Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken

Gestart door Michel15 zondag 15 januari 2017, 19:25:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Beste forumleden , ik ondervind zeer grote problemen om foto's te posten op het forum via Mac of Ipad . Ook om een sporenplan te maken vind ik maar geen goede applicatie .Iemand een oplossing voor mij aub ?
Ik krijg zo stilletjesaan de verdomde kriebels hiervan.
Alvast bedankt ....

Mvg Michel



Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Citaat van: Michel15 op zondag 15 januari 2017, 19:25:37
...
Iemand een oplossing voor mij aub ?
...
Koop een pc met Windows :D

Groeten,
Ton.
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
@Ton met Mac is het zoals met Marklin & Harley's. Eens een Mac altijd een Mac. Eens Marklin altijd Marklin . Eens een Harley altijd een Harley.  ;) ;) ;) ;)
Ludo en Rob bedankt eens proberen .

MVG Michel
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Hallo Michel,

Ik plaats mij updates volledig met mijn iPad.

Ik gebruik de volgende apps om foto's te bewerken, de resolutie aan te passen en ze te uploaden.

De standaard Foto's app voor het bij snijden van foto's.

Desqueeze voor het aanpassen van de resolutie van de foto's.

En Onedrive voor het uploaden van de foto's.

Helaas kun je via de Onedrive app tot op heden geen link creëren voor het insluiten van de foto's. Echter als je inlocht via Safari op onedrive.com kun je de insluit link wel creëren in Safari.

Video's bewerk ik met iMovie en upload ik via YouTube. Om hem hier te plaatsen ga je naar het filmpje in de YouTube app en tik je op de naar rechts gebogen peil links boven in de video. Tik op link kopiëren. Plak deze link en verwijder alles behalve wat achter de laatste / staat. Plak daarvoor http://www.youtube.com/watch?v=

Bijvoorbeeld:


Blijft over mt13fJ8pnt8

http://www.youtube.com/watch?v= mt13fJ8pnt8 (Maar dan zonder spatie)

Geeft als resultaat.



De updates maak ik meestal eerst in de Notities app. Dan kun je tussendoor stoppen als je even geen zin meer hebt om de update af te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als er iets niet duidelijk is of je hebt nog vragen dan hoor ik het wel.

Groet Mark,
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
goedemorgen Marc

bedankt voor de duidelijke instructie's . Ik ga er me dit weekend eens mee bezig houden . Zowel met de Mac als met de Ipad. Het is het uitzoeken wat telkens zo veel tijd kost  :( :( en geduld  >:-D >:-D . Twee zaken die ik soms ontbeer .

MVG Michel
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Citaat van: Ludo1957 op zondag 15 januari 2017, 20:59:34
Railplanner voor Mac: https://itunes.apple.com/be/app/railmodeller-pro/id952380304?mt=12&ign-mpt=uo%3D4
Ik zag dat er ook een Railmodeller Express is. Een lichtere versie maar wel "free"!
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Er zijn genoeg apps, programma's of webbased programma's die op iOS of MacOs werken, ik doe niet anders...

Heb op mijn iMac ook onder Paralles Desktop Win8 draaien voor Wintrack.
Re: iPad problemen en hulp gevraagd om eindelijk een sporenplan te kunnen maken
Ik heb ook Wintrack op m'n Mac Mini via Virtualbox en Windows 10. Maar ik heb dat Railmodeller Express even binnengehaald en mijn eerste indruk is toch wel dat dit heel handig werkt. Ik ga beslist eens kijken hoe makkelijk ik mijn bestaande railplan uit Wintrack daarin kan aanmaken.