van: RB op zondag 15 januari 2017, 15:04:48
hallo,

sinds kort heb ik een mehano lint van synthus alleen hij stopt om de haverklap en na een paar seconden rijdt hij weer verder. andere loks hebben geen probleem op de baan en de baan is schoon

Is voor dit probleem al een oplossing? Dat heb ik nl ook met mijn enige mehano loc.
Re: mehano synthus lint t293 probleem
hoi

de speaker zit wel aangesloten op de decoder er gaan 2 draden vanaf de speaker naar de printplaat die afgebeeld is.

dan blijf ik met het probleem zitten dat hij op bepaalde punten stopt met rijden en na enige seconden weer gaat rijden, soms heeft hij een zetje nodig.

bedankt
Re: mehano synthus lint t293 probleem
Beste RB,

Heb je een foto van de decoder ?
Een Loksound is veel groter dan een Lokpilot decoder.
Zet ook de vertraging voor het optrekken van de lok of het stel even uit.
Als loks een tijd niet gereden hebben zijn de wiel en slepercontacten soms
wat vuil wat zorgt voor stroomonderbrekingen.
En telkens wil de decoder terug traag optrekken wat voor nog eens stroomonderbrekingen
zorgt.

Mvg

Olivier 77
Re: mehano synthus lint t293 probleem
olivier 77 ,

in mijn eerste post heb ik 2 fotos erbij gezet op 1 van de 2 is het printplaatje afgebeeld.

Re: mehano synthus lint t293 probleem
goedemorgen,
het happeren/stotteren is opgelost , op de foto van de decoder zie je een grote witte stekker erop zitten 1 van de draden zat er wel op maar van het draadje was slecht het isolatie ervan af gestript dus maakte dus erg slecht contact met het pinnetje,

dan nog het verhaal met het sound heb de beschrijving nog is gelezen, deze is voorbereid voor sound dus dan denk ik dat de decoder vervangen moet wo4den voor een loksound decoder.

bedankt voor het meedenken