Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Baanbouw 2-rail alle schalen
| | |-+  Nieuwe start
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe start  (gelezen 8763 keer)

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Nieuwe start
« Reactie #50 Gepost op: maandag 04 februari 2019, 21:40:04 »

@citaat Je hebt een verstandige vrouw, Werner  :thumbup:

Tijd voor een bosje bloemen  :P
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #51 Gepost op: maandag 04 februari 2019, 21:52:01 »

Graag gedaan,

Draadje  :D Draad zal je bedoelen, wat een hoop pagina's. Zag er goed uit trouwens.

Ja, draadje ;) Twee andere leuke draadjes:

Schwarzburg-Neuffen-Bahn en Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw. Wat leesvoer ;)

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

E103.1

• Nieuwe Gast
« Reactie #52 Gepost op: vrijdag 08 februari 2019, 21:48:16 »

Vandaag weer een partij grind binnen gekomen.
5 kilogram basis grind wat goed bij de C-rail past en 2 kilogram grind wat iets donkerder is. Die laatste wil ik gebruiken bij het Bw.
Daarbij ook 2 flessen van speciaal lijm.
Het grind koop ik bij SpurenWelt in Duitsland. Veel mooie soorten grind, voor elke type wat. en zeker geen kleine zakjes. Naar verhouding is dit veel goedkoper.

Dus we kunnen weer volle bak aan de gang met het grind.

Werner
Trix, C-rail, CS3, LDT-HSI, TrainController 9.0 Gold, modulebaan 900x100cm, Tijdperk II, III, IV

E103.1

• Nieuwe Gast
« Reactie #53 Gepost op: zondag 07 april 2019, 16:34:00 »

Weer een aantal uur bezig geweest en een kilo of 2 aan grind op de baan uitgestrooid.
Gezorgd dat de 220volt voeding aangepast is. I.p.v. kabels en stekkers nu een schakelaar gemaakt op één van de zijkanten. Wel zo gemakkelijk.

Hieronder enkele foto's van de rails die van grint zijn voorzien. Bij de kraanbrug heb ik extra kolen gestrooid. Moet nog een beetje mat maken om de glans er vanaf te halen.

Op deze foto staat de ROCO kraan.
Heb een klein probleempje. Als ik de WIAD grijper eraan hang dan gaat de hoofdarm in. Hij weegt teveel.
Mocht iemand een tip hebben hoe dit op te lossen, dan graag. Ben heel lang op zoek geweest naar een WIAD grijper en nu kan ik heb niet gebruiken :(

« Laatst bewerkt op: maandag 08 april 2019, 13:25:05 door E103.1 »
Trix, C-rail, CS3, LDT-HSI, TrainController 9.0 Gold, modulebaan 900x100cm, Tijdperk II, III, IV

E103.1

• Nieuwe Gast
« Reactie #54 Gepost op: zondag 07 april 2019, 20:34:40 »

Daarnaast een tunnel gemaakt met SketchUp.
Nu nog even goed schuim vinden van 10mm dikte.

Jotrain

• Toffe Gast
« Reactie #55 Gepost op: donderdag 11 april 2019, 18:36:25 »

Dag Werner,
Het ziet er allemaal prachtig uit. In jouw eerste bericht spreek je over een 2 fase waarin een rangeerterrein aangelegd gaat worden met rangeerheuvel. Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je hier ook al een plan voor? Ben op dit moment er zelf ook mee bezig, dus ben erg benieuwd hoe jij het voor ogen hebt. Succes met de bouw, het ziet er geweldig uit!
Gr joost.
Groeten Joost

E103.1

• Nieuwe Gast
« Reactie #56 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 13:42:54 »

Dag Werner,
Het ziet er allemaal prachtig uit. In jouw eerste bericht spreek je over een 2 fase waarin een rangeerterrein aangelegd gaat worden met rangeerheuvel. Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je hier ook al een plan voor? Ben op dit moment er zelf ook mee bezig, dus ben erg benieuwd hoe jij het voor ogen hebt. Succes met de bouw, het ziet er geweldig uit!
Gr joost.

Waarschijnlijk ga ik dit plan toch aanpassen en een groot schaduwstation maken onder de baan.
Een rangeerheuvel is even op de lange baan geschoven.
Als voorbeeld zou ik die van een Marklin baan pakken. Die kan je vinden op één van de DVD's die ze jaarlijks uitgeven.

Op dit forum is ook al eens een topic geopend over rangeer heuvels.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=6320.0

Werner