Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Onderdelenlijst 609XXX motoren

Gestart door Riny zaterdag 17 november 2007, 10:19:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderdelenlijst 609XXX motoren
Op mijn WEBSITE, op de pagina "Downloads" een lijst toegevoegd met de motoronderdelen van de 6090xx en de bijbehorende bestelnummers.
Wel zo handig als men oudere locs om wilt gaan bouwen.

Edit: de lijst met bestelnummers uitgebreid, märklin motoronderdelen.
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Hallo Riny,

Welkome aanvulling. Bedankt.
Na mjn demo op de gastendag, gisteren, was ik op zoek naar bestelnummers van onderdelen uit setjes 60903/904. Op Eurospoor had ik bij een Duitse stand onderdelen gekocht. Die heb ik in het model voor Fulco ingebouwd, en iemand anders heeft de andere magneet en motorschild en anker gekocht van mij voor een model. Even de beschikbaarheid gecheckt op de site van Märklin en alle onderdelen zijn leverbaar. Bestellen maar.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
CiteerDie heb ik in het model voor Fulco ingebouwd
:D

Nog Bedankt Harry  :D  (vanmiddag tussen alle visite even snel uitgeprobeerd, hij zoeft over de baan  :))

En jij bedankt voor de lijst Riny, met de workshop van Harry en jouw onderdelenlijst en een beetje lef  :shock: ga ik het binnekort toch maar eens proberen.

groetjes Fulco
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Citaat van: FV op zondag 18 november 2007, 22:19:25
CiteerDie heb ik in het model voor Fulco ingebouwd
:D

Nog Bedankt Harry  :D  (vanmiddag tussen alle visite even snel uitgeprobeerd, hij zoeft over de baan  :))


Dat deden de echte exemplaren ook. En zo hoort het ook, toch??

Veel succes met je ombouwprojecten, Fulco. Als je vragen hebt, stel je ze gewoon.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Citaat van: Kroko14253 op zondag 18 november 2007, 22:09:45
en iemand anders heeft de andere magneet en motorschild en anker gekocht van mij voor een model.

Dat was ik Harry en het past perfect ,het was voor de 103 002-2 ook de decoder is super......

Nogmaals hartelijk bedankt
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Hey Janus,

Blij dat het toch allemaal past. :D :D en dat-ie goed loopt/rijdt.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Hallo Riny,

Heb een begin gemaakt van een lijst met alle marklin locomotieven. Hierbij komt o.a. in voor, welke motoronderdelen de marklin loks hebben en welke ombouw onderdelen deze nodig hebben inclusief de kogellagers die in een ander topic worden besproken. In deze lijst komen ook de lokdecoders voor die gebruikt kunnen worden zowel met als zonder geluid van diversen merken uiteraard. Ben nog een hlehoop gegevens aan het uitzoeken en verwerken in deze lijst uiteraard doe ik dit met behulp van internet en mede forum leden. Alle hulp in deze is echter welkom! Deze lijst zal dan om gezet worden naar een database waarin steeds meer gegevens makkelijker verwerkt kunnen worden ook hierbij kan ik rekenen op hulp van mede forum leden. Eigenlijk zal deze lijst nooit geheel klaar zijn want ook bouw beschrijvingen zoals waar de decoder komt bijvvorbeeld wil ik hierin verwerken. Het lijkt me voor veel forum leden zeer interessant om dit te doen. Uiteindelijk komen er ook andere merken aan bod die naar 3 rail omgebouwd worden. Hopenlijk is mijn verhaal en de bedoeling een beetje duidelijk en wordt dit dan ook op deze wijze uit gevoerd want het is een hele hoop werk maar vind het wel leuk om het te doen.

Fred.
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Fred,

Het is een mooi maar moeilijk idee wat je hebt.
Ik heb zelf ook ooit eens geprobeerd om een Dbase te maken van marklin, motortype's decoder etc.
Omdat mijn programeerkennis gering is ben ik er mee opgehouden.

Wat ik wel geleerd heb is dat je heel goed moet nadenken wat je in de DBase wil hebben en wat niet.
Ook wilde ik foto's erbij hebben.

Maar dat is mij nooit gelukt

Suc6

Meine
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Onderdelenlijst 609XXX motoren
Hallo Peter,

Niet iedereen is op de hoogte van van welke type motor onderdelen er aanwezig is voor alle Marklin loks, er zijn er dan die veel hetzelfde zijn maar toch voor de leken onder ons de moeite waard om te vermelden. Bovendien noem je alleen marklin loks maar ook andere merken kunnen hierin vermeld worden. Het is een mooi gebaar van je om het simpel te houden maar er is maar een enkeling die weet waar het in principe omgaat ik wil dus ook het grotere forum publiek hiermee bereiken. Bovendien blijft het toch een interessant onderwerp vind ik zelf.

Fred